Geska Helena Brečević
Geska Helena Brečević je umetnica in neodvisna raziskovalka. Večinoma dela na Švedskem, v Mehiki in na Hrvaškem. Leta 2004 sta skupaj z Robertom Brečevićem ustanovila Performing Pictures (www.performingpictures.art). Skupaj ustvarjata filme in videoinstalacije, ki brišejo ločnico med negibnimi in gibljivimi mediji. Svoja dela, za katera sta prejela številne državne in mednarodne štipendije, sta predstavila na več kot 20 samostojnih in 50 skupinskih razstavah, ustvarila pa sta tudi več stalnih javnih umetniških instalacij po naročilu. Njene raziskave so podprli Komisija za državne umetniške štipendije (The National Arts Grants Committee), Kraljevi inštitut umetnosti (Royal Institute of Arts) in Nacionalni švedski raziskovalni komite (National Swedish Research Committee). Trenutno dela kot umetniška vodja projekta Smart Kreativ Stad (www.smartkreativstad.com) v okviru Filmske prestolnice Stockholm, ki preučuje nove vidike gibljivih slik v javnem prostoru.
geska@performingpictures.se
Esej raziskuje t. i. pojav fotoesculture, tridimenzionalni fotografski portret, ki je bil zelo priljubljen na mehiškem podeželju v prvi polovici 20. stoletja, v zadnjem času pa doživlja preporod v interpretaciji sodobnega švedskega umetniškega dvojca Performing Pictures. Zgodnje fotoesculture so bile obogatena oblika portreta. Izdelovali so jih po naročilu družinskih članov, ki so priskrbeli fotografije, te pa so nato obrtniki iz Ciudáda de México preoblikovali v uokvirjene skulpturalne portrete, ki so jih razstavljali na družinskih oltarčkih. Te »tradicionalne« fotografske objekte bomo primerjali z »novimi« digitalnimi oblikami videoanimacij na ekranih v javnem prostoru, ki so značilne za dela tandema Performing Pictures, in raziskali, kako je fotoescultura navdihnila nove upodobitve v njuni seriji Moški, ki padajo (Men that Fall). Na presečišču materialnih vidikov »tradicionalne« ljudske umetniške forme in umetnosti »novih« medijev tako prepoznavamo fotografsko estetiko, ki od videnja in zaznavanja prehaja k fizičnemu angažmaju, in razpravljamo o tem, kako okvir in njegov parergon obogatita fotografski pogled. Esej dopolnjujejo fotografije in posnetki iz filmske poeme Sanjanje spominov na zdaj (Dreaming the Memories of Now, 2018) dvojca Performing Pictures, ki prikazuje njuno delo s fotoesculturami.
- Ključne besede: fotoesculturas, ljudska fotografija, okvir, parergon, videoumetnost
Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Sprva je delovala v ZDA, v zgodnjem raziskovalnem delu se je osredotočala na dokumentarno fotografijo in fotoreportažo v ZDA in na evropske vplive. Preučila je široko paleto vizualnih medijev in praks ter vodila pomembne projekte o globalnih medijskih dogodkih in umetniških instalacijah v javnem prostoru. Osrednji člen njenega metodološkega pristopa je vizualna etnografija. Od leta 2008 v raziskavah redno obravnava tudi dela tandema Performing Pictures na Švedskem in v južni Mehiki. Trenutno se ukvarja z raziskovalnim projektom Protest na zaslonu (Screening Protest) (www.screeningprotest.com), pri čemer analizira vizualno poročanje o protestih, kot jih posredujejo mednarodne novičarske televizijske mreže. karin.becker@ims.su.se
Oddelek za medijske študije, Univerza v Stockholmu, Švedska
Geska Helena Brečević je umetnica in neodvisna raziskovalka. Večinoma dela na Švedskem, v Mehiki in na Hrvaškem. Leta 2004 sta skupaj z Robertom Brečevićem ustanovila Performing Pictures (www.performingpictures.art). Skupaj ustvarjata filme in videoinstalacije, ki brišejo ločnico med negibnimi in gibljivimi mediji. Svoja dela, za katera sta prejela številne državne in mednarodne štipendije, sta predstavila na več kot 20 samostojnih in 50 skupinskih razstavah, ustvarila pa sta tudi več stalnih javnih umetniških instalacij po naročilu. Njene raziskave so podprli Komisija za državne umetniške štipendije (The National Arts Grants Committee), Kraljevi inštitut umetnosti (Royal Institute of Arts) in Nacionalni švedski raziskovalni komite (National Swedish Research Committee). Trenutno dela kot umetniška vodja projekta Smart Kreativ Stad (www.smartkreativstad.com) v okviru Filmske prestolnice Stockholm, ki preučuje nove vidike gibljivih slik v javnem prostoru. geska@performingpictures.se
Performing Pictures, Švedska
- Batchen, G., 2001. Vernacular Photographies. In: Each Wild Idea: Writing, Photography, History. Cambridge MA: MIT Press, pp. 57–80. https://doi.org/10.7551/mitpress/2541.003.0004
- Day, D., 1998. A Survey of Frame History, Part 1: Panel Painting. Picture Framing Magazine, (August), pp. 82–84.
- Derrida, J., 1987. The Truth in Painting. Chicago: University of Chicago Press.
- Faludi, S., 1999. Stiffed: The Betrayal of the American Man. New York: William Morrow and Company.
- Garza, M., 1998. Fotoescultura: A Mexican Photographic Tradition. Albuquerque: University of New Mexico Art Museum.
- Garza, M., 2000. No me olvides: The Fotoescultura. A Mexican Photographic Tradition. Albuquerque: University of New Mexico Art Museum.
- Garza, M., 2002. Secular Santos. Afterimage, 29(6).
- Scheinman, P., 1996. Foto-escultura. Luna Córnea, pp. 97–101.
- Scheinman, P., 2000. Vernacular Photographies. History of Photography, 24(3), pp. 262–271.
- Williams, R., 1961. The Long Revolution. London: Chatto & Windus.
KUPI PDF: K. Becker & G.S. Brecevic: Vec kot portret – PDF
PRENESI PDF: