Pogovor / razstava / predstavitev prevoda Izbranih spisov
V četrtek, 5. decembra 2019, vas ob 18. uri vabimo v Galerijo Jakopič na dogodek Fotografija na kavču, na katerem bomo gostili britanskega umetnika in vplivnega teoretika Victorja Burgina. Predstavili bomo tudi novo izdajo revije Fotografija št. 87 – Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina.
Fotografija na kavču 2019 tematizira delo in ustvarjanje britanskega umetnika in teoretika Victorja Burgina. Pogovor se bo dotaknil vprašanj, ki jih odpirajo številni Burginovi eseji – od vprašanj razlik med dokumentarno in umetniško fotografijo in njunima družbenima vlogama, o tem kaj je sodobna kritična umetnost; do vprašanj o tem kaj danes pomeni »razumeti fotografijo«, s katerimi pojmi in pristopi jo skušamo dešifrirati (psihoanalitična semiotika, vizualna retorika, nezavedno, skopofilija, aparat, fetišizem, pogled) in kaj je njena vloga v sodobnosti. V Burginovih delih se nenehno preteptajo pojmi umetnosti, družbe, politike, fotografije in nezavednega – vse tisto, kar strnjeno povzame tudi naslov njegovega predavanja Kaj je kamera in kje je fotografija?
Predavanje in pogovor bosta v angleškem jeziku. Vstop prost.
Victor Burgin
Rojen 1941 v Sheffieldu v Angliji, trenutno živi in ustvarja v Parizu v Franciji. Doštudiral je na Kraljevi akademiji za umetnost v Londonu leta 1965, pozneje pa je 1967 magistriral na univerzi Yale. V poznih šestdesetih letih je postal priznan kot konceptualni umetnik in poznan kot politični fotograf levice. Leta 1986 je bil nominiran za Turnerjevo nagrado. Njegovo zanimanje tako za konceptualno kot materialno plat projektov ga je privedlo do edinstvenega in inovativnega pristopa k fotografiji, s kombiniranjem besedila in podobe, digitalnim videom in tudi 3D-modeliranjem. Vse te različne forme so v njegovih delih sredstvo za raziskovanje materialnosti samega medija. Kot “politični fotograf” se je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja začel osredotočati na medsebojno delovanje podob in besedila, v devetdesetih letih pa se je usmeril k digitalnim sredstvom, da bi nadaljeval svoje raziskave politike, filozofije in psihoanalize. Leta 1982 je uredil Thinking Photography, prelomno knjigo za razumevanje fotografije, v kateri so poleg njegovih člankov med drugim objavljeni tudi spisi Allana Sekule in Johna Tagga. Je avtor številnih člankov o umetnosti (filmu, fotografiji in arhitekturi), napisanih skozi prizmo semiotike in psihoanalitske teorije (velika večina jih je objavljena v leta 2018 izdani knjigi The Camera: Essence and Apparatus). Dejaven je na teoretskem in umetnostim področju – svoja dela je predstavil na številnih razstavah. Nekatere izmed njegovih nedavnih samostojnih razstav so: Some Cities, Galerie Thomas Zander, Köln (2017); Voyage to Italy, Kaiser Wilhelm Museum, Krefeld (2017–2018) in Prairie, Neubauer Collegium for Culture and Society, Chicago. Sodeloval je tudi pri številnih skupinskih razstavah: Conceptual Art in Britain 1964–1979, Tate Britain, London (2016); Trapping Lions in the Scottish Highlights, Aspen Art Museum, Aspen (2013); Spirits of Internationalism: 6 European Collections, 1956–1986, Van Abbemuseum, Eindhoven (2012). Njegovo delo je vključeno v zbirke Muzeja sodobne umetnosti v New Yorku, britanske galerije Tate, Walkerjevega centra za umetnost in v Umetniško zbirko British Council.
Najnovejša knjiga Victorja Burgina je dostopna na https://afterlife.victorburgin.eu/.
O Fotografiji na kavču (2009 – )
Fotografija na kavču – platforma za sodobno fotografijo in fotografsko teorijo je zavezana širjenju in poglabljanju kritične debate o fotografiji, njeni družbeni vlogi in njenem rastočem pomenu v sodobnosti, pa tudi vzpostavljanju novih povezav in izmenjavi izkušenj. Fotografija na kavču povezuje fotografijo, umetnost, znanost, fotografsko teorijo ter humanistiko in družboslovje kot preplet pogledov, vozlišče debat in trk na prvi pogled neskladnih polj. Vse z namenom osvetliti področje fotografije in vsega fotografskega. Na kavču se je do danes zvrstilo več kot štirideset gostov.