- št. 95/96
- 2021
- 12/02/2022
12 min.
Rune Peitersen (1971), rojen na Danskem, je umetnik, ki deluje med Amsterdamom in Brusljem. Leta 1999 je diplomiral na Royal Academy v Haagu, 2001 pa magistriral na Frank Mohr Institutu v Gröningenu. Peitersenova dela so bila mednarodno razstavljana in je prejemnik več nagrad Mondrianove fundacije. Peitersen poleg umetniške prakse poučuje na umetniški akademiji St. Joost, redno predava o svojem delu in je soustanovitelj več umetniških iniciativ, med katerimi je tudi Platforma za vizualne umetnosti (Platform Beeldende Kunst). V svojem delu poskuša prepoznati in problematizirati nekatere globoko zakoreninjene (vizualne) pripovedi in sisteme mišljenj, ki izvirajo iz temeljev konstrukcije naših sodobnih družbenih struktur. V zadnjih letih njegovi izhodiščni premisleki pogosto vključujejo dve nasprotni si poziciji znotraj določenega sistema; razmerje med njima pa nato služi za opis sistema samega.
www.runepeitersen.com
Mark Curran in Rune Peitersen v intervjuju govorita o tematikah umetnikovega vizualnega raziskovanja, ki se je v njegovih preteklih projektih o uporabi vojaških brezpilotnih letalnikov (Varna razdalja [Safe Distance] in Operatorji in tarče [The Operators and The Targets]) vrtel okrog fizične razdalje in občutka nemoči tako operatorjev kot tarč teh zračnih plovil; ali ima vizualna reprezentacija vojskovanja z brezpilotniki moč, da v gledalcu vzbudi empatijo? V množici sistemov nadzora se v nekem drugem primeru fizična razdalja in razmerje do gledalca vzpostavita v součinkovanju človeškega interesa za naravo in poseganja v naravo. O tem govori Peitersenov zadnji projekt RAABJERG, v katerem znova preizprašuje sistematizacijo, a se tokrat ne ukvarja z umetno algoritemsko inteligenco, temveč s človekovim sistemom poskušanja, da bi si prilastil naravo.
Mark Curran (1964) je aktivistični raziskovalec in pedagog, ki deluje med Berlinom in Dublinom. V poznih devetdesetih letih je v svoje delo, sicer osrednje utemeljeno z vizualno antropologijo, začel vnašati multimedijske instalacije, iz česar so sledili štirje dolgotrajni raziskovalni projekti, ki kritično naslavljajo predatorske okvirje, izhajajoče iz migracije in pretoka globalnega kapitala. Ti projekti so bili obširno razstavljani, publicirani pa tudi predstavljeni na številnih mednarodnih konferencah in simpozijih. Njegov zadnji razširjeni transnacionalni projekt THE MARKET (2020–) se osredotoča na delovanje in pogoje globalnih trgov in osrednjo vlogo finančnega kapitala. Med zadnjimi predstavitvami so instalacije v Centru Culturel Irlandais v Parizu (Francija, 2014), v Noorderlichtu v Gröningenu (Nizozemska, 2015 in 2019), v galeriji Blackwood Univerze v Torontu (Kanada, 2016), na Athens Biennalu (Grčija, 2017), v galeriji Bleu du Ciel – Centre de Photographie Contemporaine v Lyonu (Francija, 2017), na krakovskem festivalu Krakow Photomonth (Poljska, 2018), na Ballarat Biennalu v Avstraliji (2019) in v ameriškem Muzeju kapitalizma v Oaklandu (2017) in New Yorku (2019).
markcurran.org , themarket.blog
Rune Peitersen (1971), rojen na Danskem, je umetnik, ki deluje med Amsterdamom in Brusljem. Leta 1999 je diplomiral na Royal Academy v Haagu, 2001 pa magistriral na Frank Mohr Institutu v Gröningenu. Peitersenova dela so bila mednarodno razstavljana in je prejemnik več nagrad Mondrianove fundacije. Peitersen poleg umetniške prakse poučuje na umetniški akademiji St. Joost, redno predava o svojem delu in je soustanovitelj več umetniških iniciativ, med katerimi je tudi Platforma za vizualne umetnosti (Platform Beeldende Kunst). V svojem delu poskuša prepoznati in problematizirati nekatere globoko zakoreninjene (vizualne) pripovedi in sisteme mišljenj, ki izvirajo iz temeljev konstrukcije naših sodobnih družbenih struktur. V zadnjih letih njegovi izhodiščni premisleki pogosto vključujejo dve nasprotni si poziciji znotraj določenega sistema; razmerje med njima pa nato služi za opis sistema samega.
runepeitersen.com
KUPI PDF: M. Curran & R. Peitersen: Ujeti v sistem – PDF
PRENESI PDF:
»Koliko posnemovalen mora posnetek biti, da ima vpliv na tisto česar je posnetek? Koliko ‘resničen’ mora biti posnetek?«
Ⓒ 2021 Membrana - Vse pravice pridržane
avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.
VODENI OGLEDI:
10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.
Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje
otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00
avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.
kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri
20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL
kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.