Fotoknjiga

uvodnik

uvodnik

Foto-knjige verjetno ni potrebno natančno predstavljati. Jasno je, da medij, ki velja za prvotno domovanje fotografije, ostaja (in postaja) čedalje bolj priljubljen. Od izdaje prve knjige kultne trilogije The Photobook: A History, ki je k temu razvoju nedvomno delno prispevala, sta moč in pomen fotoknjige vse bolj prepoznana: posvečeni so ji sejmi, festivali, razstave, knjige in knjigarne. Vsa ta pozornost ni le pozitivna, temveč odpira tudi nekaj dilem: številne knjige so postale cenovno nedostopne, kar je v nasprotju z v osnovi dostopnim medijem, ki naj bi po prepričanju številnih umetnost približeval in ne zapiral v polje ekskluzivnosti. Podobno ambivalentno je razstavljanje fotoknjig, ki v mnogočem zapostavi prednosti in specifičnosti knjižnega medija. Seveda pa gre pri tem za splošno dinamiko vključevanja zunanjega, svežega in avantgardnega v institucionalni sistem; ki odpira širši sklop dilem in vprašanj.

vsebina

Najprej se malo sprostite, glejte in dovolite, da vam delo nekaj pove.

Barbara Čeferin (1968) in Jaka Babnik (1979) sta k področju sodobne slovenske fotografije že veliko prispevala. Barbara najprej kot fotografinja revije Mladina, ki je med drugim pokrivala prelomne zgodovinske dogodke leta 1991, nato urednica fotografije pri reviji Jana, od leta 2003 dalje pa kot lastnica Galerije Fotografija, v kateri zadnja tri leta deluje tudi samostojna dobro založena fotografska knjigarna. Jaka Babnik je svoj odtis pustil že na skoraj vseh področjih fotografije: kot profesionalni fotograf, avtor številnih razstav, kurator, mentor različnih delavnic in kot solastnik fotografske založbe Rostfrei Publishing (ki jo vodi skupaj z Boštjanom Pavletičem). V tem pogovoru me je zanimalo predvsem, kaj danes pomeni imeti knjigarno fotoknjig in kaj založbo, kako torej takšne knjige pri nas nastajajo in kako, če sploh, najdejo pot do kupca.

10 min.
Namesto informativne note, ki jo običajno vsebuje dokumentarna fotografija, se pred gledalcem nizajo podobe avtorjevih intimnih doživetij in občutij, najsi gre za detajle arhitektur in struktur ali za naključne hipne portrete.

V zgodovini avtorske fotografije na območju Slovenije so se trendi in tendence v preteklega pol stoletja izmenjevali postopoma in v nenehni diskontinuiteti. Eden izmed umetnikov in fotografov, ki je skozi svoje avtorsko delovanje uspel preizkusiti najrazličnejše tehnične in idejne izraze, je Bojan Radovič (1960), ki se je pri tem napajal tako na domači tradiciji kot na globalnem prepihu, ki ga je bil deležen že v zgodnji fazi. Iskanje vedno novih in nekonvencionalnih načinov izraza je postalo modus operandi v njegovem delovanju, saj je v skoraj štiridesetih letih ne povsem kontinuiranega ustvarjanja je uspel združiti in premešati številne načine, žanre in koncepte ter vzpostaviti svojstven princip dela, ki temelji na heterogenosti, nenehnem iskanju in spreminjanju, kar je pravzaprav odziv na duh današnjega prostora in časa, ko/kjer so stvari vse bolj začasne, spremenljive in nedokončne.

Dvoumnost fotografije naravnost kliče gledalca, da se angažira in dopolni njen pomen, čeprav je umeščena v premišljeno sekvenco.
Dvoumnost fotografije naravnost kliče gledalca, da se angažira in dopolni njen pomen, čeprav je umeščena v premišljeno sekvenco.

impressum

FOTOGRAFIJA 75, 76 / 2017 • ISSN 1408-3566 •

izdajatelj revije Fotografija: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana • tel.: +386 (0) 31 777 959
uredniški odbor: Jan Babnik (odg. in gl. urednik), Ilija T. Tomanić, Lenart Kučić, Emina Djukić • urednici te izdaje: Emina Djukić, Iza Pevec
posvetovalni odbor: Mark Curran, Witold Kanicki, Ana Peraica, Iza Pevec, Matej Sitar
avtorji prispevkov: Laia Abril, Gerry Badger, Živa Brglez, Emina Djukić, Miha Colner, Nataša Ilec, Jasna Jernejšek, Urška Savič
jezikovni pregled slovenščine: Nina Žitko Pucer
avtorji fotografij: Patrícia Almeida, Mathieu Asselin, Jaka Babnik, Simon Chang, Dejan Habicht, Klemen Ilovar, Davor Kralj, Andrej Lamut, Tanja Lažetić, Bojan Radovič, Matej Sitar, Jože Suhadolnik, Tadej Vaukman
oblikovanje: Primož Pislak
priprava za tisk in tisk: R-Tisk • naklada: 400 izvodov

izid revije je finančno podprla Javna agencija za knjigo Republike Slovenije • vse fotografije in besedila © Membrana, razen tam, kjer je navedeno drugače • fotografija na naslovnici: Andrej Lamut, iz Nokturno, The Angry Bat, Maribor, 2017,  objavljena z dovoljenjem avtorja • fotografija na zadnji strani: Tadej Vaukman, iz Dick Skinners, z dovoljenjem avtorja.

Za boljšo kvaliteto klikni na fotografijo.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.