John Hillman
Obogatena resničnost se v temelju razlikuje od virtualne resničnosti, saj zemljevida okolja resničnega sveta ne preslikuje v digitalnega kot virtualno izkušnjo, temveč tako resničnost kot virtualnost umešča v isti doživljajski okvir. Skozi ta okvir so naše interakcije z resničnostjo posredovane prek fantazije obogatenega doživetja. Na ta način obogatena resničnost dopolnjuje tisto, kar vidimo, z namenom ohranjanja naše pozornosti. Pri obogateni resničnosti je najbolj osupljivo prav to, kako resničnost sama postane del digitalne informacije, tako da je ni več mogoče razločiti od nje. V tem smislu postavlja temeljni izziv samemu pojmovanju videnja, saj nam v primeru, ko obogatene tehnologije ne uporabimo, ostane samo očitna nepopolnost enostavnega gledanja. Toda kakšne posledice prinaša to soočenje z nepopolnostjo? V prispevku raziskujem, kako obogatena resničnost preprosto podaja strukturo, ki je že od nekdaj vzdrževala vidno polje.
- Ključne besede: gledanje, Lacan, obogatena resničnost, pogled
John Hillman je pedagog, izdelovalec podob, raziskovalec in pisec. Ukvarja se z interdisciplinarnimi področji fotografije, podobe in vizualne kulture. Trenutno je zaposlen kot vodja študijskega programa fotografije na Univerzi v Birminghamu. Zanimajo ga filozofski pristopi k sodobni kulturi in kako podobe in medijiske tehnologije oblikujejo naše doživljanje. Skupna točka njegovih zanimanj pa je preučevanje tega, kako lahko teorija obogati in ponudi nove vpoglede v ustvarjalno dejavnost in doživljanje.
- Burgin, V., 2018. The Camera, Essence and Apparatus. London: Mack Books.
- Copjec, J., 1994. Read My Desire. London: MIT Press.
- Lacan, J., 2004 [1973]. The Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. London: Karnac.
- McGowan, T. & Kunkle, S. eds., 2004. Lacan and Contemporary Film. New York: Other Press.
- Richter, G., 2009. Gerhard Richter: Text, Writings, Interviews and Letters, 1961–2007. London: Thames & Hudson.
- Uricchio, W., 2011. The Algorithmic Turn: Photosynth, Augmented Reality and the Changing Implications of the Image. Visual Studies, 26(1), pp. 25–35. https://doi.org/10.1080/1472586x.2011.548486
- Žižek, S., 2017. Incontinence of the Void. London: MIT Press.
KUPI PDF: John Hillman: Nepopolnost gledanja – PDF
PRENESI PDF:
Uporabniki aplikacije za slikovna sporočila Snapchat se večinoma lahko izražajo zgolj s posredovanjem vgrajenih filtrov in obilne uporabe kratkih odlomkov besedila in emotikonov. Njihovo izražanje pa v veliki meri določa tudi dejstvo, da slika po določenem času izgine. Gotovost, da se slike ne bodo ohranile, da bodo izginile, dopušča več svobode pri tem, kar si uporabniki pošiljajo. Vendar je nujno tudi medsebojno zaupanje. Čeprav aplikacija nima možnosti trajnega shranjevanja slik, lahko prejemniki naredijo posnetek zaslona in jih tako ohranijo. Uporabniki sicer dobijo obvestilo, da so njihovo sliko shranili kot posnetek zaslona, kar najverjetneje izzove obup zaradi kršitve kodeksa izginjajočih podob, ki mu je zavezana komunikacijska metoda Snapchata. V članku predlagam, da portreti na Snapchatu ne izražajo obraza kot slike, temveč sliko kot nedoumljiv, izginjajoč, spremenljiv pojav. Zaradi filtrov in popačenj begajo naša pojmovanja indeksov, z vgrajenim izginotjem pa postavljajo pod vprašaj pojmovanje slike kot »proteze« spomina. Čeprav gre za vrsto portretiranja, se Snapchat ne ukvarja s podobnostjo ali ponovljivostjo, temveč poudarja podvojitev, krinko in izginjanje kot prevladujoče lastnosti sodobne kulture.
- Ključne besede: algoritmi, digitalna podoba, medijsko posredovana podoba, selfiji, Snapchat, Snapchat portret
John Hillman je učitelj, ustvarjalec s podobami in pisec. Živi v Veliki Britaniji, najbolj pa ga zanima teorija postfotografije. Raziskuje sodobne razlage o tem, v kaj se spreminja slika. To ga je privedlo k uporabi estetskih, filozofskih in tehnoloških pristopov za premislek o izdelovanju slik. Pri pisanju in praktičnem delu se sprašuje, kako podobe delujejo v sodobni kulturi, ki jo trenutno v veliki meri strukturira digitalno.
- Hand, M., 2010, The Rise and Fall of Cyberspace, or How Cyberspace Turned Inside Out. V: Hall, J. Grindstaff, L. Ming-Cheng, L., ur. Culture: A Sociological Handbook. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203891377.ch34
- Rubinstein, D., & Sluis, K., 2008. A Life More Photographic. V: Photographies, 1:1, str. 9–28.
- Žižek, S., 2012. Življenje v času konca. Ljubljana: Cankarjeva založba.
KUPI PDF: John Hillman: Snapchat – Bezno srecanje – PDF
PRENESI PDF: