Lukas Birk
Lukas Birk je umetnik, pripovednik in konservator. Njegovi multidisciplinarni projekti so bili pretvorjeni v filme, kronike in knjige. Velik delež Birkovega dela se nanaša na arhivski material, ki ga zbira med potovanji ali ob preiskovanju lastne zgodovine. Njegovo raziskovanje vključuje podrobne raziskave in preiskave podob in je pogosto osredotočeno na konfliktna območja, ki še niso imela priložnosti, da bi predstavila obstoječi material v umetniški obliki. Njegove pripovedi se spoprijemajo z zapisano zgodovino, tako da ustvarjajo alternativne zgodbe in izmišljene elemente vzporedno s splošno sprejetimi dejstvi. »Arhivska umetniška dela«, ki jih ustvarja, imajo le malo opraviti z institucionalnimi procesi, pač pa se sukajo okrog osebnih zgodb, okrog želje po ohranitvi njihovega mesta v zgodovini in Birkove lastne čustvene navezanosti nanje.
Delo avstrijskega umetnika Lukasa Birka je mogoče navezati na nekatere dileme dokumentarne fotografije. Medtem ko kritike klasične dokumentarne fotografije poudarjajo odgovornost do fotografiranega subjekta in problem eksotizacije za zahodni pogled, se Birkovo delo pogosto razvija, razstavlja in distribuira tam, kjer njegovi projekti nastanejo. Torej je prvo občinstvo njegovih projektov lokalno in tako morda bližje povezano s projektom samim. Birk je soustanovil Austro Sino Arts Program na Kitajskem in ustanovil rezidenčni program SewonArtSpace v Yogyakarti v Indoneziji. Projekt Afghan Box Camera, ki ga je razvil z etnografom Seanom Foleyjem, se osredotoča na fotografsko prakso v Afganistanu, v glavnem na tip preprostega instantnega fotoaparata, ki so ga tam tradicionalno uporabljali, zdaj pa je njegova raba v zatonu. Raziskovala sta izvire, tehnike in številne osebne zgodbe fotografov, ki uporabljajo ali so uporabljali ta tip fotoaparata, in ustvarila tudi učne videe z navodili, kako ga sestaviti in uporabljati. Pozornost do spregledanih fotografskih praks, zgodovine in kontekstov zaznamuje tudi njegov trenutni projekt The Myanmar Photo Archive, pri katerem gre za rastočo zbirko mjanmarskih fotografij, nastalih med kolonialno dobo in po njej – delo lokalnih fotografov tega obdobja je namreč ostalo neznano do danes.
- Ključne besede: fotografska ozadja, lokalna zgodovina, mjanmarska fotografija, zahodni pogled
Iza Pevec (1987) je zaključila študij umetnostne zgodovine in primerjalne književnosti. Že dlje piše o umetnosti in kulturi, bila je sodelavka Radia Študent, od leta 2014 pa je tudi honorarna sodelavka Radia Ars. Kot mlada kuratorka je sodelovala v projektu galerije Škuc ZAGON in programu Centra in Galerije P74 Inkubator za mlade kustose. Od leta 2013 sodeluje tudi z revijo Fotografija.
Lukas Birk je umetnik, pripovednik in konservator. Njegovi multidisciplinarni projekti so bili pretvorjeni v filme, kronike in knjige. Velik delež Birkovega dela se nanaša na arhivski material, ki ga zbira med potovanji ali ob preiskovanju lastne zgodovine. Njegovo raziskovanje vključuje podrobne raziskave in preiskave podob in je pogosto osredotočeno na konfliktna območja, ki še niso imela priložnosti, da bi predstavila obstoječi material v umetniški obliki. Njegove pripovedi se spoprijemajo z zapisano zgodovino, tako da ustvarjajo alternativne zgodbe in izmišljene elemente vzporedno s splošno sprejetimi dejstvi. »Arhivska umetniška dela«, ki jih ustvarja, imajo le malo opraviti z institucionalnimi procesi, pač pa se sukajo okrog osebnih zgodb, okrog želje po ohranitvi njihovega mesta v zgodovini in Birkove lastne čustvene navezanosti nanje.
KUPI PDF: I. Pevec & L. Birk: Ohranjati zgodbo zivo – PDF
PRENESI PDF: