Razstava Okoljski odtisi predstavlja izbrana dela iz širšega opusa berlinskega umetnika Andreasa Mühlerja-Pohleja – Študije o vodi ter predstavlja fotografije projektov Donava in Hongkong, video hongkonške reke Shing Mun ter zvoka voda Hongkonga in Donave. Izbor fotografij in videa odzvanja avtorjev raziskovalni pristop ter njegovo »neuvrščenost« med estetsko, politično in tehnološko platjo vizualnega. Človeško okolje se v razstavljenih delih vzpostavlja z vmesnim prostorom zraka in vode – z nejasnimi obrisi, kompozicijsko razbitimi in delnimi strukturami je kopno v teh delih zgolj dozdevek, plod igrive domišljije med naravnima elementoma vodo in zrakom, ki se izkristalizira skorajda naključno kot svojevrsten estetski eksces njunega razmerja. Kot da bi bilo kopno v podobah mostov, nabrežij, ladij, mestnih obzorij in jezov – kopno v podobi človeka torej – zgolj ekscesni produkt razbijanja valov in rečnega toka; toka narave, ki ga na razstavi dopolnjuje njeno nezavedno, zvok njenih globin.

Projekt reka Donava, 2005

Donava je najbolj evropska od vseh rek, edina, ki celino prečka od zahoda proti vzhodu. Leta 2004, po večletnem poglobljenem ukvarjanju s tematiko vode, sem se namenil ustvariti njen portret. V Berlinu, na reki Spree, sem se prvič preizkusil v tehniki split, priljubljeni med potapljači, pri kateri polovica kamere gleda pod površino vode in polovica nad njo, kar omogoča združevanje dveh ravni krajine v eni podobi. Po več mesecih nadaljnjih raziskav so med julijem in novembrom 2005 sledile štiri odprave, najprej skozi Nemčijo, Avstrijo in Slovaško, nato na Madžarsko, zatem na Hrvaško in Srbijo ter navsezadnje v Bolgarijo in Romunijo. Na prizoriščih fotografiranja sem odvzel vzorce vode in izide kemijske analize kot nekakšno »krvno sliko« reke vstavil v podobe. 2800 kilometrov dolgo pot od izvira v Schwarzwaldu do ustja v Črnem morju sem opravil kot popotnik, ki vsak kraj obišče samo enkrat in ob prihodu sprejme dane vremenske in svetlobne razmere. Tako se je projekt reke Donave izkristaliziral kot osebni rečni dnevnik – poetično-dokumentarna interpretacija, katere podoba bi bila danes vsekakor nadvse drugačna.
Andreas Müller-Pohle

Andreas Müller-Pohle, Donava, Donaueschingen, Nemčija, 2005.
Andreas Müller-Pohle, Donava, Pyrawang, Avstrija, 2005.

Andreas Müller-Pohle, Donava, Dunaújváros, Madžarska, 2005.

Andreas Müller-Pohle, Donava, Vidin, Bulgarija, 2005.

Andreas Müller-Pohle, Donava, Sulina, Romunija, 2005.

Donaueschingen
Celotni organski ogljik (TOC) 3,49 – PREVODNOST 187 – NITRAT 6,03 – FOSFAT 0,15 – KALIJ 1,85 – KADMIJ <0,01 – ŽIVO SREBRO 0,02 – SVINEC 0,11
Pyrawang
Celotni organski ogljik (TOC) 3,22 – PREVODNOST 385 – NITRAT 8,83 – FOSFAT 0,19 – KALIJ 2,12 – KADMIJ <0,01 – ŽIVO SREBRO 0,17 – SVINEC 0,02
Dunaujváros
Celotni organski ogljik (TOC) 2,81 – PREVODNOST 354 – NITRAT 6,46 – FOSFAT 0,17 – KALIJ 2,22 – KADMIJ <0,01 – ŽIVO SREBRO 0,01 – SVINEC <0,02
Vidin
Celotni organski ogljik (TOC) 4,25 – PREVODNOST 390 – NITRAT 4,07 – FOSFAT 0,17 – KALIJ 2,41 – KADMIJ 0,11 – ŽIVO SREBRO 0,07 – SVINEC 0,09
Sulina
Celotni organski ogljik (TOC) 4,42 – PREVODNOST 441 – NITRAT 5,74 – FOSFAT 0,19 – KALIJ 2,88 – KADMIJ 0,04 – ŽIVO SREBRO 0,02 – SVINEC 0,17

Celotni organski ogljik (TOC). Sumarni parameter je merilo količine organskih spojin v vodi. Višja kot je vrednost, več organskega balasta nosi reka. Ni z uredbo za pitno vodo priporočenih vrednosti.
Prevodnost. Sumarni parameter, merilo količine v vodi raztopljenih ionskih sestavin. Višja kot je vrednost, več snovi je v vodi. V skladu z uredbo za pitno vodo je pri 20 °C priporočena vrednost 2500 μs/cm.
Nitrati. Soli dušikove kisline. Uporabljajo se kot dušikovo gnojilo. Visoke vrednosti nakazujejo intenzivno kmetijsko rabo. Večje količine v pitni vodi lahko pri človeku privedejo do methemoglobinemije. V skladu z uredbo za pitno vodo je priporočena vrednost 50 mg/l.
Fosfati. Soli fosforjeve kisline. Fosforne spojine v vodo zaidejo z gnojili in človeškimi fekalijami preko naprav za čiščenje odpadnih voda. Višje vrednosti nakazujejo onesnaženost zaradi kmetijske dejavnosti in gosto poseljenost. Ni z uredbo za pitno vodo priporočenih vrednosti.
Kalij. Srebrnkasta, lahka kovina. Na zraku in v vodi neobstojna, najdemo jo zgolj v spojinah. Kalijeve spojine v vodo zaidejo z gnojili in človeškimi fekalijami preko naprav za čiščenje odpadnih voda. Višje vrednosti nakazujejo onesnaženost zaradi poljedelstva in gosto poseljenost. Ni z uredbo za pitno vodo priporočenih vrednosti.
Kadmij. Srebrnkasta kovina. Uporabljajo jo predvsem za galvanski nanos ter pripravo pigmentov in zlitin. Visoke vrednosti v rečni vodi nakazujejo industrijsko rabo. Kadmij je zelo strupen in se lahko v telesu z leti nakopiči. V skladu z uredbo za pitno vodo je priporočena vrednost 0,005 mg/l.
Živo srebro. Srebrno svetleča, tekoča težka kovina. Zaradi svojstvenih lastnosti je primerna za uporabo v termometrih, natrijevih sijalkah ali kot zalivke (amalgam) za polnjenje zob v zobozdravstvu. Vsebnost v vodi nakazuje človeške (industrijske) dejavnosti. V skladu z uredbo za pitno vodo je priporočena vrednost 0,001 mg/l.
Svinec. Mehka, težka kovina. Uporablja se v akumulatorjih (avtomobilskih akumulatorskih baterijah), zlitinah (npr. za tiskarske črke) in kot zaščita pred radioaktivnimi ali rentgenskimi žarki. Svinec je strupen, kopiči se v kosteh in vodi v kronične bolezni. V skladu z uredbo za pitno vodo je priporočena vrednost 0,025 mg/l.

Vode Hongkonga, 2009–2010

Hongkong je bil več let moj drugi dom in – do kitajskega prevzema britanske kolonije – kraj neizmerne fascinacije. Vrtoglava nebotična arhitektura se vzpenja iz prepleta slikovitih vodnih krajin, ki se razkrivajo v stotinah otokov z neštetimi obalami in pristanišči, kanali in slapovi. Moje dolge gojene želje po mestnemu portretu, ki bi sledil projektu Donave, ne bi veljalo uresničiti nikjer drugje: Hongkong, mesto vode, ki se desetletja spoprijema z nenehnim naraščanjem morske gladine in v katerem element vode pomeni življenje in grožnjo obenem. Poleti 2008 sem prve podvodne analize opravil na otokih Hongkong in Cheung Chau, med januarjem 2009 in decembrom 2010 pa v okviru sedmih, večinoma večtedenskih potovanj posnel ne le fotografije, temveč tudi številne videe in zvočne zapise, ki so postali del projekta Vode Hongkonga. V nasprotju z rečnim projektom in njegovim zaporednim tekom, so se hongkonške vodne krajine vsak dan na novo razgrinjale pred menoj. Všeč mi je misel o krožnem vzhodnem modusu, ki je sledil linearnemu zahodnemu.
Andreas Müller-Pohle

Andreas Müller-Pohle, Novi Teritoriji, s čolna v bližini Pak Wana, Hongkong, 2009.

Andreas Müller-Pohle, Novi Teritoriji, dolina Shing Mun, Tsuen Wan, Hongkong, 2009.

Andreas Müller-Pohle, Otok Hongkong, z ladje v bližini Sheung Wana, Hongkong, 2010.

Andreas Müller-Pohle, Novi Teritoriji, Rambler kanal, Tsing Yi, Hongkong, 2009.

Andreas Müller-Pohle, Kowloon, z ladje v zalivu Kowloon, Hongkong, 2009.

www.muellerpohle.net
www.riverproject.net

avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.

VODENI OGLEDI:

10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)

impressum

Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana, in zavod Membrana • razstavlja: Andreas Müller-Pohle / https://muellerpohle.net – https://riverproject.net • kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj • 22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma • kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin • organizacija: Damjan Gorenjc • grafično oblikovanje: Primož Pislak, LUKS studio • besedila: Andreas Müller-Pohle in Jan Babnik • stiki z javnostmi: Zvezdana Lazar Bursać • tehnična izvedba: Cankarjev dom, Ljubljana, Eksplicit d.o.o. in ARTIKO d.o.o. • Kulturno-umetniški program Cankarjevega doma sofinancira Ministrstvo za kulturo RS.

Razstavo sofinancira Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje

otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00

avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.