Kamuflaža

uvodnik

uvodnik

Zgodovini fotografije in kamuflaže sta že dolgo prepleteni in vprašanje je, do katere mere je o njiju smiselno razmišljati ločeno. Gre namreč za zgodovino medsebojnega prilagajanja, kjer je razvoj ene nujno sprožil razvoj in spremembe v drugi. Uporabo fotografije za izpolnjevanje nadzorstvenih fantazij represivnih institucij države in boljše delovanje njenega vojnega aparata je spremljal razvoj vse bolj inovativnih tehnik kamufliranja, mimikrije, izstopanja in maskiranja. Vendar je kamufliranje pred fotografijo le en vidik njunega odnosa. Drugi je kamufliranje fotografiranja – ali s prikrivanjem akta fotografiranja ali fotografove prisotnosti ali z maskiranjem samih fotoaparatov. Pri obeh vidikih imamo v odnosu med fotografijo in kamuflažo opravka z vprašanji odstiranja in zastiranja, dostopnostjo do stvarnosti in zmožnostjo njenega zakrivanja, torej z vprašanji produkcije vedenja in resnice. V sodobnem svetu, ki je prežet z vseprisotnimi podobami, preizpraševanje odnosa med kamuflažo in fotografijo ne odpira zgolj teme moči in nadzora – in njune korporatizacije in komercializacije – temveč tudi temeljna vprašanja svobode človeka kot posameznika in državljana. Vprašanja pravice biti (ne)viden in pravice nadzirati upodabljanje samega sebe, ki jih vse bolj zaznamuje prav nezmožnost upiranja fotografski reprezentaciji. Ta (ne)zmožnost upiranju fotografski reprezentaciji pa ni zgolj izvedbene narave, tako v fotografiji kot v kamuflaži je nekaj mističnega, magičnega, ki nas neustavljivo privlači. Tako politično kot estetsko.

vsebina

3 min.
Na festivalu ni bilo mogoče najti čiste fotografije, niti čistih fotografov, vendar s tem ni nič narobe, saj ima festival drugačno zasnovo, ki je usmerjena predvsem v mlado sodobno fotografijo in umetniško produkcijo.
Na festivalu ni bilo mogoče najti čiste fotografije, niti čistih fotografov, vendar s tem ni nič narobe, saj ima festival drugačno zasnovo, ki je usmerjena predvsem v mlado sodobno fotografijo in umetniško produkcijo.

eng

Poleg močnega vira navdiha pa medmrežje vpliva tudi na značaj njegovega vizualnega jezika.
Poleg močnega vira navdiha pa medmrežje vpliva tudi na značaj njegovega vizualnega jezika.
Za uspešno kamufliranje se je v mislih treba prestaviti na točko gledišča nekega novega subjekta, novega opazovalca, ki ima s človeškim dvoočesnim vidom vse manj skupnega.

Prispevek obravnava odnos med kamufliranjem in nadzorom v kontekstu spremenjenih tehnologij (vizualnega) nadzora, predvsem v povezavi z digitalizacijo podobe in njeno integracijo v sodobno vojaško in nadzorstveno tehnologijo. Avtor preizprašuje igro prikrivanja in razkrivanja, ki je implicirana v tradicionalnem razumevanju kamuflaže, v okoliščinah spremenjenih odnosov vidnosti in referencialnosti z raznovrstnimi primeri – od nadzorstvenih projektov za zaščito človekovih pravic do uporabe dronov in umetniških projektov, ki nove oblike nadzora (in ubijanja) problematizirajo ali pa posamezniku omogočajo minimalne možnosti upora.

impressum

FOTOGRAFIJA 66, 67 / 2015 • ISSN 1408-3566 • https://doi.org/10.47659/6667

izdajatelj revije Fotografija: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana • tel.: +386 (0) 31 777 959
uredniški odbor: Jan Babnik (odg. in gl. urednik), Ilija T. Tomanić, Lenart Kučić, Emina Djukić
avtorji prispevkov: Lisa Andergassen, Jan Babnik, Martin Bayer, Ksenija Berk, Miha Colner, Emina Djukić, Sara Erjavec Tekavec, Jasna Jernejšek, Dejan Habicht, Marjan Kodelja, Lenart J. Kučić, Andrea Mubi Brighenti, Matej Sitar, Marjan Smrke, John Tagg, Ilija T. Tomanić
prevodi: Domen Kavčič in Tom Smith • jezikovni pregled slovenščine: Nina Žitko Pucer • jezikovni pregled angleščine: Tom Smith
fotografije: Kristian Albert, Alia Ali, Martin Backes, Marion Balac, Martin Bayer, Matthew Barney, Filip Bearnek, James Bridle, Marjory Collins, Vanja Bučan, DigitalGlobe, Nina Flageul, Juha Arvid Helminen, Mishka Henner, Peter Hermans, Jana Hojstričová, Jure Kastelic, Simon Menner, Arno Rafael Minkkinen, Not a Bug Splat project, Jo Roettger, Bojan Salaj, Leonardo Selvaggio, Smalbutdangers, Steve Stills, Iiu Susiraja, Ana Šuligoj
oblikovanje: Primož Pislak, LUKS Studio
priprava za tisk in tisk: tiskarna Collegium Graphicum • naklada: 500 izvodov

izid revije je finančno podprla Javna agencija za knjigo Republike Slovenije • Vse fotografije in besedila © Membrana, razen tam, kjer je navedeno drugače • fotografija na naslovnici: Leo Selvaggio, URME na ISEA, 2015. Z dovoljenjem avtorja.

Za boljšo kvaliteto klikni na fotografijo.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.