Chinar Shah
Chinar Shah je umetnica, ki poučuje na Srishti Institute of Art, Design and Technology v Bangaloru, kjer je tudi vodja podiplomskega programa za fotografijo. . Chinar je pridobila magisterij prve stopnje iz literature ter magisterij iz fotografije na Nacionalnem inštitutu za dizajn, Ahmedabad, Indija. Svoje delo je razstavljala v Indiji in tujini. Nekatera njena novejša dela so bila razstavljena v galeriji Tate Liverpool, na Birmingham Photo Festivalu in Art Bengaluru ter na Material Light – spremljevalni razstavi bienala Kochi. Je sourednica knjige Photography in India: From Archives to Contemporary Practice (Bloomsbury, v tisku). Chinar je nedavno prejela prestižno štipendijo Fundacije Inlaks Shivdasani za dokončanje dolgoletnega projekta The Real Taste of India.
Fotografski esej ponazarja politiko manjkajočih podob, ki izginejo iz javne rabe, in analizira umetničino knjigo Bin Laden Situation Room. Knjiga je odziv na fotografijo, ki jo je 2. maja 2011 v času bin Ladnove usmrtitve objavila ameriška vlada. Podoba, ki jo je posnel uradni fotograf Bele hiše Pete Souza, prikazuje predsednika Baracka Obamo in njegovo ekipo za nacionalno varnost, medtem ko opazujejo usmrtitev Osame bin Ladna, vodje militantne islamske organizacije Al Kaida. Razen te podobe ameriška vlada ni izdala nobenega drugega vizualnega dokaza tega dogodka. Esej raziskuje vojne strategije utišanja vizualnosti in s tem nadzora javnega mnenja. Fotografija, ki se ponaša s tem, da reprezentira in razkriva zgodovinske trenutke, tu popolnoma odpove. Knjiga Bin Laden Situation Room si prizadeva iskati to, česar podoba ne pokaže. Esej preišče vidnost in nevidnost referenčnih okvirjev ter moč videti in ne videti.
- Ključne besede: Bin Laden, fotografija, fotoknjiga, manjkajoče podobe, situation room
Chinar Shah je umetnica, ki poučuje na Srishti Institute of Art, Design and Technology v Bangaloru, kjer je tudi vodja podiplomskega programa za fotografijo. . Chinar je pridobila magisterij prve stopnje iz literature ter magisterij iz fotografije na Nacionalnem inštitutu za dizajn, Ahmedabad, Indija. Svoje delo je razstavljala v Indiji in tujini. Nekatera njena novejša dela so bila razstavljena v galeriji Tate Liverpool, na Birmingham Photo Festivalu in Art Bengaluru ter na Material Light – spremljevalni razstavi bienala Kochi. Je sourednica knjige Photography in India: From Archives to Contemporary Practice (Bloomsbury, v tisku). Chinar je nedavno prejela prestižno štipendijo Fundacije Inlaks Shivdasani za dokončanje dolgoletnega projekta The Real Taste of India.
- Campbell, D., 2001. US Buys Up All Satellite War Images. In: The Guardian, [online]. Dostopno tukaj. [2.10.2017].
- Campbell, D., 2001. Deconstructing the Situation Room. Dostopno tukaj. [2.10.2017].
- Didi-Huberman, G., 2003. Images in Spite of All: Four Photographs from Auschwitz. In: Stallabrass J. (eds.), Documentary. London: Whitechapel Gallery Ventures Limited; MA: The MIT Press, pp.152–154. https://doi.org/10.1111/j.1467-8357.2010.01082.x
- Goodman Gallery, 2016. Alfredo Jaar / Amilcar, Frantz, Patrice and the others. Curatorial text, Johannesburg.Dostopno tukaj. [1.10.2017].
- Johnson, K., 2011. Situation: Ambiguous. In: The New York Times, [online]. Dostopno tukaj. [2.10.2017].
- Kennedy, L., 2012. Seeing and Believing: On Photography and the War on Terror. In: Public Culture (Vol. 24), Spring. NC.: Duke University Press, pp.261–282. https://doi.org/10.1215/08992363-1535498
- Macqueen, K., 2013. The Strength to See. In: Flash Art, [online]. Dostopno tukaj. [2.10.2017].
- Reading, A., 2014. The Journalist as Memory Assembler: Non-Memory, the War on Terror and the Shooting of Osama Bin Laden. In: B. Zelizer & K. Tenenboim-Weinblatt, eds. Journalism and Memory. UK: Palgrave Macmillan Memory Studies, pp.164–178. https://doi.org/10.1057/9781137263940_11
- Silverleib, A., 2011. Obama on Sunday: A photo for the ages? In: CNN Politics, [online]. Dostopno tukaj. [30.9.2017].
KUPI PDF: Chinar Shah: Bin Ladnova usmrtitev v podobah – PDF
PRENESI PDF: