Cedric Kiefer
Cedric Kiefer je soustanovitelj in kreativni direktor pri onformative Studio for Digital Art and Design (Studio za digitalno umetnost in oblikovanje onformative) v Nemčiji. Studio je ustanovil leta 2010 v obnovljeni tovarni skupaj s soustanoviteljico in generalno direktorico Julio Laub. onformative sestavlja ekipa ustvarjalnih programerjev in generativnih oblikovalcev. Svoja dela razstavljajo v Avstraliji, Evropi, Severni Ameriki in na Kitajskem, delajo pa tudi za stranke, kot sta Nike in Porsche. Leta 2013 je Klub umetniških direktorjev (Arts Directors Club) Cedrica počastil z nazivom »Young Gun« (»mladi revolveraš«) za avantgardno kreativnost.
Obogateno fotografijo lahko v digitalni umetnosti uporabljamo, da resnično okolje prekodiramo s pomočjo računalniško generiranih podatkov, zato da prevedemo dražljaje med različnimi čutnimi modalitetami in tako razširimo ali povečamo naše sposobnosti zaznavanja prostorskih in časovnih razmerij. Zaradi te medijsko specifične dostopnosti je lahko bogatenje fotografskega medija posebno koristno za »fiziognomičen pogled«, način ustvarjanja »interpretacij oblik« ali »naravne vednosti« temelječ na fizičnih obnašanjih in psihološkem fenomenu človeškega obraza, glave in telesa. Inovativnost takšnih tehnoloških protez se manifestira na nove načine, ki so ustvarjeni za dojemanje in poznavanje tistih izkušenj, ki so bili pred tem nevidni ali kako drugače nezaznavni. V prispevku se pogovarjam s Cedricom Kieferjem (soustanoviteljem in kreativnim vodjem) iz studia onformative za digitalno umetnost in oblikovanje v Nemčiji, In sicer o njihovem delu Vijugajoča reka (Meandering River, 2017), Pathfinder (2014) in Googlovi obrazi (Google Faces, 2013). Raziskala sva, kako onformative uporablja obogateno fotografijo v svojih digitalnih umetniških delih, da razširi fiziognomičen pogled ter s tem prinaša informacije, ki niso vidne s prostim očesom, v sfero čutov in ponudi občinstvu drugačen pogled na prostor in čas.
- Ključne besede: augmented photography, computer-generated data, digital art and science, onformative, physiognomic gaze
Devon Schiller je medijski retorik in vizualni semiotik na Oddelku za znanost podob na Donavski univerzi v Avstriji. Akademsko kariero posveča študiju obraza, ki se odvija na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. Ima certifikat za Kodirni sistem za obrazno dejavnost (Facial Action Coding System), pa tudi za Nevropsihološki kodirni sistem za geste (Neuropsychological Gesture Coding System – NEUROGES). Prejel je tudi štipendijo za preučevanje prepoznavanja avtomatiziranih obraznih izrazov na Fraunhoferjevem inštitutu za integrirana vezja (Fraunhofer Institute for Integrated Circuits).
Cedric Kiefer je soustanovitelj in kreativni direktor pri onformative Studio for Digital Art and Design (Studio za digitalno umetnost in oblikovanje onformative) v Nemčiji. Studio je ustanovil leta 2010 v obnovljeni tovarni skupaj s soustanoviteljico in generalno direktorico Julio Laub. onformative sestavlja ekipa ustvarjalnih programerjev in generativnih oblikovalcev. Svoja dela razstavljajo v Avstraliji, Evropi, Severni Ameriki in na Kitajskem, delajo pa tudi za stranke, kot sta Nike in Porsche. Leta 2013 je Klub umetniških direktorjev (Arts Directors Club) Cedrica počastil z nazivom »Young Gun« (»mladi revolveraš«) za avantgardno kreativnost.
- Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., and MacIntyre, B., 2001. Recent Advances in Augmented Reality. IEEE Computer Graphics and Applications, 21(6), str. 34–47. https://doi.org/10.1109/38.963459
- Baum, L.F., 1901. The Master Key, An Electrical Fairy Tale: Founded Upon the Mysteries of Electricity and the Optimism of its Devotees. It was Written for Boys, but Others May Read It. Indianapolis, IN: Bowen-Merill. [e-book] Project Gutenberg, #45347. Dostopno na: Gutenberg.org Dostopno tukaj. [Dostopano 14. jun. 2018].
- Chalup, S.K., Hong, K., and Ostwald, M.J., 2010. Simulating Pareidolia of Faces for Architectural Image Analysis. International Journal of Computer Information Systems and Industrial Management Applications (IJCISIM), 2, str. 262-278.
- Da Vinci, L., 1952. Leonardo da Vinci Notebooks. With an introduction by Thereza Wells and Preface by Martin Kemp, 2008. Oxford: Oxford University Press.
- Deleuze, G. and Guattari, F., 1988. A Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia. Translated from the French by B. Massumi. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
- Forsythe, W., 1999. Improvisation Technologies: A Tool for the Analytical Dance Eye. [multimedia CD] Berlin: Hatje Cantz Verlag and ZKM.
- Fraunhofer Institute for Integrated Circuits, 2014. A visionary premier: Fraunhofer IIS presents world’s first emotion detection app on Google Glass. [press release] Dostopno na: Fraunhofer IIS Dostopno tukaj. [Dostopano 14. jun. 2018].
- Freud, S., 1930. Civilization and Its Discontents. Translated from the German by J. Strachey, 1962. New York: W.W. Norton.
- Gombrich, E.H., 1960. On Physiognomic Perception. Daedalus, 89(1), str. 228–224.
- Gombrich, E.H., 1967. The Mask and the Face: The Perception of Physiognomic Likeness in Life and in Art. In: E.H. Gombrich, J. Hochberg, and M. Black. 1972. Art, Perception, and Reality. Baltimore, Maryland: Johns Hopkins University Press. str. 1–46.
- Gombrich, E.H., 1951. Meditations on a Hobby Horse or the Roots of Artistic Form. In: E.H. Gombrich. 1985. Meditations on a Hobby Horse and Other Essays on the Theory of Art. London and New York: Phaidon Press, str. 1–11.
- Gorelick, N., Hancher M., Dixon M., Ilyushchenko S., Thau, D., and Moore, R., 2017. Google Earth Engine: Planetary-scale geospatial analysis for everyone. Remote Sensing of Environment, 202, str. 18–27. http://dx.doi.org/10.1016/j.rse.2017.06.03.1.
- Gould, A.S., 2014. Invisible Visualities: Augmented Reality Art and the Contemporary Media Ecology. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 20(1), str. 25–32. https://doi.org/10.1177/1354856513514332
- Groß, B., Bohnacker, H., Laub J., and Lazzeroni, C., 2012. Generative Design: Visualize, Program, and Create with Javascript in p5.js. (Revised 2018). New York: Princeton Architectural Press.
- Gwilt, I., 2009. Augmented Reality and Mobile Art. In: B. Fruht, ur. Handbook of Multimedia for Digital Entertainment and Arts. New York: Springer, str. 593–599.
- Hadjikhani, N., Kveraga K., Paulami P., and Ahlfors, S.P., 2009. Early (M170) activation of face-specific cortex by face-like objects. NeuroReport, [e-journal] 20(4), str. 403–407. doi: 10.1097/WNR.0b013e328325a8e1
- Hugues, O., Fuchs, P., and Nannipieri, O., 2011. New Augmented Reality Taxonomy: Technologies and Features of Augmented Environment. In: B. Furht, ur. Handbook of Augmented Reality, str. 47–64. New York: Springer Science+Business Media. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-0064-6_2
- Lifton, J. and Paradiso, J.A., 2009. Dual Reality: Merging the Real and Virtual. In: F. Lehmann-Grube and J. Sablatnig, ur. FaVE 2009: Facets of Virtual Environments. Berlin: Springer, str. 12–28. https://doi.org/10.1007/978-3-642-11743-5_2
- Magli, P., 2011. How Things Look: The ‘Physiognomic Illusion’. Journal of Art Historiography (5), str. 1–15.
- Manovich, L., 2003. The Poetics of Augmented Space. In: J.T. Caldwell and A. Everett, ur. New Media: Theories and Practices of Digitextuality, New York: Routledge, str. 75–92.
- McLuhan, M., 1964. Understanding Media: The Extensions of Man. (Reprint 1994). Cambridge, MA: MIT Press.
- Milgran, P. and Kishino, F., 1994. A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. IEICE Trans. Inf. and Syst., E77-D(12), str. 1321–1329.
- Phillips, T., 2001. Unmasking the Face on Mars. [na spletu] Dostopno na: NASA Dostopno tukaj. [Dostopano 14. sept. 2018].
- Rhodes, G.A., 2014. Augmented Reality in Art: Aesthetics and Material for Expression. In: B. Geroimenko, ur. Augmented Reality Art: From an Emerging Technology to a Novel Creative Medium. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, str. 127–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-06203-7_6
- Ross, C., 2009. Augmented Reality Art: A Matter of (non)Destination. In: Digital Arts and Culture 2009, [na spletu] Dostopno na: https://escholarship.org/uc/item/6q71j0zh [Dostopano 1. jun. 2018].
- Sargent, R., Bartley, C., Dille, P., Keller, J., Nourbakhsh, I., and LeGrand, R., 2010. Timelapse GigaPan: Capturing, Sharing, and Exploring Timelapse Gigapixel Imagery. In: Proceedings of the Fine International Conference on Gigapixel Imaging for Science, [na spletu], Paper 22. https://doi.org/10.1184/R1/6709445.v1.
- Schiller, D., 2017. The Face is (Not) Like a Mirror: The Advertising Rhetoric of the Catoptric Metaphor from the Art of Physiognomy to the Science of Facial Expression. International Journal of Semiotics and Visual Rhetoric (IJSVR), 1(2), str. 29–54. https://doi.org/10.4018/ijsvr.2017070103
- Takahashi, K. and Watanabe, K., 2013. Gaze Cueing by Pareidolia Faces. I-Perception, [na spletu], 4(8), str. 490–492. doi: http://doi.org/10.1068/i0617sas.
- Turk, M. and Pentland, A., 1991. Eigenfaces for Recognition. Journal of Cognitive Neuroscience, 3(1), str. 71–86. http://doi.org/10.1068/i0617sas
- Wagner, P., 2012. Face Recognition with OpenCV2. [na spletu] Dostopno na: OpenCV Dostopno tukaj. [Dostopano 14. avg. 2018].