- št. 71/72
- 2016
- 03/12/2020
Čas branja: 10 min.
Anne Noble (roj. 1954) z Nove Zelandije je zaslužna profesorica likovnih umetnosti na Univerzi Massey v Wellingtonu. Njena na fotografiji temelječa praksa zajema krajinsko in dokumentarno fotografijo ter instalacije, ki vključujejo tako fotografijo kot filmske podobe. V zadnjem desetletju se posveča Antarktiki, kar je podaljšek njenega zanimanja za to, kako zaznava in kognicija prispevata k občutenju nekega kraja. Antarktiko je obiskala trikrat, nazadnje leta 2008, in na tem zasnovala tri fotografske knjižne in razstavne projekte: Blesket ledu (Ice Blink, 2011), Zadnje potovanje (The Last Road, 2014) in Whiteout / Whitenoise (v pripravi, 2017). Leta 2009 je prejela nagrado Laureate novozelandskega umetniškega sklada Arts Foundation v priznanje za svoj prispevek k novozelandski vizualni umetnosti. Leta 2014 je postala prejemnica nagrade Fulbright Senior Scholar Award. Njeni trenutni fotografski in videoinstalacijski projekti obravnavajo izumiranje čebel in upad človeškega stika z naravnimi biološkimi sistemi.
In the conversation, two of the most prominent New Zealand authors in the field of photography talk about the body of work of Anne Noble’s Antarctica photography projects. Had we lived is a re-photographic project reflecting on the tragedies of heroic age exploration (commemorating the centenary of the deaths of Robert Falcon Scott and his men on their return from the South Pole – Terra Nova Expedition or British Antarctic Expedition to the South Pole, 1912) and on the memory of Erebus tragedy of 1975, when a tourist plane flying over Antarctica crashed into Mt Erebus, killing all 257 people on board. Anne Noble re-photographed image taken by Herbert Bowers at the South Pole – the photograph of Scott and his men taken after they arrived at the South Pole to find Amundsen had already been and gone. Phantasms and Nieves Penitentes projects hint at the triumph of Antarctica over human endeavour and as a non-explorer type herself photographer Anne Noble states: “I rather liked this perverse reversal”. Both tragic events have a notable relationship to photography – Erebus in particular, as those who died were likely looking out of the aeroplane windows taking photographs at the time of impact. This relationship is addressed throughout the conversation between the two, providing an insightful commentary on the questions of authenticity, documentary value and the capacity of photography to exist in the in-between spaces of thoughtful imagining, and rational dreaming.
Anne Noble (roj. 1954) z Nove Zelandije je zaslužna profesorica likovnih umetnosti na Univerzi Massey v Wellingtonu. Njena na fotografiji temelječa praksa zajema krajinsko in dokumentarno fotografijo ter instalacije, ki vključujejo tako fotografijo kot filmske podobe. V zadnjem desetletju se posveča Antarktiki, kar je podaljšek njenega zanimanja za to, kako zaznava in kognicija prispevata k občutenju nekega kraja. Antarktiko je obiskala trikrat, nazadnje leta 2008, in na tem zasnovala tri fotografske knjižne in razstavne projekte: Blesket ledu (Ice Blink, 2011), Zadnje potovanje (The Last Road, 2014) in Whiteout / Whitenoise (v pripravi, 2017). Leta 2009 je prejela nagrado Laureate novozelandskega umetniškega sklada Arts Foundation v priznanje za svoj prispevek k novozelandski vizualni umetnosti. Leta 2014 je postala prejemnica nagrade Fulbright Senior Scholar Award. Njeni trenutni fotografski in videoinstalacijski projekti obravnavajo izumiranje čebel in upad človeškega stika z naravnimi biološkimi sistemi.
Geoffrey Batchen (roj. 1956) se pri svojem delu kot predavatelj, pisec in kurator osredotoča na zgodovino fotografije. Zlasti ga zanima način, na katerega fotografija posega v vse druge vidike sodobnega življenja, naj bo to spolnost ali vojne, atomi ali planeti, trgovina ali umetnost. Poleg strokovne usposobljenosti na področju splošne fotografske teorije in zgodovinopisja je Batchen eden od pionirjev preučevanja vernakularne fotografije (fotografije brez umetniških teženj, recimo snepšotov, oglaševalske fotografije in predmetov, kot je fotografski nakit). Veliko objavlja, doslej v 18 jezikih. Je avtor knjig Goreč od želje: zasnovanje fotografije (1997), ki je bila prevedena v španščino, korejščino, japonščino in slovenščino, Each Wild Idea: Writing, Photography, History (2001), Forget Me Not: Photography and Remembrance (2004), William Henry Fox Talbot (2008), What of Shoes: Van Gogh and Art History (2009, izšla v nemščini in angleščini) in Suspending Time: Life, Photography, Death (2010, izšla v japonščini in angleščini). Uredil je tudi antologijo esejev z naslovom Photography Degree Zero: Reflections on Roland Barthes‘s Camera Lucida (2009) in souredil antologijo Picturing Atrocity: Photography in Crisis (2012). Zadnjih dvajset let se mednarodno udejstvuje na umetnostnem področju kot kurator in urednik.
Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.
Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.
Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.