- št. -
- 2021
- 29/12/2021
13 min.
Urška Preis (1992) je glasbenica in vizualna umetnica, ki deluje tudi kot kuratorka in piska. Leta 2015 je po izmenjavi na Listaháskóli Íslands v Reykjaviku diplomirala iz smeri Grafično oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na magistrskem študiju je prešla na modul Fotografija, kjer je leta 2021 študij končala z odliko, za magistrsko nalogo pa je prejela tudi študentsko Prešernovo nagrado UL ALUO. Razstavljala je na skupinskih razstavah na festivalu Fotonični trenutki 2016 (Miserable women, 2016), v galeriji TIR in Stolp Škrlovec (Veter, 2016) v Cirkulacija2 (Ptuj, Reykjavik, Kuta, 2017), v MAO (Community kit, 2017), v MSUM+ (Powerplay, enodnevna samostojna razstava, 2017; Pogled na bolečino žensk, prvi izbor, 2019), v atriju Mestne hiše (Fantastical landscapes, 2018), v Mali galeriji (Pogled na bolečino žensk, drugi izbor, 2019), Galeriji Alkatraz (Pogled na bolečino ženske, 2021) ter v galerijah Gapgap in Handstand und Moral v Leipzigu ter Kasarni v Fažani na Hrvaškem. Oktobra 2021 se je predstavila z intermedijskim avtorskim projektom Pozabljati Pavlo Debeljak, marca 2022 pa v sklopu festivala Rdeče zore pripravlja solistično AV-razstavo, kjer raziskuje odnos med bolečino, pogledom in zvokom. Svojo umetnostno in ustvarjalno strategijo gradi z izrazitim intermedijskim delovanjem, najraje v prepletu feminističnih teorij in praks.
Nicole Goodwin pod umetniškim imenom GOODW.Y.N prepleta izkušnje na vojnem območju z materinstvom, vzpostavlja prostor za druga telesa in opozarja na neenakosti na umetniškem področju. Odkar je zapustila bojišče, se je s pomočjo številnih rezidenc in štipendij, pa tudi na lastno pest, posvetila poeziji, prozi, govorjeni besedi, performansu in fotografiji. Ob tem je njena lastna materinska izkušnja, njeno lastno življenje v koži temnopolte ženske s prekomerno telesno težo in njeno lastno potovanje od neuveljavljene do opažene umetnice ključno prispevalo k njenemu umetniškemu ustvarjanju. V pogovoru sta se z Urško Preis osredotočili na pomen bolečine v stvaritvi maske obraza (ostro skozi prizmo Bellove pareze), na telo kot objekt javnega pogleda (predvsem s performativno prakso) ter na stiske in ovire izražanja v javnem in umetniškem prostoru (na opredeljeno specifičnih, praktičnih primerih).
Urška Preis (1992) je glasbenica in vizualna umetnica, ki deluje tudi kot kuratorka in piska. Leta 2015 je po izmenjavi na Listaháskóli Íslands v Reykjaviku diplomirala iz smeri Grafično oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na magistrskem študiju je prešla na modul Fotografija, kjer je leta 2021 študij končala z odliko, za magistrsko nalogo pa je prejela tudi študentsko Prešernovo nagrado UL ALUO. Razstavljala je na skupinskih razstavah na festivalu Fotonični trenutki 2016 (Miserable women, 2016), v galeriji TIR in Stolp Škrlovec (Veter, 2016) v Cirkulacija2 (Ptuj, Reykjavik, Kuta, 2017), v MAO (Community kit, 2017), v MSUM+ (Powerplay, enodnevna samostojna razstava, 2017; Pogled na bolečino žensk, prvi izbor, 2019), v atriju Mestne hiše (Fantastical landscapes, 2018), v Mali galeriji (Pogled na bolečino žensk, drugi izbor, 2019), Galeriji Alkatraz (Pogled na bolečino ženske, 2021) ter v galerijah Gapgap in Handstand und Moral v Leipzigu ter Kasarni v Fažani na Hrvaškem. Oktobra 2021 se je predstavila z intermedijskim avtorskim projektom Pozabljati Pavlo Debeljak, marca 2022 pa v sklopu festivala Rdeče zore pripravlja solistično AV-razstavo, kjer raziskuje odnos med bolečino, pogledom in zvokom. Svojo umetnostno in ustvarjalno strategijo gradi z izrazitim intermedijskim delovanjem, najraje v prepletu feminističnih teorij in praks.
Nicole Goodwin, znana tudi pod umetniškim imenom GOODW.Y.N, je pesnica, prozaistka, avtorica umetniških podkastov, ki vse bolj opazno deluje tudi v medijih fotografije in performansa. Za svoje delo je prejela mnoge štipendije, njeni članki so bili objavljeni med drugim v New York Timesu, po uspešni pesniški zbirki Warcries pa je letos izšla knjiga njenih esejev in fotografij, naslovljena Ain’t I a Woman (?/!): I Give of Myself (An Artist’s Journey).
Marvel je osebnoizpovedna knjiga avtoportretov, dnevniških izsekov in poezije, ki popisuje potovanje avtista od spolne disforije do spolne afirmacije. Avtor v njej v uniformiranem fotografskem slogu prikaže pomen in pomembnost počutja ugodja in varnosti v lastni koži. Marvel Harris v svojem fotografskem prvencu razprostira diverziteto mentalne bolezni, spolne identitete in samosprejemanja in odpira polja komunikacije tako za ljudi s takšno ali primerljivo izkušnjo kot za zunanje opazovalce in sogovornike.
Urška Preis (1992) je glasbenica in vizualna umetnica, ki deluje tudi kot kuratorka in piska. Leta 2015 je po izmenjavi na Listaháskóli Íslands v Reykjaviku diplomirala iz smeri grafično oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na magistrskem študiju je prešla na modul Fotografija, kjer je leta 2021 študij končala z odliko, za magistrsko nalogo pa je prejela tudi študentsko Prešernovo nagrado UL ALUO. Razstavljala je na skupinskih razstavah na festivalu Fotonični trenutki 2016 (Miserable women, 2016), v galeriji TIR in Stolp Škrlovec (Veter, 2016) v Cirkulacija2 (Ptuj, Reykjavik, Kuta, 2017), v MAO (Community kit, 2017), v MSUM+ (Powerplay, enodnevna samostojna razstava, 2017; Pogled na bolečino žensk, prvi izbor, 2019), v atriju Mestne hiše (Fantastical landscapes, 2018), v Mali galeriji (Pogled na bolečino žensk, drugi izbor, 2019), Galeriji Alkatraz (Pogled na bolečino ženske, 2021) ter v galerijah Gapgap in Handstand und Moral v Leipzigu ter Kasarni v Fažani na Hrvaškem. Oktobra 2021 se je predstavila z intermedijskim avtorskim projektom Pozabljati Pavlo Debeljak, marca 2022 pa v sklopu festivala Rdeče zore pripravlja solistično AV-razstavo, kjer raziskuje odnos med bolečino, pogledom in zvokom. Svojo umetnostno in ustvarjalno strategijo gradi z izrazitim intermedijskim delovanjem, najraje v prepletu feminističnih teorij in praks.
Marvel Harris (1995), nizozemski fotograf, je z zmago na MACK first book award 2021 dobil priložnost, da svojo prvo knjigo – avtobiografsko fotoizpoved – predstavi širši javnosti. Harrisovo fotografsko delo se opira na lastno izkušnjo avtizma, ne-binarne transseksualnosti in težave z mentalnim zdravjem. Marvel Harris je že leta 2018, ko je zaključil študij fotografije na nizozemski univerzi v Apeldoornu, z zmago na tekmovanju Keep an Eye Fotovakschool Award pritegnil pozornost širše javnosti. Do danes je razvil svojevrsten vizualni jezik, ki mu omogoča odpiranje mestoma neprijetnih ali težavnih tematik, o njegovi izvrstnosti pa pričajo mnoge nagrade in nominacije (zilveren camera, lensculture emerging talent, FRESH EYES …) ter razstave na uglednih festivalih in v razstavnih prostorih (Melkweg Expo, Paris Photo, Webber Gallery). Knjiga Marvel je del daljše serije Inner Journey, ki poteka tudi po izdaji knjižnega prvenca.
Knjiga Feminist Art Activisms and Artivisms je zbirka 33 esejev, ki jo je uredila britanska umetniška kritičarka Katy Deepwell. Antologija je vznikla iz istoimenske enodnevne konference, na kateri so julija 2018 na Univerzi Middlesex v Londonu obravnavali vprašanja o feminističnem aktivizmu in artivizmu prek različnih vrst sodobne umetnosti, feminističnih kampanj in projektov. Osrednje govorke Ewa Majewska, Tanja Ostojić in Christine Eyene so se prek lastne teorije in prakse ukvarjale z raznolikimi pristopi feminizma do umetnosti, politike in političnega. Deepwell je prispevke slednjih dveh, šestih lokalnih govork in nabora 31 mednarodnih umetnic in kritičark v knjigi razdelila na dva dela: Artivisms as Art Activisms ter Art Activisms and Artivisms. Včasih težko razločljivo ločnico je tako razmejila na aktivistična umetniška dela in aktivizme z umetniško vrednostjo. Kljub navidezno strogi razmejitvi pa je Deepwell s kuracijo prispevkov sorazmerno uspešno prikazala mnogovrstnost feminističnih aktivističnih umetnosti.
Urška Preis (1992) je glasbenica in vizualna umetnica, ki deluje tudi kot kuratorka in piska. Leta 2015 je po izmenjavi na Listaháskóli Íslands v Reykjaviku diplomirala iz smeri grafično oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na magistrskem študiju je prešla na modul Fotografija, kjer je leta 2021 študij končala z odliko, za magistrsko nalogo pa je prejela tudi študentsko Prešernovo nagrado UL ALUO. Razstavljala je na skupinskih razstavah na festivalu Fotonični trenutki 2016 (Miserable women, 2016), v galeriji TIR in Stolp Škrlovec (Veter, 2016) v Cirkulacija2 (Ptuj, Reykjavik, Kuta, 2017), v MAO (Community kit, 2017), v MSUM+ (Powerplay, enodnevna samostojna razstava, 2017; Pogled na bolečino žensk, prvi izbor, 2019), v atriju Mestne hiše (Fantastical landscapes, 2018), v Mali galeriji (Pogled na bolečino žensk, drugi izbor, 2019), Galeriji Alkatraz (Pogled na bolečino ženske, 2021) ter v galerijah Gapgap in Handstand und Moral v Leipzigu ter Kasarni v Fažani na Hrvaškem. Oktobra 2021 se je predstavila z intermedijskim avtorskim projektom Pozabljati Pavlo Debeljak, marca 2022 pa v sklopu festivala Rdeče zore pripravlja solistično AV-razstavo, kjer raziskuje odnos med bolečino, pogledom in zvokom. Svojo umetnostno in ustvarjalno strategijo gradi z izrazitim intermedijskim delovanjem, najraje v prepletu feminističnih teorij in praks.
Urednica knjige Feminist Art Activisms and Artivisms, Katy Deepwell (1962), ki živi in dela v Londonu, je feministična umetnostna kritičarka in akademičarka. Je ustanoviteljica feministične neprofitne založbe KT press, kjer je med leti 1998 in 2017 urejala mednarodno feministično revijo n.paradoxa. Deluje tudi kot profesorica predmeta sodobne umetnosti, teorije in kritike na Univerzi Middlesex, poleg tega je napisala ali uredila številne etablirane knjige in publikacije, na primer Feminist Art Manifestos: An Anthology (KT press, 2014), Women Artists between the Wars (Manchester University Press, 2010), New Feminist Art Criticism: Critical Strategies (Manchester University Press, 1995). V svojih delih se tako izrazito ukvarja s promocijo feminizma v odnosu do sodobne umetnosti in umetniške kritike.
Preostale avtorice prispevkov: Linda Aloysius, Marissa Begonia, Sreyashi Tinni Bhattacharyya, Marisa Carnesky, Paula Chambers, Amy Charlesworth, Emma Curd, Katy Deepwell, Tal Dekel, Emma Dick, Lior Elefant, Christine Eyene, Abbe Leigh Fletcher, GraceGraceGrace, Alana Jelinek, Sonja van Kerkhoff, Alexandra Kokoli, Elke Krasny, Loraine Leeson, Laura Malacart, Rosy Martin, Alice Maude-Roxby, Kathleen Mullaniff, Louise O’Hare, Tanja Ostojić, Martina Pachmanová, Gill Park, Pune Parsafar, Roxane Permar, Anne Robinson, Stefanie Seibold, Pam Skelton, Mare Tralla, Christina Vasileiou, Camille Melissa Waring, Michelle Williams Gamaker, Virginia Yiqing Yang
»Koliko posnemovalen mora posnetek biti, da ima vpliv na tisto česar je posnetek? Koliko ‘resničen’ mora biti posnetek?«
Ⓒ 2021 Membrana - Vse pravice pridržane
razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.
Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje
otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00
avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.
kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri
20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL
kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.
Kdaj: 18. julij 2019 ob 10.00
Trajanje: 90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik
Cankarjev dom – prvo preddverje, 20. 6.–25. 8. 2019
Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
Spremljevalni program
Razstavo spremlja diskurzivno-izobraževalni program in izid nove številke revije Fotografija, ki tematiko instinkta in (fotografske) reprezentacije živali razširja ter interdisciplinarno povezuje z drugimi področji.
Otvoritveni dogodki: četrtek, 20. junij 2019
17.00 // Pogovor z Majo Smrekar, intermedijsko umetnico, prof. dr. Alenko Dovč, doktorico veterinarske medicine in diplomatko Evropskega kolidža za dobrobit, in dr. Blažem Mazijem, filozofom (namesto slednjega se nam bo pridružil Lenart Kučić, novinar); moderira Jasna Jernejšek, kuratorka razstave.
18.00 // Predstavitev nove številke revije Fotografija z Janom Babnikom in Ilijo T. Tomanićem urednikoma revije.
18.30 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, kuratorko razstave, in Danielom Szalaijem, fotografom.
19.00 // Odprtje razstave
Delavnice in vodstva:
27. junij 2019 ob 10.00 // Delavnica interpretacije fotografije za seniorje (trajanje 90 min, Prvo preddverje Cankarjevega doma).
4. julij 2019 ob 15.00 // Vodstvo po razstavi
11. julij ob 17.00 2019 // Vodstvo po razstavi
18. julij 2019 ob 10.00 // Delavnica interpretacije fotografije za otroke (trajanje 90 min, začetek ob 10.00 v Prirodoslovnem muzeju z ogledom dioram, nadaljevanje ob 11.00 v Prvem preddverju Cankarjevega doma). V sodelovanju s Prirodoslovnim muzejem Slovenije.
Obrazstavni program se izvaja v okviru javnega razpisa Projektno delo z negospodarskim in neprofitnim sektorjem – Študentski inovativni projekti za družbeno korist, ki je namenjen vključevanju študentov različnih študijskih smeri v organizacijo in izvedbo večjega družbenoangažiranega kulturnega dogodka ter njihovemu povezovanju tako z večjimi kulturnimi institucijami (Cankarjev dom) kot z manjšimi nevladnimi organizacijami (zavod Membrana). Projekt financirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport Republike Slovenije ter Evropski socialni sklad Evropske unije.
Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.
Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.
Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.