Joan Fontcuberta
Joan Fontcuberta (1955), španski umetnik, zase pravi, da je “konceptualni umetnik, ki se poslužuje fotografije”. V svojih delih pod drobnogled postavlja resničnost fotografije in raziskuje njeno avtoriteto ter človekov vzgib, da verjame v to, kar vidi. Njegova dela so zasnovana na kontradikciji, igrivosti, konfliktu in predstavljivosti. Slovi po projektih, kot so Herbarium (1984), Favna (Fauna, 1987), Sputnik (1997), Sirene (Sirens, 2000), Gastropoda (2013) in Travma (Trauma, 2016). Fontcuberta se ima za fotografskega samouka, ki ga navdihujejo dadaisti in situacionisti. Je tudi učitelj, urednik, kurator in pisatelj.
V intervjuju španski fotograf Joan Fontcuberta spregovori o svoji raznoliki fotografski praksi in neprestanem poigravanju z idejo o različnih prostorih fotografije. Trdi, da ‘fotografija sama po sebi ne pomeni nič’, pomembna je njena uporaba. Razpravlja o preoblikovanju pojma avtorstva, o tem, kako ponaredke lahko dojemamo kot del umetniške metodologije in političnega aktivizma, o parodiji in humorju kot sestavnih delih dolge tradicije mediteranske misli ter o zavračanju užitka kot hegemonizma v sodobni umetnosti. Joan spregovori tudi o svojem preiskovanju odnosov med naravno fotografijo in naravo fotografije, rajem Adama in Eve kot prvim botaničnim vrtom in dejstvom, da je danes narava postala kulturni, ideološki, ekonomski in politični konstrukt. Na koncu se dotakne tudi fenomena interneta, idej post-resnice in svojega koncepta Homo fotograficus.
- Ključne besede: fikcija, humor in umetnost, Joan Fontcuberta, post-resnica, prevara, sodobna fotografija
Jasna Jernejšek (1982) deluje kot neodvisna kuratorka, vodja projektov, avtorica in recenzentka na področju sodobnih vizualnih umetnosti. Posebej se osredotoča na sodobne avtorske prakse, teorijo in zgodovino fotografije ter vizualne komunikacije, ki jih interdisciplinarno prepleta z družboslovnimi vedami. Diplomirala je iz kulturologije na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani (2007), kjer je končala tudi znanstveni magisterij komunikologije (2013). Poleg vodenja zavoda za povezovanje, raziskovanje in promocijo medijskih umetnosti Zavod Sektor projektno sodeluje z različnimi razstavišči in nevladnimi organizacijami s področja kulture, kot so SCCA–Ljubljana, Zavod Membrana, Zavod Fokus in drugimi.
Emina Djukić (1982) je vizualna ustvarjalka in pedagoginja. Magisterij iz fotografije je opravila na VŠVU v Bratislavi, trenutno pa kot docentka predava na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, smer fotografija. Od 2005 do 2010 je sodelovala z Zavodom Mladinski kulturni center Medvode, kjer je bila nekaj časa tudi programska direktorica. Več let je kot mentorica sodelovala na poletni delavnici Celje Fokus in bila leta 2013 njena umetniška vodja. Od 2015 je sodelavka uredniškega odbora revije Fotografija. Medij fotografije raziskuje že dolgo; trenutno se ukvarja predvsem z narativnimi možnostmi fotografije in njenim odnosom do preteklosti.
Joan Fontcuberta (1955), španski umetnik, zase pravi, da je “konceptualni umetnik, ki se poslužuje fotografije”. V svojih delih pod drobnogled postavlja resničnost fotografije in raziskuje njeno avtoriteto ter človekov vzgib, da verjame v to, kar vidi. Njegova dela so zasnovana na kontradikciji, igrivosti, konfliktu in predstavljivosti. Slovi po projektih, kot so Herbarium (1984), Favna (Fauna, 1987), Sputnik (1997), Sirene (Sirens, 2000), Gastropoda (2013) in Travma (Trauma, 2016). Fontcuberta se ima za fotografskega samouka, ki ga navdihujejo dadaisti in situacionisti. Je tudi učitelj, urednik, kurator in pisatelj.