- št. 69/70
- 2016
- 02/12/2020
Čas branja: 17 min.
Aleš Završnik izredni professor na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. V podoktorskem raziskovanju na Max-Planck Inštitutu za tuje in mednarodno kazensko pravo v Freiburgu in na Inštitut za kriminologijo na Pravni fakulteti v Ljubljani se ukvarja z učinki informacijske tehnologije na nadzorovanje. Sodeluje v mednarodnih projektih COST »Living in Surveillance Societies« in COST projektu »Cyberbullying«.
Pogovor je nastal na dogodku Fotografija na kavču 2016 maja 2016 v organizaciji zavoda Membrana, ki se je posvečal sodobnim pomenom fotografije in vprašanjem kamufliranja pred in za fotografijo v luči sodobnih nadzornih in kontrolnih državnih ter koorporativnih sistemov. Fotografija je danes več kot zgolj slikovna ploskev – je zbir elektronskih podatkov, vektorskih, bio-metričnih, binarnih … skratka digitalnih. Dileme skrivanja, razkrivanja in zmožnosti prikazovanja (reprezentacije) v povezavi s fotografijo tako danes zahtevajo nov pristop, novo misel in nove strategije. Strategije razmisleka kakor tudi strategije odpora – obrambe zasebnosti, svobode in nenazadnje ohranjanje družbene emancipatorne moči fotografske podobe. Kriminolog in pravnik Aleš Završnik in raziskovalec strojnega vida Peter Keše se lotevata tem moči algoritmov in strojnega vida, vseprisotnosti nadzora in vprašanj kaj ti sistemu nadzora in kontrole pomenijo za kriminologijo oz. za pravni in družbeni ustroj sodobnosti in prihodnosti.
Aleš Završnik izredni professor na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. V podoktorskem raziskovanju na Max-Planck Inštitutu za tuje in mednarodno kazensko pravo v Freiburgu in na Inštitut za kriminologijo na Pravni fakulteti v Ljubljani se ukvarja z učinki informacijske tehnologije na nadzorovanje. Sodeluje v mednarodnih projektih COST »Living in Surveillance Societies« in COST projektu »Cyberbullying«.
Peter Keše je ustanovitelj in lastnik podjetja Videa in poznavalec tehnologij za obdelavo videa. Na Institutu Jožef Stefan je sodeloval s skupino Videolectures – spletnim portalom, ki ponuja znanstvene in izobraževalne vsebine – in prispeval svojo tehnološko rešitev za gostovanje videoposnetkov. Zanimata ga strojno učenje in umetna inteligenca, pa tudi družbene posledice njune uporabe.
Lenart J. Kučić je novinar in kolumnist Sobotne priloge časopisa Delo ter član uredništva revije Fotografija. Raziskovalno spremlja presečišča tehnologije, medijev in družbe. Novinarsko se je izpopolnjeval na britanskem Guardianu, študijsko pa na londonski univerzi Goldsmiths, kjer je magistriral. Je tudi sovoditelj fotografskega podkasta Fotkast na mreži Marsowci.
Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.
Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.
Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.