Robert Hariman
Robert Hariman (roj. 1951) je profesor retorike in javne kulture na Oddelku za komunikacijske študije Univerze Northwestern v ZDA. Je avtor monografije Political Style: The Artistry of Power (University of Chicago Press, 1995), v soavtorstvu z Johnom Louisom Lucaitesom pa je napisal knjigi Podnapisi niso potrebni: Ikonske fotografije, javna kultura in liberalna demokracija (No Caption Needed: Iconic Photographs, Public Culture, and Liberal Democracy, University of Chicago Press, 2007) ter Javna podoba: Fotografija in državljansko gledanje (The Public Image: Photography and Civic Spectatorship, University of Chicago Press, 2016). Njegove študije so vključene v zbornike, ki obravnavajo tako raznovrstne tematike, kot so sodni procesi v medijih, diskretnosti, postrealizmu in teksturi političnega delovanja. Objavil je tudi vrsto znanstvenih člankov na temo parodije, alegorije, banalnosti in drugih načinov javnega komuniciranja. Njegova dela so bila prevedena tudi v francoščino in kitajščino. Skupaj z Johnom Louisom Lucaitesom občasno objavljata prispevke na temo novinarske fotografije, politike, družbe in kulture na njunem blogu nocaptionneeded.com.
V intervjuju Robert Hariman predstavi ključne teze iz svoje najnovejše knjige Javna podoba: Fotografija in državljansko gledanje (The Public Image: Photography and Civic Spectatorship, University of Chicago Press, 2016), ki jo je napisal v soavtorstvu z Johnom Louisom Lucaitesom. Osrednja teza knjige je, da je za razumevanje spremenjene družbene vloge fotografije v današnjem svetu potreben paradigmatski obrat na področju fotografske teorije. Tako se Hariman in Lucaites zavzemata za redefiniranje medijevega »bremena reprezentacije« in sprejemanje fotografije kot »majhnega jezika«, ki je neločljivo povezan z motiviko in estetiko vsakdanjega življenja. Hariman v intervjuju poudarja, da ta paradigmatski obrat in premik onstran politike reprezentacije nikakor ne pomeni depolitizacije fotografije. Paradigmatski obrat je po njegovem potreben, da bi fotografija ponovno pridobila politično moč in relevanco, ki je nujna v luči nevzdržnosti dominantnega neoliberalnega ekonomskega in družbenega modela ter katastrofične ideje napredka, ki jo ta red promovira.
- Ključne besede: fotografska teorija, grimasa, kapitalizem, modernost, napredek, Robert Hariman
Ilija T. Tomanić (roj. 1974) je docent na Katedri za medijske in komunikacijske študije Fakultete za družbene vede Univerze v Ljubljani. Njegovo primarno področje raziskovanja je vizualno komuniciranje s poudarkom na družbeni in politični vlogi fotografije v procesih sodobnega mediatiziranega komuniciranja. Njegove objave tematsko pokrivajo področja novinarske fotografije, fotografske teorije, okvirjanja novic, političnega komuniciranja in reprezentacij kolektivnih identitet. Trenutno je predsednik European Communication Research and Education Association (ECREA).
Robert Hariman (roj. 1951) je profesor retorike in javne kulture na Oddelku za komunikacijske študije Univerze Northwestern v ZDA. Je avtor monografije Political Style: The Artistry of Power (University of Chicago Press, 1995), v soavtorstvu z Johnom Louisom Lucaitesom pa je napisal knjigi Podnapisi niso potrebni: Ikonske fotografije, javna kultura in liberalna demokracija (No Caption Needed: Iconic Photographs, Public Culture, and Liberal Democracy, University of Chicago Press, 2007) ter Javna podoba: Fotografija in državljansko gledanje (The Public Image: Photography and Civic Spectatorship, University of Chicago Press, 2016). Njegove študije so vključene v zbornike, ki obravnavajo tako raznovrstne tematike, kot so sodni procesi v medijih, diskretnosti, postrealizmu in teksturi političnega delovanja. Objavil je tudi vrsto znanstvenih člankov na temo parodije, alegorije, banalnosti in drugih načinov javnega komuniciranja. Njegova dela so bila prevedena tudi v francoščino in kitajščino. Skupaj z Johnom Louisom Lucaitesom občasno objavljata prispevke na temo novinarske fotografije, politike, družbe in kulture na njunem blogu nocaptionneeded.com.