Fotografija št. 97/98 in Membrana let. 6, št. 2 (2021)
PODALJŠAN ROK ZA ODDAJO PREDLOGOV!
Fotografija boža kožo in pri tem molče opazuje njen žgečkljivi odziv, obenem si jo tudi nasilno prisvaja (biopolitika), navsezadnje pa v svojih znanstvenih preobrazbah (rentgenski, CT in MRI posnetki) celo prebija zunanjo lupino in razkriva nevidno. Ta porozna površina postavlja prepreko “zunanjemu” svetu, gre za vidno teksturo naše javne osebnosti ter varovalko našega zaznavajočega notranjega jaza, ki posreduje in konstruira naše okolje. Definira obrise najljubšega predmeta fotografije – človeškega telesa – in pači naše zaznave, saj je njena površina prepojena z željami – družbenimi, političnimi, osebnimi – in zdi se, da ima vsaka od teh enako moč nad potezami fotografije. Taktilno vpliva na našo zaznavo predmetov, njihovo telesnost, in se postavlja kot poslednje zagotovilo verodostojnosti same resničnosti, natanko tako kot fotografija nasploh (vsaj kot jo dojemamo na globalnem Zahodu). S tem pa ima taktilnost precej večji vpliv na strukturiranje vizualnega, kot se zdi na prvi pogled. Čeprav je okularocentrična humanistika zanemarila haptično razsežnost fotografije, se zdi, da vendarle obvladuje tako diskurzivno topologijo kot tudi vizualno ikonografijo. Kdo pravzaprav strukturira koga – telesnost fotografijo ali fotografija telesnost? Dandanes se ta “zunanja lupina” vse pogosteje pojavlja v javnosti, saj so družabni mediji še okrepili mediatizirane procese modernosti in konsolidirali avtoritarne in pozitivistične želje po ultimativni družbi discipline in nadzora (ta proces pa je še dodatno pospešila globalna pandemija leta 2020). Telesni obrisi, geste in gibi se vse pogosteje vpisujejo v zbirke podatkov, ki poganjajo algoritmizacijo sodobnosti, kot bi želeli izpolniti fotografsko željo iz 19. stoletja po redukciji in preobrazbi resničnosti na vidno površino in po instrumentalizaciji fotografije za družbeno in bio politiko. A tudi pri tem se zdi, da ima fotografija vedno tudi skrito stran, ki se izmika in celo zanika vsak hegemonistični poskus, pa naj bo to globoko na področju eksperimentalnih praks ali pa pri dejavnem družbenem odporu.
Membrana zv. 6, št. 2 / Fotografija št. 97/98 (Koža) objavlja poziv za predloge besedil in vizualnih projektov, ki se dotikajo fotografije v njenih negotovih in pogosto protislovnih poskusih obravnavanja kože – tega žgečkljivega biopolitičnega subjekta – z naslednjih vidikov (a ne izključno s teh):
- Koža kot izmerljiva površina – fotografija in znanost, izmerljivi jaz, fiziognomija, telo in fotografija (zgodovinski in sodobni vidiki);
- Telesna politika in fotografija – diskriminacija na podlagi barve kože, družbeni stereotipi, družbena stratifikacija (rasa, spol, družbene vloge);
- Želja, gon in razgaljeno telo – golota in koža, isto ali različno?
- Koža in kultura selfijev – samodokumentiranje, amaterska pornografija;
- Fotogeneza in fotografija – objektnost in človeška postava; biomedialnost in antropocentrizem;
- Haptično zaznavanje in fotografija – realizem, taktilnost, taktilna večmodalnost;
- Onkraj kože – transhumanizem, kibernetsko telo in fotografija; navidezna in obogatena resničnost (avatarji, fotografija video-iger in družabnih medijev);
- Haptična vizualnost – onkraj reprezentacijskih paradigem, koža in dotik v fotografiji ter vizualna izkušnja (upodabljanje, telo in fotografija);
- Fenomenologija in fotografija – koža kot modus in metafora za zaznavanje, somatsko-fenomenološko razumevanje fotografije;
- Oglaševanje in koža – glajenje, beljenje in druge deformacije;
- Kožuhi, krzna, trofeje – fotografija kot nagačevanje;
- Koža, sence in silhuete – telesne površine in telesne oblike;
- Koža, geste, tetovaže in vizualna semiotika;
- V globini kože – estetika površin in hermenevtika globin.
Formati prispevkov
- Eseji, teoretični spisi, pregledni članki, intervjuji (cca. 15.000–35.000 znakov / 2200–2500 besed), zaželeno je tudi slikovno gradivo.
- Kratki eseji, kolumne (8000–21.000 znakov / 1200–3000 besed), zaželeno je tudi slikovno gradivo.
- Fotografski projekti in umetniška dela: predlogi za nenaročena dela ali vzorci del.
Več informacij o prispevkih je dostopnih tu.
Prispevke bomo objavili v angleški izdaji – revija Membrana (ISSN 2463-8501. eISSN: 2712-4894) in/ali v slovenski izdaji – revija Fotografija (ISSN 1408-3566).
Predlogi in roki za oddajo
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.