- št. 90/91
- 2020
- 18/12/2020
2 min.
David Bate deluje na področju fotografije kot umetnik in teoretik. Njegove knjige Photography: The Key Concepts (Fotografija: Ključni koncepti, 2. izd., Bloomsbury, 2016), Art Photography (Umetniška fotografija,Tate Publishing, 2015), Photography and Surrealism (Fotografija in nadrealizem, IB Tauris, 2004) pa tudi revija photographies (Routledge, 2009–), ki jo je soustanovil in jo ureja, so nemara najbolj reprezentativni vrhunci njegove kariere, ki traja že več kot 30 let. V tem času je objavil številne eseje in umetniška dela, ki so ključnega pomena za kritično razumevanje medija skozi čas in različne dele sveta. Tudi poučevanje je stalnica Batove kariere in prav na Univerzi v Westminstru (prej Politehnika v osrednjem Londonu), kjer dela kot profesor fotografije.
David Bate je umetnik, teoretik in učitelj, ki je o fotografiji veliko razstavljal in objavljal. V umetniški praksi in pisanju se ukvarja s sodobno kulturo ter zgodovino in teorijo fotografije, pri tem pa pogosto zavrača ločnico med kritiko in fotografijo. Njegove knjige: Photography as Critical Practice: Notes on Otherness (London: Intelekt 2020), Fotografija: Ključni koncepti (Ljubljana: Membrana, 2017), Art Photography (London: Tate Publications, 2015), Zone (London: Artwords, 2012) in Photography and Surrealism (London: IB Tauris, 2004). Poleg številnih umetniških del, razstav in publikacij svojih umetniških del in spisov je leta 2008 tudi soustanovil revijo Photographies, katere sourednik je do danes. Predava po vsem svetu. Leta 2018 je prejel nagrado Royal Photographic Society Education Award. Trenutno je profesor fotografije na Univerzi v Westminstru v Londonu v Veliki Britaniji.
David Bate je umetnik, teoretik in učitelj, ki je o fotografiji veliko razstavljal in objavljal. V umetniški praksi in pisanju se ukvarja s sodobno kulturo ter zgodovino in teorijo fotografije, pri tem pa pogosto zavrača ločnico med kritiko in fotografijo. Njegove knjige: Photography as Critical Practice: Notes on Otherness (London: Intelekt 2020), Fotografija: Ključni koncepti (Ljubljana: Membrana, 2017), Art Photography (London: Tate Publications, 2015), Zone (London: Artwords, 2012) in Photography and Surrealism (London: IB Tauris, 2004). Poleg številnih umetniških del, razstav in publikacij svojih umetniških del in spisov je leta 2008 tudi soustanovil revijo Photographies, katere sourednik je do danes. Predava po vsem svetu. Leta 2018 je prejel nagrado Royal Photographic Society Education Award. Trenutno je profesor fotografije na Univerzi v Westminstru v Londonu v Veliki Britaniji.
PRENESI PDF:
Z Davidom Batom, umetnikom in teoretikom, ki deluje na področju fotografije, sva se za intervju srečala v neki portugalski kavarnici na dan, ko v Združenem kraljestvu potekajo najverjetneje zadnje volitve v evropski parlament. Država že od nekdaj prednjači v fotografskem izobraževanju, tako da ponuja rekordno število študijskih mest, kar je imelo zgodovinsko gledano pionirsko vlogo pri uvajanju kritične teorije kot dela učnega načrta. A danes se to morda spreminja. Pogovor svobodno prehaja od Batovih doživetij med odraščanjem v delavskem predelu v Združenem kraljestvu v sedemdesetih letih k realnosti današnjih izobraževalnih in družbenih sistemov, korelaciji med teorijo in prakso ter paradoksom digitalne slike in našega trenutnega odnosa do nje, da bi bralcem predstavili ali posredovali sveže informacije o enem najbolj izzivalnih in nepopustljivih kritičnih praktikov (se pravi, mislecev), ki danes delujejo v mediju in z njim.
Andreia Alves de Oliveira je umetniška fotografinja, raziskovalka in predavateljica iz Londona. Ima doktorat (2014) in magisterij (2009) iz fotografskih študijev na Univerzi v Westminstru. Je gostujoča predavateljica fotografije na Univerzi v Birmingham Cityju. Pred tem je študirala pravo in delala kot odvetnica. Andreia se v praksi in raziskovanju ukvarja s pogoji sodobnega življenja (delo, izobraževanje, razseljenost) preko raziskovanja prostorskih struktur. Redno razstavlja in njen projekt Politika pisarne (Politics of the Office) je del knjige in potujoče razstave Civilizacija (Civilization, Thames & Hudson, 2018).
David Bate deluje na področju fotografije kot umetnik in teoretik. Njegove knjige Photography: The Key Concepts (Fotografija: Ključni koncepti, 2. izd., Bloomsbury, 2016), Art Photography (Umetniška fotografija,Tate Publishing, 2015), Photography and Surrealism (Fotografija in nadrealizem, IB Tauris, 2004) pa tudi revija photographies (Routledge, 2009–), ki jo je soustanovil in jo ureja, so nemara najbolj reprezentativni vrhunci njegove kariere, ki traja že več kot 30 let. V tem času je objavil številne eseje in umetniška dela, ki so ključnega pomena za kritično razumevanje medija skozi čas in različne dele sveta. Tudi poučevanje je stalnica Batove kariere in prav na Univerzi v Westminstru (prej Politehnika v osrednjem Londonu), kjer dela kot profesor fotografije.
Fotografija; Ključni koncepti razumljivo predstavi položaj fotografije v družbi in osupljivo raznovrstnost fotografskih žanrov. Avtor z orisom fotografske zgodovine in razlago fotografskega teoretičnega korpusa, ki je zrasel okoli njene rabe, bralca popelje po žanrih dokumentarne, portretne, krajinske, tihožitne, umetnostne in globalne fotografije. Besedilo, ponazorjeno z izbranimi zgodovinskimi in sodobnimi fotografijami in zgledi, je obvezno branje za vsakega fotografskega navdušenca.
David Bate deluje na področju fotografije kot umetnik in teoretik. Njegove knjige Photography: The Key Concepts (Fotografija: Ključni koncepti, 2. izd., Bloomsbury, 2016), Art Photography (Umetniška fotografija,Tate Publishing, 2015), Photography and Surrealism (Fotografija in nadrealizem, IB Tauris, 2004) pa tudi revija photographies (Routledge, 2009–), ki jo je soustanovil in jo ureja, so nemara najbolj reprezentativni vrhunci njegove kariere, ki traja že več kot 30 let. V tem času je objavil številne eseje in umetniška dela, ki so ključnega pomena za kritično razumevanje medija skozi čas in različne dele sveta. Tudi poučevanje je stalnica Batove kariere in prav na Univerzi v Westminstru (prej Politehnika v osrednjem Londonu), kjer dela kot profesor fotografije.
“Glede na kompleksnost odnosov, skozi katere se od prihoda nove tehnologije prebija posameznik, ni prav nič presenetljivega, da so naše misli na podzavestni ravni preobremenjene z uprizarjanjem identitete.”
Ⓒ 2021 Membrana - Vse pravice pridržane
avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.
VODENI OGLEDI:
10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.
Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje
otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00
avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.
kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri
20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL
kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.