Michelle Proksell
Michelle Proksell končuje raziskovalni magisterij na Univerzi v Maastrichtu na Nizozemskem, oddelku za sociologijo na področju kulture umetnosti, znanosti in tehnologije. Fotografirala je različne pokrajine, režirana okolja, izvajala projekte eksperimentalne glasbe in performativne umetnosti, kurirala razstave in zbirala vsakodnevne fotografije iz ZDA in Kitajske. Je ustanoviteljica Netize.net – arhiva dokumentiranja umetnosti in tehnologije na Kitajskem – nedavno je začela preučevati ustvarjalni, družbeni in fenomenološki vidik virtualne resničnosti.
Arhiv Chinternet je zbirka več deset tisoč digitalnih slik vsakodnevne rabe kitajske aplikacije družabnih sporočil WeChat, ki jih je umetnica Michelle Proksell zbirala več let. Te slike izvirajo iz javnih računov WeChat, ki jih Michelle poišče z lokacijsko funkcijo aplikacije People Nearby. Z rednim raziskovanjem profilov družbenih medijev posameznikov v polmeru enega kilometra od njene geografske lokacije, je Michelle zbrala vizualne vsebine, ki jih delijo uporabniki WeChat-a v več kitajskih mestih in desetih državah po vsem svetu. Slike, ki so bile zbrane v arhivu Chinternet, od filtriranih selfijev do krasnih grafik in ponavljajočih se tematik vsakodnevne fotografije z novimi žanri postdigitalne estetike, ponujajo dragocene in intimne vpoglede v vsakdanje življenje kitajskih uporabnikov digitalnih medijev. Ta esej predstavi Michellino zbirko in različne raziskovalne projekte in umetnine, s pomočjo katerih sta avtorja uporabila arhiv ter razpravlja o potencialih dela z vizualnimi vsebinami in o nevarnostih apropriiranja najdenih slik v času vseprisotne fotografije.
- Ključne besede: arhivi, Kitajska, najdene podobe, vsakodnevna fotografija, WeChat
Michelle Proksell končuje raziskovalni magisterij na Univerzi v Maastrichtu na Nizozemskem, oddelku za sociologijo na področju kulture umetnosti, znanosti in tehnologije. Fotografirala je različne pokrajine, režirana okolja, izvajala projekte eksperimentalne glasbe in performativne umetnosti, kurirala razstave in zbirala vsakodnevne fotografije iz ZDA in Kitajske. Je ustanoviteljica Netize.net – arhiva dokumentiranja umetnosti in tehnologije na Kitajskem – nedavno je začela preučevati ustvarjalni, družbeni in fenomenološki vidik virtualne resničnosti.
Gabriele de Seta je doktoriral na oddelku za sociologijo na Hongkongški politehniški univerzi in je trenutno postdoktorski raziskovalec na Inštitutu za etnologijo, Academia Sinica v Taipeju na Tajvanu. Njegovo raziskovalno delo temelji na etnografskem vidiku različnih prostorov in se osredotoča na prakse digitalnih medijev in vsakodnevne ustvarjalnosti v kitajsko govorečem prostoru. Zanima ga tudi eksperimentalna glasba, spletna umetnost in kolaborativni presek antropologije in umetnostnih praks. Več informacij na: http://paranom.asia.
- Abidin, C., 2017. # familygoals: Family Influencers, Calibrated Amateurism, and Justifying Young Digital Labor. Social Media+ Society, 3(2), str. 1–15. https://doi.org/10.1177/2056305117707191
- Arellano, J., 2010. From the Space of the Wunderkammer to Macondo’s Wonder Rooms: The Collection of Marvels in Cien años de soledad. Hispanic Review, 78(3), str. 369–386. https://doi.org/10.1353/hir.0.0124
- Hand, M., 2012. Ubiquitous Photography. Digital Media and Society. Cambridge, United Kingdom: Polity Press.
- Hein, W., O’Donohoe, S. in Ryan, A., 2011. Mobile Phones as an Extension of the Participant Observer’s Self: Reflections on the Emergent Role of an Emergent Technology. Qualitative Market Research: An International Journal, 14(3), str. 258–273. https://doi.org/10.1108/13522751111137497
- Roberts, C., 2013. Photography and China. Exposures. London, United Kingdom: Reaktion Books.
- de Seta, G. in Proksell, M., 2015. The Aesthetics of Zipai: From WeChat Selfies to Self-representation in Contemporary Chinese Art and Photography. Networking Knowledge, 8(6), str. 1–17. https://doi.org/10.31165/nk.2015.86.404
- de Seta, G. in Proksell, M., 2017. V-Day Selfies in Beijing: Media Events and User Practices as Micro-acts of Citizenship. V: A. Kuntsman, ur., Selfie citizenship, Palgrave Pivot. London, United Kingdom: Palgrave Macmillan, str. 29–37. https://doi.org/10.1007/978-3-319-45270-8_4
- Sontag, S., 1977. On Photography. London, United Kingdom: Penguin.
- Wilken, R. in Goggin, G. eds., 2012. Mobile Technology and Place. Routledge Studies in New Media and Cyberculture. New York, NY: Routledge.
KUPI PDF: M. Proksell & G. de Seta: Kabinet trenutkov – PDF
PRENESI PDF: