- št. 75/76
- 2017
- 04/12/2020
15 min.
Prispevek se osredotoča na podmene in premene razstavljanja fotoknjig. Avtorica se v besedilu sprašuje, kakšen medij je fotoknjiga – kakšne so njegove posebnosti in kaj lahko iz njih razbere kurator. Izpostavljeni sta dve posebnosti fotoknjige: narativnost, ki se v fotoknjigi ustvarja s premišljenim sekvenciranjem podob in zaradi katere je nezaželeno razstavljalsko fragmentiranje in/ali dekontekstualiziranje fotoknjige na posamične fotografije, in materialnost fotoknjige. Slednja pomeni, da je fotoknjiga knjiga, predmet, namenjen temu, da ga vzamemo v roke in prelistamo, da je celosten umetniški izdelek, ki ga poleg fotografij oblikujejo še vezava, kakovost papirja in drugi grafičnooblikovalski postopki. Z raznimi nadomestki v obliki videoprojekcij ipd. je materialni vidik povsem zanemarjen, v vitrini pa je fotoknjiga povsem primerljiva s Sneguljčico – lepa je, a brez življenja. Kot primera novejših in potencialno dobrih praks razstavljanja fotoknjig sta izpostavljena kölnski Muzej fotoknjig in barcelonska razstava Fenomen fotoknjige.
Živa Brglez (1991) je diplomirana filozofinja in umetnostna zgodovinarka, trenutno na Filozofski fakulteti v Ljubljani končuje magistrski študij umetnostne zgodovine. V letu 2017 je obiskovala Šolo za kuratorske prakse in kritiško pisanje, ki jo organizira Zavod SCCA – Ljubljana. Zanimajo jo teorije umetnosti in umetnostne zgodovine, družbena vloga umetnosti ter kuratorsko-muzeološki prijemi ustvarjanja stikov med umetniškimi deli in občinstvom.
KUPI PDF: Ziva Brglez: Razstavljanje fotoknjig – PDF
PRENESI PDF:
Prispevek, sestavljen iz intervjuja, refleksije razstave O splavu in predstavitve knjige Lobismuller iz različnih vidikov osvetljuje delo katalonske multidisciplinarna umetnice Laie Abril. Avtoričini projekti so večplastne raziskave, ki skozi introspektivno vizualizacijo intimnih zgodb naslavljajo najbolj nelagodne vidike nevidnih, skritih in zamolčanih problemov sodobne družbe. O splošnem pripoveduje skozi partikularno in ob tem nenehno vzporeja preteklost in sedanjost, s čimer opozarja na kontinuiteto določenih problematik in osvetljuje njihove sodobne različice. Da so pod drobnogledom predvsem ženske, ni naključje, temveč posledica (po potrebi spregledanega) dejstva, da navkljub stopnji emancipacije, ki s(m)o jo v 21. stoletju v določenih kulturah ženske dosegle v primerjavi s preteklimi obdobji, enakost spolov ni realizirana in pogosto (še vedno) ostaja zgolj na deklarativni ravni.
Jasna Jernejšek (1982) deluje kot neodvisna kuratorka in publicistka na področju sodobnih vizualnih umetnosti. Posebej se osredotoča na področje teorije in zgodovine fotografije, sodobnih avtorskih praks in vizualnih komunikacij. Diplomirala je iz kulturologije na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani (2007), kjer je končala tudi znanstveni magisterij komunikologije (2013). Zaključila je izobraževanje Svet umetnosti, šole za kuratorske prakse in kritiško pisanje pri Zavodu za sodobno umetnost, SCCA-Ljubljana (2011–2013). Med leti 2012 in 2016 je bila sourednica oddaje Art-Area o sodobnih vizualnih in sorodnih umetnostih na Radiu Študent. Od leta 2013 sodeluje s Photonom – Centrom sodobne fotografije in s festivalom Fotonični trenutki – Mesec fotografije. Redno piše obrazstavna in kataložna besedila, prispevke pa objavlja tudi v revijah Fotografija in Membrana. Je članica Zavoda Sektor za povezovanje, raziskovanje in promocijo medijskih umetnosti. Živi in deluje v Ljubljani.
PRENESI PDF:
“Izmisliti si je treba popolnoma novo taksonomijo za preučevanje zgodovine fotografije – nekakšno fotografsko Wunderkammer za našo postmoderno ero.”
Ⓒ 2021 Membrana - Vse pravice pridržane
avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.
VODENI OGLEDI:
10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.
Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje
otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00
avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.
kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri
20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL
kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.