Lenart J. Kučić
Lenart J. Kučić je novinar, predavatelj in raziskovalec množičnih medijev. Za Sobotno prilogo Dela je deset let spremljal presečišče medijev, tehnologije in družbe, lani pa se je pridružil mediju za preiskovalno novinarstvo Pod črto. Je tudi ustanovitelj mreže podkastov Marsowci ter soavtor več raziskav in strokovnih člankov o medijskem lastništvu.
Lenart J. Kučić je novinar, predavatelj in raziskovalec množičnih medijev. Za Sobotno prilogo Dela je deset let spremljal presečišče medijev, tehnologije in družbe, lani pa se je pridružil mediju za preiskovalno novinarstvo Pod črto. Je tudi ustanovitelj mreže podkastov Marsowci ter soavtor več raziskav in strokovnih člankov o medijskem lastništvu.
KUPI PDF: Lenart J. Kucic: Zivalski interneti – PDF
PRENESI PDF:
Optična in mehanična orodja so bila prva velika »obogatitev« človeških čutov. Mikroskop je približal svetove, ki so bili premajhni za optično zmogljivost očesa. Teleskop je posegel po preveč oddaljenem vesolju, rentgenski žarki so izrisali nedostopne notranjosti telesa. Takšne obogatitve niso bile nedolžne, saj so zahtevale drugačno razlago sveta, ki bi se ujemal s podobami neskončno majhnega, oddaljenega ali skritega. Podobno obogatitev zdaj prinašajo tehnologije računalniškega oblaka, strojnega vida in umetne inteligence. S temi orodji bo morda mogoče zbrati in analizirati na milijarde digitalnih podob, ki jih vsak dan ustvarijo ljudje in stroji. Toda kdo bo analiziral te podobe in s kakšnim namenom? Nam bodo pomagale bolje razumeti družbo in se učiti iz preteklih napak? Ali pa so jih že ugrabili trgovci s pozornostjo in politični demagogi, ki z novimi komunikacijskimi tehnologijami učinkovito širijo stare ideologije?
- Ključne besede: komunikacijske tehnlogije, obogatena fotografija, obogatena resničnost, realnost, resničnost, strojni vid, strojno učenje
Lenart J. Kučić je novinar, predavatelj in raziskovalec množičnih medijev. Za Sobotno prilogo Dela je deset let spremljal presečišče medijev, tehnologije in družbe, lani pa se je pridružil mediju za preiskovalno novinarstvo Pod črto. Je tudi ustanovitelj mreže podkastov Marsowci ter soavtor več raziskav in strokovnih člankov o medijskem lastništvu.
Nicholas Mirzoeff je profesor medijskih, kulturnih in komunikacijskih študij na ameriški univerzi NYU Steinhardt. Področje vizualne kulture je opisal v dveh preglednih knjigah An Introduction to Visual Culture (1999) in The Visual Culture Reader (1998). Pozneje se je posvetil fenomenom sodobnih vizualnih komunikacij. V knjigi How To See The World (2015) je opisal posledice prve vizualne revolucije 19. stoletja (nastanek filma, fotografije in rentgena) in znanstvenih iznajdb 17. stoletja (mikroskop, teleskop in zemljevidi) ter jih umestil v sedanje vizualno preobilje, ki ga oblikujejo facebook, instagram in posnetki nadzornih kamer. S knjigo The Right to Look: A Counterhistory of Visuality (2011) pa je raziskoval alternativne vizualne (politične) zgodovine 20. stoletja, kamor sodi tudi gibanje Black Lives Matter – ki ga je spremljal kot vizualni aktivist.
Lenart J. Kučić je novinar, predavatelj in raziskovalec množičnih medijev. Za Sobotno prilogo Dela je deset let spremljal presečišče medijev, tehnologije in družbe, lani pa se je pridružil mediju za preiskovalno novinarstvo Pod črto. Je tudi ustanovitelj mreže podkastov Marsowci ter soavtor več raziskav in strokovnih člankov o medijskem lastništvu.
KUPI PDF: L. J. Kucic: Elektronsko prepoznavanje – PDF
PRENESI PDF:
- št. 69/70
- 2016
- 02/12/2020
Pogovor je nastal na dogodku Fotografija na kavču 2016 maja 2016 v organizaciji zavoda Membrana, ki se je posvečal sodobnim pomenom fotografije in vprašanjem kamufliranja pred in za fotografijo v luči sodobnih nadzornih in kontrolnih državnih ter koorporativnih sistemov. Fotografija je danes več kot zgolj slikovna ploskev – je zbir elektronskih podatkov, vektorskih, bio-metričnih, binarnih … skratka digitalnih. Dileme skrivanja, razkrivanja in zmožnosti prikazovanja (reprezentacije) v povezavi s fotografijo tako danes zahtevajo nov pristop, novo misel in nove strategije. Strategije razmisleka kakor tudi strategije odpora – obrambe zasebnosti, svobode in nenazadnje ohranjanje družbene emancipatorne moči fotografske podobe. Kriminolog in pravnik Aleš Završnik in raziskovalec strojnega vida Peter Keše se lotevata tem moči algoritmov in strojnega vida, vseprisotnosti nadzora in vprašanj kaj ti sistemu nadzora in kontrole pomenijo za kriminologijo oz. za pravni in družbeni ustroj sodobnosti in prihodnosti.
- Ključne besede: algoritmi, družbeni nadzor, fotografski algoritmi, kriminologija, pravo in fotografija, tehnologije nadzora
Lenart J. Kučić je novinar in kolumnist Sobotne priloge časopisa Delo ter član uredništva revije Fotografija. Raziskovalno spremlja presečišča tehnologije, medijev in družbe. Novinarsko se je izpopolnjeval na britanskem Guardianu, študijsko pa na londonski univerzi Goldsmiths, kjer je magistriral. Je tudi sovoditelj fotografskega podkasta Fotkast na mreži Marsowci.
Aleš Završnik izredni professor na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. V podoktorskem raziskovanju na Max-Planck Inštitutu za tuje in mednarodno kazensko pravo v Freiburgu in na Inštitut za kriminologijo na Pravni fakulteti v Ljubljani se ukvarja z učinki informacijske tehnologije na nadzorovanje. Sodeluje v mednarodnih projektih COST »Living in Surveillance Societies« in COST projektu »Cyberbullying«.
Peter Keše je ustanovitelj in lastnik podjetja Videa in poznavalec tehnologij za obdelavo videa. Na Institutu Jožef Stefan je sodeloval s skupino Videolectures – spletnim portalom, ki ponuja znanstvene in izobraževalne vsebine – in prispeval svojo tehnološko rešitev za gostovanje videoposnetkov. Zanimata ga strojno učenje in umetna inteligenca, pa tudi družbene posledice njune uporabe.
Lenart J. Kučić je novinar, predavatelj in raziskovalec množičnih medijev. Za Sobotno prilogo Dela je deset let spremljal presečišče medijev, tehnologije in družbe, lani pa se je pridružil mediju za preiskovalno novinarstvo Pod črto. Je tudi ustanovitelj mreže podkastov Marsowci ter soavtor več raziskav in strokovnih člankov o medijskem lastništvu.
KUPI PDF: L.J. Kucic: Cenzura in kamuflaža – PDF
PRENESI PDF: