Peter Koštrun
Peter Koštrun (1979, Ljubljana, Slovenija) je leta 2007 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer trenutno tudi predava na oddelku za fotografijo. Od leta 2003 redno razstavlja tako doma kot tudi v tujini. Kot mojster krajinske fotografije je poznan predvsem po motiviki praznih in zapuščenih pokrajin, ter po prefinjenem izboru kadra in svetlobe. Ne zanima ga zgolj dokumentarna dimenzija krajine, saj do žanra pristopa na konceptualni način. V njegovih delih je zajeta diskretna atmosfera, ki nam daje občutek, da njegove podobe zajemajo nekaj večjega in celo nesmrtnega. Živi in dela v Brnici blizu Celja.
Pretekle samostojne razstave vključujejo: Moments, Mottard & Jenray, Liège, Belgija (2012); Čas je zdaj, Galerija Lang, Samobor, Hrvaška (2012); Singularity 2004-2014, Photon Gallery Vienna (2014) in Slutnja, Galerija Sodobne umetnosti Celje, Slovenija. Njegova dela so bila vključena v več nacionalnih skupinskih razstav kot so Skoraj pomlad – 100 let Slovenske umetnosti, UGM Maribor (2012), Magija Umetnosti. Protagonisti Slovenske umetnosti, Künstlerhaus, Dunaj, Avstrija (2015), Gremo naprej! Slovenska fotografija 1990–2015, Mestna galerija Ljubljana, Slovenija (2016). Sodeloval je tudi na eni izmed bolj pomembnih mednarodnih razstav krajinske fotografije Sense of Place, Bozar-Palais de Beaux Arts Bruxelles, Bruselj, Belgija (2012) ter na razstavi Land / City / Real / Imagined v Diemar / Noble Gallery v Londonu (2011). Njegove nedavne razstave so: After all, Cellar Gallery, Krakov, Poljska (2016) in Premonition, Photon Gallery Vienna (2019). Dela Petra Koštruna lahko najdemo v zbirki Essi na Dunaju, kot tudi v Kabinetu slovenske fotografije v Gorenjskem muzeju.
Fotografa Peter Rauch in Peter Koštrun sta se avgusta 2015 v sklopu festivala Celje FOKUS prvič skupaj predstavila v vlogi kuratorjev. Na razstavi, ki sta jo poimenovala Sondiranje, sta na ogled postavila zbirko fotografij tujih, anonimnih in nepoznanih avtorjev. Zbirka je sestavljena iz artefaktov, ki sta jih avtorja skozi leta nabirala v svojih arhivih ter jih ob povabilu na sodelovanje izbrala na podlagi fascinacije. Vse fotografije so svojčas služile neki funkciji: reklamni, družinski, propagandni, umetniški ali kakšni drugi. Avtorja sta z razstavo izpostavila alternativne možnosti branja takih podob, ki so morda zaradi pretečenega časa, morda zaradi manjka podpisa ali le zaradi načina predstavitve izvzete iz prvotnega konteksta. Njuna predpostavka je bila, da je možno z angažmajem gledalca razbiti dolgočasne, enoznačno etablirane načine razumevanja fotografskega gradiva. K sodelovanju sta povabila tudi gostujoče avtorje in zbiratelje.
- Ključne besede: alternative possibilities, anonymous author, archive, collection, context, probing
Nataša Ilec Kralj (1992) je na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje pridobila naziv magistrice oblikovanja vizualnih komunikacij – smer fotografija, diplomirala pa na oddelku za fotografijo VIST. Zanimajo jo teoretski in filozofski aspekti fotografskega medija; kot fotografinja je sodelovala tudi na nekaj skupinskih razstavah (πr2 – razstava sodobne kinetične keramike: Layerjeva hiša, Kranj, 2021; Cianotipično: Ljubljana, 2019; Svaka čast: Ljubljana, 2019; Ustvari delo, ki ni tvoje: Ljubljana, 2019; FUGA – UL ALUO+FA: Ljubljana, 2019; Stičišče: Ljubljana, 2019; 25 Images: Berlin, 2017; ISO0: Photonic Moments, Ljubljana, 2016; Flâneur: Ljubljana, 2015; Spregled: Photonic Moments, Ljubljana, 2014; NovaF: Maribor, 2013). Ilec Kralj je leta 2017 tudi prvič kurirala razstavo, Mejniki, razstavljeno v sklopu Photonic moments: 2017. Z Membrano sodeluje, kontribuira in prevaja od leta 2017. Njena strast je knjigoveštvo.
Peter Koštrun (1979, Ljubljana, Slovenija) je leta 2007 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer trenutno tudi predava na oddelku za fotografijo. Od leta 2003 redno razstavlja tako doma kot tudi v tujini. Kot mojster krajinske fotografije je poznan predvsem po motiviki praznih in zapuščenih pokrajin, ter po prefinjenem izboru kadra in svetlobe. Ne zanima ga zgolj dokumentarna dimenzija krajine, saj do žanra pristopa na konceptualni način. V njegovih delih je zajeta diskretna atmosfera, ki nam daje občutek, da njegove podobe zajemajo nekaj večjega in celo nesmrtnega. Živi in dela v Brnici blizu Celja. Pretekle samostojne razstave vključujejo: Moments, Mottard & Jenray, Liège, Belgija (2012); Čas je zdaj, Galerija Lang, Samobor, Hrvaška (2012); Singularity 2004-2014, Photon Gallery Vienna (2014) in Slutnja, Galerija Sodobne umetnosti Celje, Slovenija. Njegova dela so bila vključena v več nacionalnih skupinskih razstav kot so Skoraj pomlad – 100 let Slovenske umetnosti, UGM Maribor (2012), Magija Umetnosti. Protagonisti Slovenske umetnosti, Künstlerhaus, Dunaj, Avstrija (2015), Gremo naprej! Slovenska fotografija 1990–2015, Mestna galerija Ljubljana, Slovenija (2016). Sodeloval je tudi na eni izmed bolj pomembnih mednarodnih razstav krajinske fotografije Sense of Place, Bozar-Palais de Beaux Arts Bruxelles, Bruselj, Belgija (2012) ter na razstavi Land / City / Real / Imagined v Diemar / Noble Gallery v Londonu (2011). Njegove nedavne razstave so: After all, Cellar Gallery, Krakov, Poljska (2016) in Premonition, Photon Gallery Vienna (2019). Dela Petra Koštruna lahko najdemo v zbirki Essi na Dunaju, kot tudi v Kabinetu slovenske fotografije v Gorenjskem muzeju.
Peter Rauch je arhitekt, fotograf in predavatelj. V ustvarjalni praksi secira materijo grajenih objektov in vztraja v nasprotju dokumenta in konstrukcije. Na področju teorije raziskuje vznik mišljenja, v konstituciji objekta in vprašanje preloma v poljih umetnosti, znanosti in politike. Predava na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje ter na Oddelku za fotografijo VIST v Ljubljani.
KUPI PDF: N. Ilec & P. Kostrun & P. Rauch: Sondiranje – PDF
PRENESI PDF: