Fotografija - teorija -Vizualna kultura

International webpage

Leo Selvaggio

Za uspešno kamufliranje se je v mislih treba prestaviti na točko gledišča nekega novega subjekta, novega opazovalca, ki ima s človeškim dvoočesnim vidom vse manj skupnega.

Prispevek obravnava odnos med kamufliranjem in nadzorom v kontekstu spremenjenih tehnologij (vizualnega) nadzora, predvsem v povezavi z digitalizacijo podobe in njeno integracijo v sodobno vojaško in nadzorstveno tehnologijo. Avtor preizprašuje igro prikrivanja in razkrivanja, ki je implicirana v tradicionalnem razumevanju kamuflaže, v okoliščinah spremenjenih odnosov vidnosti in referencialnosti z raznovrstnimi primeri – od nadzorstvenih projektov za zaščito človekovih pravic do uporabe dronov in umetniških projektov, ki nove oblike nadzora (in ubijanja) problematizirajo ali pa posamezniku omogočajo minimalne možnosti upora.

eng

Ko spoznamo, da je kamuflaža bistvenega pomena za življenje in da se je ne da zvesti na strateško-taktično igro med nasprotnikoma, lahko opazujemo, kako žival (ali človek), ki jo uporabi, uprizori liminalni prostor.

Kamuflažo ponavadi proučujemo v kontekstu zavajanja. Večina znanstvenih obravnav kamuflaže se tako ukvarja s taktičnim znakovnim komuniciranjem, strateško igro, ki izhaja iz tekmovanja za skupni prostor. V ozadju naj bi bili antagonistični odnosi in bojevanje, znotraj katerega sta kamuflaža in odkrivanje kamuflaže razumljena kot »semiotska oboroževalna tekma«. Ti pogledi izhajajo iz funkcionalističnega gledanja na matriko sredstev in ciljev, ki naj bi izhajala iz strateških potreb tega bojevanja. Pričujoči prispevek pa kamuflažo obravnava drugače – kot skušnjavo po razmerju. Razumevanje kamuflaže kot specifične družbene skušnjave pomeni, da jo obravnavamo kot nekaj, kar obstaja onkraj funkcionalističnega odnosa. Umetniški projekti Lea Selvaggia URME Surveillance Project, Arna Rafaela Minkkinena Continental Divide in Matthewa Barneyja Cremaster 5 so obravnavani kot primeri takšnega drugačnega razumevanja kamuflaže.

Avtorji

Za boljšo kvaliteto klikni na fotografijo.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.