Alex Beldea
Alex Beldea je dokumentarni fotograf, ki je diplomiral in magistriral na Univerzi v Huddersfieldu, kjer trenutno dokončuje tudi doktorski študij. V svojih praktičnih raziskavah proučuje nove potenciale vizualnih medijev za vpliv na družbo v povezavi z naraščajočim številom državljanskih fotografov. Morda se zdi očitno, kako je porast državljanskih fotografov vplival na zameglitev meja med tradicionalnimi in družbenimi mediji, vendar je ključnega pomena preučiti in razmisliti o tem, kako lahko fotografije, ki jih ustvarjajo državljanski fotografi, vplivajo na dokumentarno prakso ter kako lahko dokumentarni fotografi spodbudijo sodelovanje in samoreprezentacijo. Zadnja tri leta se Alex v praksi osredotoča na položaj beguncev v Evropi in v zadnjem času v Tuniziji.
Vsakodnevno nas preplavlja nešteto podob, gibljivih ali negibljivih, z utrinki bolj ali manj bližnje resničnosti, pri čemer nam prepuščajo nalogo, da se sami odločimo za odziv na te reprezentacije, ki poudarjeno iščejo našo pozornost. Podobe, na katere naletimo, se pojavljajo v različnih oblikah in na različnih platformah: oglaševalske fotografije, nadzorni posnetki, selfieji, vojne podobe ali državljanske fotografije … Sredi te nove in dinamične reprezentacijske krajine so postale vse bolj razširjene neodvisne aktivistične skupine in fotografi, ki dokumentirajo nepravičnosti po vsem svetu, pri čemer izkoriščajo dostopne načine fotografiranja in možnost takojšnjega razširjanja podob po svetu. Palestina je ena tistih dežel, kjer se krivice dogajajo vsakodnevno, zaradi česar imajo Palestinci le redke in neenake možnosti, da se nanje odzovejo z nasprotnimi pripovedmi. Nova spletna resničnost s svojimi platformami družbenih medijev ima svoje omejitve, vendar je zdaj postala pomemben del njihovega upora, kjer je fotografija uporabljena kot oblika protesta. Državljanski in neodvisni fotografi, kot sta Janna Tamimi in skupina Activestills, te spletne kanale uporabljajo za to, da sami pričajo o krivicah in zatiranju ne glede na prisotnost fotoreporterjev kot prič. Profesionalna drža fotoreporterjev in njihova objektivna opažanja so predpostavke, ki so na vse bolj trhlih temeljih, zaradi česar imajo amaterski fotografi v Palestini pa tudi drugod motiv za razširjanje fotografij v upanju, da bodo videni in slišani.
- Ključne besede: družbeni mediji, državljanska fotografija, novi mediji, Palestina, protest
Alex Beldea je dokumentarni fotograf, ki je diplomiral in magistriral na Univerzi v Huddersfieldu, kjer trenutno dokončuje tudi doktorski študij. V svojih praktičnih raziskavah proučuje nove potenciale vizualnih medijev za vpliv na družbo v povezavi z naraščajočim številom državljanskih fotografov. Morda se zdi očitno, kako je porast državljanskih fotografov vplival na zameglitev meja med tradicionalnimi in družbenimi mediji, vendar je ključnega pomena preučiti in razmisliti o tem, kako lahko fotografije, ki jih ustvarjajo državljanski fotografi, vplivajo na dokumentarno prakso ter kako lahko dokumentarni fotografi spodbudijo sodelovanje in samoreprezentacijo. Zadnja tri leta se Alex v praksi osredotoča na položaj beguncev v Evropi in v zadnjem času v Tuniziji.
- Activestills. n. d. “About Us.”
- Azoulay, Ariella. 2008. The Civil Contract of Photography. New York: Zone.
- Bauman, Zygmunt. 2000. Liquid Modernity. Oxford: Polity Press.
- Darweish, Marwan, and Andrew Rigby. 2015. Popular Protest in Palestine. London: Pluto Press. https://doi.org/10.1111/pech.12251
- Hamid, Abes. 2015. “Tunisian Revolution: Gaining Our Freedom and Dignity.” In Voices of the Arab Spring. Personal Stories from the Arab Revolutions, edited by Assad Al-Saleh, 21–24. New York: Columbia University Press. https://doi.org/10.7312/alsa16318-003
- Hariman, Robert, and John Louis Lucaites. 2016. “Photography: The abundant art.” Photography and Culture, 9(1): 39–58. https://doi.org/10.1080/17514517.2016.1153267
- Jackson, Danielle. 2018. “The impact of photography amidst the extinction of the mass media.” Medium.com. April 20. Dostopno tukaj.
- Jurgensen, Nathan. 2019. The Social Photo: On Photography and Social Media. London: Verso Books.
- Ritchin, Fred. 2013. Bending the Frame: Photojournalism, Documentary, and the Citizen. New York: Aperture.
KUPI PDF: Alex Beldea: Digitalna Intifada – PDF
PRENESI PDF: