Tip prispevka: Esej

Fotografija je bila ključna za režimsko propagando: bila je eno najpogosteje rabljenih orodij za širjenje idealov portugalske Nove države in 'politike duha'.

Esej opisuje raziskavo družinskega fotografskega arhiva, ki je pripadal mojim starim staršem in predstavlja obdobje portugalske preteklosti (1940–1975), ki ga je zaznamovala ena najdaljših diktatur v zgodovini. Raziskava izvede »ikonografsko« analizo fotografij v družinskih albumih ter preišče, kako je nanje vplivala konsistentna in skrajno vizualna propaganda režima Nove države (1933–1974). Tako prikaže, kako se je ikonografija te vizualne propagande vtisnila v družinski album, posebno v primeru njene propagandne strategije ter njene ideologije in politike, ki zadevajo ženske. Pozneje so bila ta dognanja raziskana z uprizoritveno fotografijo, s čimer je nastal fotografski korpus. Ta se osredotoča pretežno na lik moje babice ter raziskuje držo in kretnjo, ki sta bili nato na novo uprizorjeni za fotoaparat. Informacija, ki jo vsebujejo arhivske podobe, se na novo napiše znotraj uprizoritvenih podob.

Čarodej-umetnik se od čarodeja-prevaranta loči po tem, da prvi že vnaprej odkrito priznava svoj namen, da nas preslepi, kar se potem za nazaj tudi potrdi.

Med medijsko-arheološko raziskavo optičnih iluzij, fotografskih trikov in odpisanih spominkov sva odkrila tehniko fotografske multigrafije, ki je odprla vrata v čarobni svet kloniranih videzov, ki krožijo v orbitah lastnih odsevov. Ko sva jo spremenila v nama ljubši umetniški medij, je fotografska tehnika s preloma stoletja postala video multigrafija. Kot bizarno zanimivost naj omeniva, da je samoizolacija postala ne le tema tega članka, ampak – zaradi nepredvidenega razmaha nedavno mutiranega virusa – tudi prevladujoča lastnost razmer, v katerih sva delo dokončala. Verfünfungseffekt pomeni uporabo medija videa tako, da ustvarimo kalejdoskopski gibljivi portret, kjer črepinje ega, ki menjajo vidike, posnamemo v sinhroniziran performans solipsistične intersubjektivnosti. Video multigrafija omogoča sestavljanje drobnih odmikov v časovnih zamikih, ki jih apliciramo na enega ali več odsevov jaza – s tem pa raztreščimo klonirano popolnost in konformizem večkratne prezence. Takšna optična iluzija kar kliče po refleksiji o tem, kako mediji spreminjajo naše zaznavanje časa in prostora, s tem pa vzbuja začudenje glede tega, kje je naše mesto v obstajanju.

Čas branja: 8 min.
Policija se bolj zanima za moj na videz profesionalni fotoaparat in stativ kakor za karkoli, kar dejansko fotografiram, in tej opremi pripisuje neko magično moč, ki je turisti s svojimi kompaktnimi fotoaparati nimajo.

Fotografijo so njeno celotno zgodovino dojemali kot nekaj, kar je prežeto z magičnimi lastnostmi, kar lahko zazna nadnaravno ali ujame del identitete tistih, ki jih upodobi. Tudi v bolj razsvetljenih časih ta prepričanja vztrajajo, tako da varnostniki in policisti fotografiji pogosto pripisujejo, da je zmožna zajeti in posneti podrobnosti do nevarne stopnje. V odziv na niz srečanj s tovrstnimi uslužbenci sem začel popotovanje po lokacijah londonskega Cityja, opremljen s camero obscuro, ki sem jo uporabil za risanje skrajno občutljivih lokacij v najmanjših podrobnostih, čakajoč na odziv. Moj namen je bil, da varnostnike in policiste pritegnem v razpravo o njihovih strahovih glede fotografije ter ponazorim, da zmožnosti, ki jih pogosto povezujemo s fotografijo, sploh niso značilne zgolj zanjo.

ang

Čas branja: 5 min.
Živali zrejo v objektiv v formatu, značilnem za selfije, kot da bi se zavedale, da se bo njihov pogled uprl v milijone drugih pogledov v digitalnem univerzumu.

ang

Živali zrejo v objektiv v formatu, značilnem za selfije, kot da bi se zavedale, da se bo njihov pogled uprl v milijone drugih pogledov v digitalnem univerzumu.

ang

Čas branja: 5 min.
Fotografije živalskih ljubljenčkov na družabnih omrežjih kažejo, da fotografija v digitalni ekonomiji nikoli ni samo digitalizirana različica nekdanje analogne fotografske podobe.
Fotografije živalskih ljubljenčkov na družabnih omrežjih kažejo, da fotografija v digitalni ekonomiji nikoli ni samo digitalizirana različica nekdanje analogne fotografske podobe.

ang

Čas branja: 18 min.
Mislim, da je pravi izraz za to zgodbo fikcija uresničevanja želja.
Mislim, da je pravi izraz za to zgodbo fikcija uresničevanja želja.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte