Lenart J. Kučić

Lenart J. Kučić je novinar, predavatelj in raziskovalec množičnih medijev. Za Sobotno prilogo Dela je deset let spremljal presečišče medijev, tehnologije in družbe, lani pa se je pridružil mediju za preiskovalno novinarstvo Pod črto. Je tudi ustanovitelj mreže podkastov Marsowci ter soavtor več raziskav in strokovnih člankov o medijskem lastništvu.

Fotografije živalskih ljubljenčkov na družabnih omrežjih kažejo, da fotografija v digitalni ekonomiji nikoli ni samo digitalizirana različica nekdanje analogne fotografske podobe.
Fotografije živalskih ljubljenčkov na družabnih omrežjih kažejo, da fotografija v digitalni ekonomiji nikoli ni samo digitalizirana različica nekdanje analogne fotografske podobe.
Fotografija je bila tradicionalno simbioza med človekom in aparatom. Sedaj pa je prav tako simbioza med ne-človekom in aparatom.

Optična in mehanična orodja so bila prva velika »obogatitev« človeških čutov. Mikroskop je približal svetove, ki so bili premajhni za optično zmogljivost očesa. Teleskop je posegel po preveč oddaljenem vesolju, rentgenski žarki so izrisali nedostopne notranjosti telesa. Takšne obogatitve niso bile nedolžne, saj so zahtevale drugačno razlago sveta, ki bi se ujemal s podobami neskončno majhnega, oddaljenega ali skritega. Podobno obogatitev zdaj prinašajo tehnologije računalniškega oblaka, strojnega vida in umetne inteligence. S temi orodji bo morda mogoče zbrati in analizirati na milijarde digitalnih podob, ki jih vsak dan ustvarijo ljudje in stroji. Toda kdo bo analiziral te podobe in s kakšnim namenom? Nam bodo pomagale bolje razumeti družbo in se učiti iz preteklih napak? Ali pa so jih že ugrabili trgovci s pozornostjo in politični demagogi, ki z novimi komunikacijskimi tehnologijami učinkovito širijo stare ideologije?

5 min.
Na to je treba pomisliti vsakič, ko fotografijo na družabnem omrežju označimo z imenom in priimkom. V zameno za lajke, oglede in druge internetne valute.
Na to je treba pomisliti vsakič, ko fotografijo na družabnem omrežju označimo z imenom in priimkom. V zameno za lajke, oglede in druge internetne valute.
Največja težava, ki jo imamo, je, da imamo težnjo po potrditvi (»confirmation bias«) in zgeneriramo napačno hipotezo in najdemo tisoč razlogov, zakaj tako velja.

Pogovor je nastal na dogodku Fotografija na kavču 2016 maja 2016 v organizaciji zavoda Membrana, ki se je posvečal sodobnim pomenom fotografije in vprašanjem kamufliranja pred in za fotografijo v luči sodobnih nadzornih in kontrolnih državnih ter koorporativnih sistemov. Fotografija je danes več kot zgolj slikovna ploskev – je zbir elektronskih podatkov, vektorskih, bio-metričnih, binarnih … skratka digitalnih. Dileme skrivanja, razkrivanja in zmožnosti prikazovanja (reprezentacije) v povezavi s fotografijo tako danes zahtevajo nov pristop, novo misel in nove strategije. Strategije razmisleka kakor tudi strategije odpora – obrambe zasebnosti, svobode in nenazadnje ohranjanje družbene emancipatorne moči fotografske podobe. Kriminolog in pravnik Aleš Završnik in raziskovalec strojnega vida Peter Keše se lotevata tem moči algoritmov in strojnega vida, vseprisotnosti nadzora in vprašanj kaj ti sistemu nadzora in kontrole pomenijo za kriminologijo oz. za pravni in družbeni ustroj sodobnosti in prihodnosti.

Camouflage was and remains a shield as much as a weapon in this fight.
Camouflage was and remains a shield as much as a weapon in this fight.
Avtorji

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.

VODENI OGLEDI:

10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)

razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.

Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje

otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00

avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD 
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.