Lisa Andergassen
Lisa Andergassen (rojena 1980) je študirala medijske študije in fotografijo na Dunaju in v Potsdamu, kjer je zdaj doktorska štipendistka na Univerzi za uporabne umetnosti. Bila je tudi pridružena članica raziskave »Vidnost in vizualizacija: hibridne oblike slikovnega znanja«, ki jo je izvajalo Središče za raziskovalno usposabljanje. Predava zgodovino in teorijo fotografije ter pornografske študije in dela kot svobodna novinarka za FUTURZWEI. Stiftung Zukunftsfähigkeit. Pri raziskavah se posveča resničnostnim učinkom digitalne fotografije.
Fotografija tradicionalno obljublja resničnost, hkrati pa svojo obljubo spodkopava s podleganjem spreminjanju ali insceniranju. Od vzpona digitalnih tehnik se soočamo z različnimi (in lažjimi) načini manipulacije fotografij, zaradi česar obravnavamo digitalno fotografijo kot splošno spremenljivo in zato neverodostojno. S številnejšimi in lažjimi načini »manipuliranja« s fotografijami pa prihaja tudi vse več načinov za razkrivanje manipulacij. To danes digitalno forenziko postavlja na položaj vnovične utemeljevalke »resničnosti« kot referenčne točke, ki po korakih sledi procesu spreminjanja fotografskega posnetka, s čimer sumljivo fotografijo pretvarja v takšno, ki po analizi njenih metapodatkov ne pušča več dvomov. Na podlagi primera prakse digitalne forenzike, kot je bila uporabljena pri preiskavi mučilnega škandala v Abu Grajbu, razkrivam, da lahko skrito pripoved produkcije fotografij izkopljemo s forenzičnimi metodami, a ob tem nujno ustvarimo novo pripoved.
- Ključne besede: digitalna forenzika, digitalna podoba, fotografija, manipulacija, manipulirana fotografija
Lisa Andergassen (rojena 1980) je študirala medijske študije in fotografijo na Dunaju in v Potsdamu, kjer je zdaj doktorska štipendistka na Univerzi za uporabne umetnosti. Bila je tudi pridružena članica raziskave »Vidnost in vizualizacija: hibridne oblike slikovnega znanja«, ki jo je izvajalo Središče za raziskovalno usposabljanje. Predava zgodovino in teorijo fotografije ter pornografske študije in dela kot svobodna novinarka za FUTURZWEI. Stiftung Zukunftsfähigkeit. Pri raziskavah se posveča resničnostnim učinkom digitalne fotografije.
- Daston, Lorraine J. in Galison, Peter, 2010. Objectivity. New York: Zone Books.
- Farid, Hany, 2011. What’s a Picture Worth? Dostopno tukaj. [11. november 2015].
- Gunning, Tom, 2004. What’s the Point of an Index? or, Faking Photographs. V: ur. K. Beckman & J. Ma, Digital Still/Moving: between Cinema and Photography. Durham: Duke University Press. str. 23–40. https://doi.org/10.1215/9780822391432-003
- Halpern, Orit, 2014. Beautiful Data: A History of Reason since 1945. Durham: Duke University Press.
- Mnookin, Jennifer L., 2013. The Image of Truth: Photographic Evidence and the Power of Analogy. V: Yale Journal of Law & the Humanities, vol. 10, no. 1., str. 1-75. Digital Commons. [10. november 2015]
- Morris, Errol, 2008. Standard Operating Procedure (video file). Dostopno tukaj. [11. november 2015].
- Newhall, Beaumont, 2012. The History of Photography. New York: Museum of Modern Art.
- O’Neill, Essena, 2015. Why I really am quitting social media (video file). Dostopno tukaj. [11. november 2015].
- World Press Photo, 2015a. Entry Rules. Dostopno tukaj. [11. november 2015].
- World Press Photo, 2015b. World Press Photo Withdraws Award For Giovanni Troilo’s Charleroi Story. Dostopno tukaj. [11. november 2015].
KUPI PDF: Lisa Andergassen: Izkopavanje pripovedi – PDF
PRENESI PDF: