Ioan Daniel Mihalcea
Ioan Daniel Mihalcea je doktorski študent Centra odličnosti v slikovnih študijah na Univerzi v Bukarešti, predmet njegovih raziskav pa je kulturologija. V disertaciji se osredotoča na odnos med politiko in estetiko v dokumentarni fotografiji in fotoreportaži, še posebej v času kriz in konfliktov. Zanima ga, kako dolgoročne dokumentarne projekte reinterpretirajo v trenutnem digitalnem okolju, kakšne vizualne trope artikulirajo in kako to prispeva k diskurzu vizualne javne sfere. Od leta 2018 je pridruženi član Mednarodnega združenja za fotografijo in teorijo s sedežem na Cipru. Trenutno dela kot asistent pri predmetu Fotografske podobe na Centru odličnosti v slikovnih študijah, kjer se posveča najpomembnejšim obdobjem v teoriji fotografije in njenih zgodovin.
University of Bucharest, Center of Excellence in Image Studies
ioandanielmihalcea@gmail.com ali ioan-daniel.mihalcea@drd.unibuc.ro
Članek raziskuje okoliščine, ki privedejo do tega, da fotoreportažne slike iz preteklosti obveljajo za ikonične, sledi pa tudi načinom, kako tovrstne podobe dejavno doprinesejo k pomenom določenih dogodkov. Z raziskavo, ki izhaja iz metodologije ikoničnih fotografij Roberta Harimana in Johna Lucaitesa (2007), avtor pojasni, kako ikoničnost deluje v določenih pogojih, ki jih narekujejo kulturne in digitalne okoliščine. Predlaga študijo primerov, s katero analizira fotografije dogodkov, znanih kot mineriada, ki so se v Bukarešti v Romuniji odvijali po izbruhu revolucije decembra leta 1989. Najprej s pomočjo natančnega branja estetske kakovosti fotografske kompozicije preučuje, kako same slike postanejo prizorišča, kjer se ustvarjajo pomeni, in kako pridobijo moč, da lahko podpirajo različne, včasih tudi nasprotujoče si semiotične transkripcije. Nato sledi kroženju in prisvajanju teh fotografij, da bi našel argumente v prid zmožnosti teh fotografij, da sprožajo razprave in absorbirajo nove pomene tekom njihovega poznejšega življenja. Končni cilj je doumeti, kako lahko fotografija deluje kot ločena kategorija, s katero lahko artikuliramo kompleksne ideje, sodbe in dialog.
- Ključne besede: ikonična fotografija, natančno branje, oporečništvo, ponovna mobilizacija, romunska javna kultura
Ioan Daniel Mihalcea je doktorski študent Centra odličnosti v slikovnih študijah na Univerzi v Bukarešti, predmet njegovih raziskav pa je kulturologija. V disertaciji se osredotoča na odnos med politiko in estetiko v dokumentarni fotografiji in fotoreportaži, še posebej v času kriz in konfliktov. Zanima ga, kako dolgoročne dokumentarne projekte reinterpretirajo v trenutnem digitalnem okolju, kakšne vizualne trope artikulirajo in kako to prispeva k diskurzu vizualne javne sfere. Od leta 2018 je pridruženi član Mednarodnega združenja za fotografijo in teorijo s sedežem na Cipru. Trenutno dela kot asistent pri predmetu Fotografske podobe na Centru odličnosti v slikovnih študijah, kjer se posveča najpomembnejšim obdobjem v teoriji fotografije in njenih zgodovin.
University of Bucharest, Center of Excellence in Image Studies
ioandanielmihalcea@gmail.com ali ioan-daniel.mihalcea@drd.unibuc.ro
- Abraham, F. 2006. România de la comunism la capitalism 1989–2004. Sistemul politic. Bucharest: Tritonic.
- Alexander, J. C. 2008. “Iconic Experience in Art and Life: Surface/Depth Beginning with Giacometti’s Standing Woman.” Theory, Culture & Society 25 (5): 1–19. https://doi.org/10.1177/0263276408095213
- Azoulay, A. 2008. The Civil Contract of Photography. The MIT Press.
- Bârsan, V. 2015. Mineriada din Iunie. Bucharest: Editura Tractus Arte.
- Benjamin, W. 2007. Illuminations. Essays and Reflections. Edited by Hannah Arendt. New York: Schocken Books.
- Berindei, M. 2010. Mineriada 13-15 Iunie 1990. Realitatea unei puteri neocomuniste. Third edition. Humanitas.
- Boltanski, L. 1999. Distant Suffering: Morality, Media and Politics. Cambridge University Press.
- Boudana, S., Paul Frosh, in Akiba A. Cohen. 2017. “Reviving Icons to Death: When Historic Photographs Become Digital Memes.” Media, Culture & Society 39 (8): 1210–1230. https://doi.org/10.1177/0163443717690818
- Cesereanu, R. 2016. Imaginarul violent al românilor. Second edition. Bucharest: Editura Tactus Arte.
- Departamentului pentru analiza crimelor neocomunismului în România din cadrul Asociaţiei 21 Decembrie 1989. 2009. “Raport-rechizitoriu despre fratricidul din 13-15 iunie 1990.”
- Dorin, M. 2006. România de la comunism la mineriade. Institutul Cultural Român.
- Hariman, R. 2013. “Images of Protest in Istanbul: The Woman in Red.”
- Hariman, R. and John Louis Lucaites. 2007. No Caption Needed: Iconic Photographs, Public Culture, and Liberal Democracy. University of Chicago Press. https://doi.org/10.2752/175145108786279829
- Horta, P. 2013. “An Alternative Route for Considering Violence in Photography.” Photographies 6 (1): 71–81. https://doi.org/10.1080/17540763.2013.788839
- Jenkins, H. 2006. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. NYU Press.
- Kress, G. and Theo van Leeuwen. 2006. Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge.
- Mitchell, W. J. T. 2011. Cloning Terror: The War of Images, 9/11 to the Present. University of Chicago Press.
- Mortensen, M. and Hans-Jörg Trenz. 2016. “Media Morality and Visual Icons in the Age of Social Media: Alan Kurdi and the Emergence of an Impromptu Public of Moral Spectatorship.” Javnost – The Public 23 (4): 343–62. https://doi.org/10.1080/13183222.2016.1247331
- Noble, A. 2010. “Recognizing Historical Injustice through Photography: Mexico 1968.” Theory, Culture & Society 27 (7–8): 184–213. https://doi.org/10.1177/0263276410383714
- Pușca, A. M. 2008. Revolution, Democratic Transition and Disillusionment: The Case of Romania. Manchester University Press.
- Rus, A. 2007. Mineriadele. Între manipulare politică și solidaritate muncitorească. Bucharest: Curtea Veche.
- Side, K. 2017. “Grimaldi’s Iconic Photograph: Bloody Sunday, Derry 1972.” Irish Journal of Sociology 26 (1): 71–93. https://doi.org/10.1177/0791603517741072
- Tismaneanu, V. 1993. “The Quasi-revolution and its Discontents. Emerging Political Pluralism in Post-Ceausescu Romania.” East European Politics and Societies 7 (2). https://doi.org/10.1177/0888325493007002005
- Zelizer, B. 2010. About to Die: How News Images Move the Public. Oxford University Press.
KUPI PDF: Ioan Daniel Mihalcea: Fotografije mineriade – PDF
PRENESI PDF: