Fotoknjiga
- Fotografija št. 75/76
- 2017
uvodnik
uvodnik
Foto-knjige verjetno ni potrebno natančno predstavljati. Jasno je, da medij, ki velja za prvotno domovanje fotografije, ostaja (in postaja) čedalje bolj priljubljen. Od izdaje prve knjige kultne trilogije The Photobook: A History, ki je k temu razvoju nedvomno delno prispevala, sta moč in pomen fotoknjige vse bolj prepoznana: posvečeni so ji sejmi, festivali, razstave, knjige in knjigarne. Vsa ta pozornost ni le pozitivna, temveč odpira tudi nekaj dilem: številne knjige so postale cenovno nedostopne, kar je v nasprotju z v osnovi dostopnim medijem, ki naj bi po prepričanju številnih umetnost približeval in ne zapiral v polje ekskluzivnosti. Podobno ambivalentno je razstavljanje fotoknjig, ki v mnogočem zapostavi prednosti in specifičnosti knjižnega medija. Seveda pa gre pri tem za splošno dinamiko vključevanja zunanjega, svežega in avantgardnega v institucionalni sistem; ki odpira širši sklop dilem in vprašanj.
umetniki in projekti
vsebina
- št. 75/76
- 2017
- 04/12/2020
Barbara Čeferin (1968) in Jaka Babnik (1979) sta k področju sodobne slovenske fotografije že veliko prispevala. Barbara najprej kot fotografinja revije Mladina, ki je med drugim pokrivala prelomne zgodovinske dogodke leta 1991, nato urednica fotografije pri reviji Jana, od leta 2003 dalje pa kot lastnica Galerije Fotografija, v kateri zadnja tri leta deluje tudi samostojna dobro založena fotografska knjigarna. Jaka Babnik je svoj odtis pustil že na skoraj vseh področjih fotografije: kot profesionalni fotograf, avtor številnih razstav, kurator, mentor različnih delavnic in kot solastnik fotografske založbe Rostfrei Publishing (ki jo vodi skupaj z Boštjanom Pavletičem). V tem pogovoru me je zanimalo predvsem, kaj danes pomeni imeti knjigarno fotoknjig in kaj založbo, kako torej takšne knjige pri nas nastajajo in kako, če sploh, najdejo pot do kupca.
Emina Djukić (1982) je vizualna ustvarjalka in pedagoginja. Magisterij iz fotografije je opravila na VŠVU v Bratislavi, trenutno pa kot docentka predava na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, smer fotografija. Od 2005 do 2010 je sodelovala z Zavodom Mladinski kulturni center Medvode, kjer je bila nekaj časa tudi programska direktorica. Več let je kot mentorica sodelovala na poletni delavnici Celje Fokus in bila leta 2013 njena umetniška vodja. Od 2015 je sodelavka uredniškega odbora revije Fotografija. Medij fotografije raziskuje že dolgo; trenutno se ukvarja predvsem z narativnimi možnostmi fotografije in njenim odnosom do preteklosti.
V zgodovini avtorske fotografije na območju Slovenije so se trendi in tendence v preteklega pol stoletja izmenjevali postopoma in v nenehni diskontinuiteti. Eden izmed umetnikov in fotografov, ki je skozi svoje avtorsko delovanje uspel preizkusiti najrazličnejše tehnične in idejne izraze, je Bojan Radovič (1960), ki se je pri tem napajal tako na domači tradiciji kot na globalnem prepihu, ki ga je bil deležen že v zgodnji fazi. Iskanje vedno novih in nekonvencionalnih načinov izraza je postalo modus operandi v njegovem delovanju, saj je v skoraj štiridesetih letih ne povsem kontinuiranega ustvarjanja je uspel združiti in premešati številne načine, žanre in koncepte ter vzpostaviti svojstven princip dela, ki temelji na heterogenosti, nenehnem iskanju in spreminjanju, kar je pravzaprav odziv na duh današnjega prostora in časa, ko/kjer so stvari vse bolj začasne, spremenljive in nedokončne.
Miha Colner (1978) je umetnostni zgodovinar, ki deluje kot kustos in programski koordinator pri Mednarodnemu grafičnemu likovnemu centru (MGLC) / Ustvarjalnem centru Švicarija v Ljubljani. Prav tako pa je aktiven kot publicist, specializiran za področja fotografije, grafike, gibljive slike in različnih oblik (novo)medijske umetnosti, in občasni predavatelj. Med leti 2006-2016 je bil kustos pri Photonu – Centru za sodobno fotografijo v Ljubljani. Od leta 2005 objavlja članke v časopisih, revijah, strokovnih publikacijah in na lastnem blogu. Živi in deluje v Ljubljani.
http://mihacolner.com
http://www.mglc-lj.si
PRENESI PDF:
Gerry Badger je fotograf, arhitekt in fotografski kritik. Veliko je pisal za fotografske medije, kuriral je vrsto razstav, med njimi The Photographer as Printmaker (1980) in Through the Looking Glass: Post-war British Photography (1989). Njegovo delo je zastopano v številnih javnih in zasebnih zbirkah, med njimi v Muzej moderne umetnosti v New Yorku, Portlandskem muzeju za umetnost v Oregonu, v Victoria & Albert muzeju. Napisal je predgovore k mnogim fotografskim monografijam, med njimi tudi fotografov, kot so Stephen Shore, John Gossage, Anthony Hernandez, Guido Guidi in Martin Parr. Njegove bolj znane knjige so: Collecting Photography (2002), The Genius of Photography (2007) in (z Martin Parrom), The Photobook: A History (2 vol., 2004 in 2006) ter The Pleasures of Good Photographs (2010). The Photobook: A History je leta 2007 dobila nagrado Deutsche Fotobuch in Kraszna Krausz. Knjiga The Pleasures of Good Photographs je leta 2011 prejela nagrado Infinity Writers v Mednarodnem centru za fotografijo v New Yorku.
- Badger, Gerry, Backhaus, Jessica, Benge, Harvey, Gossage, John, Hido, Todd, Hornstra, Rob, Kawauchi, Rinko, Ocherbauer, Eva Maria, Parr, Martin in Soth, Alec, 2010. One Day: 10 Photographers: Heidelberg in Berlin: Kehrer Verlag.
- Ethridge, Roe, 2011. Le Luxe. London: MACK.
- Ethridge, Roe, s.d. Intervju z Roxano Marcoci. Dostopno tukaj. [10.10.2017]
- Evans, Walker, 1938. American Photographs. New York: The Museum of Modern Art.
- Evans, Walker, 1969. On Photographic Quality. V: Quality: Its Image in the Arts. New York: Balance House.
- Fairservice, Don, 2001. Film Editing: History, Theory and Practice – Looking at the Invisible. Manchester: Manchester University Press.
- Frank, Robert, 1959. The Americans. New York: Grove Press Inc.
- Goldin, Nan, 1986. The Ballad of Sexual Dependency. New York: Aperture Books.
- Goldberg, Katinka, 2011. Surfacing. Stockholm: Journal.
- Graham, Paul, 2007. a shimmer of possibility. Göttingen: Steidl.
- Harvey, David Alan, 2012. (based on a true story). New York: Burn Books.
- Haworth-Booth, Mark, 1986. Avtor spremne besede. San Quentin Point. Millerton, New York: Aperture Inc.
- Jonsson, Sune, 1959. Byn med det blå huset. Stockholm: Nordisk Rotogravyr.
- Klein, William, 1956. Life is Good & Good for You in New York: Trance Witness Revels. Paris: Éditions du Seuil, Album Patite Planète.
- Lezmi, Frederic, 2009. Beyond Borders. Cologne: White Press/Schaden.
- Lipper, Susan, 2000. trip. Stockport: Dewi Lewis.
- Moriyama, Daido, 1972. Sashin yo Sayonara. Tokyo: Shashia Hyoron-sha.
- Nakahira, Takuma, 1970. Kitarubeki Kotoba no Tameni. Tokyo: Fudo-sha.
- Patterson, Christian, 2011. Redheaded Peckerwood. London: MACK.
- Petersen, Anders in Engström, JH, 2009. From Back Home. Stockholm: Max Ström.
- Rubinfien, Leo, 2008. Wounded Cities. Göttingen: Steidl.
- Shore, Stephen, 1982. Uncommon Places. Millerton, New York: Aperture Inc.
- Shore, Stephen, 2007. Biographical Landscape: The Photography of Stephen Shore,
- 1969-1979. New York: Mednarodno središče za fotografijo, 11. maj do 9. september.
- Shore, Stephen, 2008. A Road Trip Journal. London: Phaidon Books Ltd.
- Simon, Taryn. An American Index of the Hidden and Unfamiliar. Göttingen: Steidl.
- Sontag, Susan, 2001. O fotografiji. Ljubljana: Študentska založba.
- Soth, Alec, 2004. Sleeping by the Mississippi. Göttingen: Steidl.
- Szarkowski, John, 1967. Uvod (napis na zidu) k razstavi New Documents. New York: Muzej moderne umetnosti, 28. feb.–7. maj.
- Trachtenberg, Alan, 1978. Walker Evans: The Artist of the Real. V: Afterimage,
- 6. del, št. 5 (december 1978).
- Yokoo, Tadanori, 1972. A Cowering Eye. V: Daido Moriyama, Karyudo. Tokyo: Chuo Koron-sha, nepaginirano.
KUPI PDF: Gerry Badger: Saj je vse samo fikcija – PDF
PRENESI PDF:
impressum
FOTOGRAFIJA 75, 76 / 2017 • ISSN 1408-3566 •
izdajatelj revije Fotografija: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana • tel.: +386 (0) 31 777 959
uredniški odbor: Jan Babnik (odg. in gl. urednik), Ilija T. Tomanić, Lenart Kučić, Emina Djukić • urednici te izdaje: Emina Djukić, Iza Pevec
posvetovalni odbor: Mark Curran, Witold Kanicki, Ana Peraica, Iza Pevec, Matej Sitar
avtorji prispevkov: Laia Abril, Gerry Badger, Živa Brglez, Emina Djukić, Miha Colner, Nataša Ilec, Jasna Jernejšek, Urška Savič
jezikovni pregled slovenščine: Nina Žitko Pucer
avtorji fotografij: Patrícia Almeida, Mathieu Asselin, Jaka Babnik, Simon Chang, Dejan Habicht, Klemen Ilovar, Davor Kralj, Andrej Lamut, Tanja Lažetić, Bojan Radovič, Matej Sitar, Jože Suhadolnik, Tadej Vaukman
oblikovanje: Primož Pislak
priprava za tisk in tisk: R-Tisk • naklada: 400 izvodov
izid revije je finančno podprla Javna agencija za knjigo Republike Slovenije • vse fotografije in besedila © Membrana, razen tam, kjer je navedeno drugače • fotografija na naslovnici: Andrej Lamut, iz Nokturno, The Angry Bat, Maribor, 2017, objavljena z dovoljenjem avtorja • fotografija na zadnji strani: Tadej Vaukman, iz Dick Skinners, z dovoljenjem avtorja.