Patricia Prieto-Blanco
Patricia Prieto-Blanco je višja predavateljica na Šoli za Medije, na Univerzi v Brightonu (School of Media, University of Brighton). Kljub temu ima raje, da je opisana kot kritični mislec in vizualni ustvarjalec. Njena raziskovalna zanimanja so: fotografija, metode in metodologije, mediacija vsakdanjega življenja in migracija. Je zagovornica interdisciplinarnih, na praksi osnovanih in sodelujočih raziskav. V svojem prostem času poskuša omajati neoliberalne, kapitalistične, patriarhalne norme via http://www.hystericalfeminisms.com/
Prostorska dislokacija migrantov je katalizator za zgodnjo, veliko in informirano uporabo medijev (Ponzanesi & Leurs 2014); obenem pa tudi motiv za transnacionalne družine, da oblikujejo družino po svoji izbiri (Beck-Gernsheim 1998; Weston 1997). To besedilo opisuje kako irsko-španske družine, ki živijo na Irskem, shajajo s to situacijo. Trdi, da so (digitalne) fotografske izmenjave podlaga za tretje prostore posredovanja (Oldenburg, 1989), kjer potekajo pogajanja o (ne)vplivanju in imetju. Transnacionalne družine redno vizualno posredujejo svoje domače prostore. Dvojna vizualna mediacija prezence in prostora formira del njihovega vsakdanjega življenja. To, v zameno, izpostavi tekoče dogajanje o tem, kako se (digitalna) fotografija uporablja pri mediaciji dejanj in čustev. Pri prepoznavanju in refleksiji načina, kako (ne)vplivajoče skupnosti prostora aktivirajo dostopnost medijev, se fotografija pojavi kot večdimenzionalni prostor produkcije podob, distribucije in shranjevanja, na kratko, kot praksa, ki je obenem edinstvena v določenem družbeno-kulturnem momentu v katerem je vtisnjena in istočasno dovolj splošna, da je kot taka prepoznana v različnih kulturah in družbah.
- Ključne besede: diaspora, fotografija, novi mediji
Patricia Prieto-Blanco je višja predavateljica na Šoli za Medije, na Univerzi v Brightonu (School of Media, University of Brighton). Kljub temu ima raje, da je opisana kot kritični mislec in vizualni ustvarjalec. Njena raziskovalna zanimanja so: fotografija, metode in metodologije, mediacija vsakdanjega življenja in migracija. Je zagovornica interdisciplinarnih, na praksi osnovanih in sodelujočih raziskav. V svojem prostem času poskuša omajati neoliberalne, kapitalistične, patriarhalne norme via http://www.hystericalfeminisms.com/
- Agnew, J., 2011. Space and Place. In: D. Livingstone & J. Agnew, eds. The SAGE Handbook of Geographical Knowledge. London, Thousand Oaks and New Delhi: SAGE Publications, pp. 316–330. https://doi.org/10.4135/9781446201091.n24
- Bachelard, G., 1958/1994. Poetics of Space. Boston: Beacon.
- Bourdieu, P., Sapiro, G. & McHale, B., 1991. First Lecture. Social Space and to Symbolic Space: Introduction a Japanese Reading of Distinction. Poetics Today, 12(4), pp. 627–638. Dostopno tukaj. https://doi.org/10.2307/1772705
- Chalfen, R., 1987. Snapshot Versions of Life. Bowling Green OH: The Popular Press.
- Habuchi, I., 2005. Accelerating Reflexivity. In: M. Ito, D. Okabe, & M. Matsuda, eds. Personal, Portable, Pedestrian. Mobile Phones in Japanese Life. Cambridge and London: MIT Press, pp. 165–182. https://doi.org/10.7551/mitpress/5309.001.0001
- Horton, D. & Wohl, R.R., 1956. Mass Communication and Para – Social Interaction: Observations on Intimacy at a Distance. Particip@ations, 3(1), 2006, [online]. Dostopno tukaj. [Accessed 15 Jun. 2016].
- Lanzeni, D. et al., 2014. Media Futures. Media Anthropology Network European Association of Social Anthropologists (EASA) Discussions [online], pp. 1–20. Dostopno tukaj. [Accessed 16 Apr. 2015].
- Lapenta, F., 2011. Locative Media and the Digital Visualisation of Space, Place and Information. Visual Studies, 26(1), pp. 1–3. https://doi.org/10.1080/1472586x.2011.548483
- Lunenfeld, P., 2002. Digitale Fotografie. Das dubitative Bild * [Digital Photography: The Doubtful Image]. In: H. Wolf, ed. Paradigma Fotografie. Fotokritik am Ende des fotografischen Zeitalters. Band I. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
- Malinowski, B., 1923. The Problem of Meaning in Primitive Languages. In: C. K. Ogden & I. A. Richards, eds. The Meaning of Meaning. London: Routledge and Kegan Paul LTD, pp. 296–336.
- McLuhan, M., 1964. Understanding Media: The Extensions of Man. Critical E. T. Gordon W., ed., 2003. Berkeley: Gingko Press.
- Miller, D., 2010. Stuff. Cambridge and Malden: Polity Press.
- Moores, S., 2012. Media, Place and Mobility. Basingstoke and New York: Palgrave MacMillan.
- Morley, D., 2007. Media , Modernity and Technology. The Geography of the New. London and New York: Routledge.
- Pink, S., 2011. Amateur Photographic Practice, Collective Representation and the Constitution of Place. Visual Studies, 26(2), pp. 92–101. https://doi.org/10.1080/1472586x.2011.571884
- Ponzanesi, S. & Leurs, K., 2014. On Digital Crossings in Europe. Crossings: Journal of Migration & Culture, 5(1), pp. 3–22. https://doi.org/10.1386/cjmc.5.1.3_1
- Prieto-Blanco, P. 2016. (Digital) Photography, Experience and Space in Transnational Families. In: E. Gomez-Cruz & A. Lehmuskallio, eds. Digital Photography and Everyday Life. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315696768-9
- Rivière, C., 2005. Mobile Camera Phones: A New Form of “Being Together” in Daily Interpersonal Communication. In: R. Ling & P. E. Pedersen, eds. Mobile Communications. Re-negotiation of the Social Sphere. London: Springer, pp. 167–185. https://doi.org/10.1007/1-84628-248-9_11
- Rose, G., 2003. Family Photographs and Domestic Spacings: A Case Study. Transactions of the Institute of British Geographers, 28(1), pp. 5–18. https://doi.org/10.1111/1475-5661.00074
- Shome, R., 2011. “Global Motherhood”: The Transnational Intimacies of White Femininity. Critical Studies in Media Communication, 28(January 2015), pp. 388–406. https://doi.org/10.1080/15295036.2011.589861
- Ulrich, W., 1997. Digitaler Nominalismus. Zum Status der Computerfotografie [Digital Nominalismus. About the Status of Computer Photography]. Fotogeschichte. Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie [Photo-faces. Contributions to History and Aesthetic of Photography], 64, pp. 63–73.
- Villi, M., 2010. Visual Mobile Communication. Camera Phone Photo Messages as Ritual Communication and Mediated Presence, Helsinki: Aalto University.
- Wyss, B., 2000. Das indexikalishe Bild. Hors-texte [The indexical image. Horstexts]. Fotogeschichte. Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie [Photo-faces. Contributions to History and Aesthetic of Photography], 76(3-11).
- Zhang, M., 2013. Kodak to Sell Its Camera Film and Imaging Businesses in $2.8 Billion Deal. PetaPixel [online]. Dostopno tukaj. [Accessed 3 Aug. 2015].
- št. 69/70
- 2016
- 02/12/2020
Ilija T. Tomanić (roj. 1974) je docent na Katedri za medijske in komunikacijske študije Fakultete za družbene vede Univerze v Ljubljani. Njegovo primarno področje raziskovanja je vizualno komuniciranje s poudarkom na družbeni in politični vlogi fotografije v procesih sodobnega mediatiziranega komuniciranja. Njegove objave tematsko pokrivajo področja novinarske fotografije, fotografske teorije, uokvirjanja novic, političnega komuniciranja in reprezentacij kolektivnih identitet. Leta 2015 je pri Založbi FDV izšla njegova knjiga Press Photography and Visual Framing of News. Je predsednik European Communication Research and Education Association (ECREA).
Patricia Prieto-Blanco (roj. 1981) je predavateljica fotografskih praks in vizualne kulture na Univerzi Brighton v Veliki Britaniji. Njena specializacija so vizualne raziskovalne metode ter študije recepcije. Je urednica revije Networking Knowledge, ki izhaja v okviru mreže podiplomskih raziskovalcev zveze Media, Communication and Cultural Studies Association (MeCCSA). Je goreča zagovornica interdisciplinarnega, participatornega in iz prakse izhajajočega raziskovanja ter ponosna članica radikalnega feminističnega kolektiva HYSTERIA.
PRENESI PDF: