International edition

Witold Kanicki

Witold Kanicki (1979) je umetnostni zgodovinar, asistent na oddelku za umetnostno vzgojo na Umetniški univerzi v Poznanu in gostujoči predavatelj na Umetniški univerzi v Zürichu v Švici. Pred tem je delal kot neodvisni kurator in kritik. Letos mu je založba Slowo/Obraz, terytoria objavila doktorsko disertacijo (Ujemny biegun fotografii). V znanstvenih revijah in katalogih razstav ter revijah o sodobni umetnosti in fotografiji je objavil prek 50 člankov. Sodeloval je tudi na številnih konferencah (med drugimi: 2nd International Conference in Photography and Theory, Ayia Napa, 2012, Ciper; 3rd International Conference in Photography and Theory, Nicosia, Ciper, 2014; Photography and the LEFT, Lizbona, 2016, Portugal; Faktizität und Gebrauch früher Fotografie, Rim 2017). Zanimajo ga zgodovina in teorija fotografije, sodobne umetnosti, nove muzeologije in kuratorstvo.

Čas branja: 13 min.
Previdni moramo biti, da nostalgičnega žara ne projiciramo izključno v preteklost, kot da je magijo mogoče najti samo tam, v našem času pa ne.

Geoffrey Batchen je zaradi dolgoletnega zanimanja za zgodovino zgodnje fotografije ustrezen sogovornik za razpravo o fotografski magiji. Pogovor z njim niha med magijo in realizmom, pa tudi med drugimi antonimi znotraj medija: negativ in pozitiv, analogno in digitalno. Ob upoštevanju vseh teh opozicijskih idej Batchen predlaga, da morajo teoretiki »priznati in sprejeti abstrakcije in protislovja fotografije«. Različna protislovja v teoriji in zgodovini fotografije so tako ključna tematika v pogovoru z njim. Pogovor je potekal tudi o indeksičnosti digitalnih fotografij. Po Batchenu lahko negativni / pozitivni sistem tradicionalne fotografije primerjamo z binarno kodo digitalnih slik, ki »torej temelji na isti opozicijski logiki, ki je ustvarila analogno fotografijo – na enakem medsebojnem delovanju ene in druge plati.« Poleg tega digitalnost ne odpravlja čarobnega značaja sodobnih fotografij; v tem kontekstu Batchen omenja sposobnost takojšnjega prenosa posnetkov z enega kraja Zemlje na drugega. V zaključku Batchen razkrije nekaj podrobnosti svoje prihajajoče knjige Negative/Positive: A History of Photography.

eng

Čas branja: 10 min.
Vsem naravnim in umetniškim objektom, kar si jih lahko zamislimo, se bo za nas kmalu odluščila površina. Ljudje bomo polovili vse nenavadne, čudovite in veličastne objekte, tako kot v Južni Ameriki lovijo govedo samo zaradi kož, trupla pa pustijo, kot da bi bila brez vrednosti.

eng

Arhivi, bogati v zbirkah fotografij devetnajstega stoletja, vsebujejo številne primere del, ki se ukvarjajo s telesnimi anomalijami. Informacije o takšnih slikah so bile redno objavljene v dnevnem tisku, v katerem so bile bralci obveščeni o ateljejih fotografij, ki so ovekovečeli raznolike »pošastnosti«. Čeprav se zdi, da so bile take slike posnete izključno za znanstvene namene, nam številni in raznoliki konteksti njihove uporabe omogočajo povezavo z veliko starejšo tradicijo gledanja in zbiranja vizualnih kuriozitet. Ob upoštevanju zgornjih dejstev članek sooča priljubljene navade fotografiranja kuriozitet v 19. stoletju z muzejsko prakso in tradicijo kabinetov čudes (Wunderkammer). Prostor fotografije lahko nadomesti razstavni prostor, medtem ko želja po gledanju vseh vrst popačenosti in kultura radovednosti določita povezavo med nekdanjimi muzejskimi obiskovalci in prejemniki fotografij.

Avtorji
Alberto Frigo Alexander W. Schindler Alex Beldea Aleš Završnik Alisha Sett Allan Sekula Amandine Freyd Ana Janeiro Ana Peraica Andrea Mubi Brighenti Andrea Palašti Andreia Alves de Oliveira Anisha Baid Anne Noble Artur Kucharczak Asko Lehmuskallio Aubrey Slaughter Ayse Lucie Batur Barbara Čeferin BIND Collective Bruno Caracol Carole Baker Caroline Molloy Cedric Kiefer Chinar Shah Christopher Pinney Clio Flego Dagmar Kolatschny David Bate Dejan Habicht Devon Schiller Dr. Dirk Schlottmann Dr. Marianna Michałowska Dr. Petja Grafenauer Emina Djukić Ferdinando Gizzi Gabriele de Seta Gabriel Uchida Geoffrey Batchen Gerry Badger Geska Helena & Robert Brečević Geska Helena Brečević Hana Čeferin Helena Vogelsang Novak Hendrik Zeitler Hrair Sarkissian Ileana L. Selejan Ilija T. Tomanić Ioan Daniel Mihalcea Ivan Petrović Iza Pevec Jaka Gerčar Janaki Somaiya Jan Babnik Jani Pirnat Jasna Jernejšek Jason Fulford Jernej Amon Prodnik Jernej Čuček Gerbec Joan Fontcuberta Joanna Zylinska John Berger John Hillman John S. Seberger John Tagg Juanita Rodríguez Karen Smith Karin Becker Ketaki Sheth Krupa Desai Ksenija Berk Laia Abril Lara Plavčak Laura Chen Lenart J. Kučić Lene Hald Lewis Bush Lia Villevieille Lisa Andergassen Louise M. Hisayasu Luka Savić Lukas Birk Maja Smrekar Manca Jevšček Marija Skočir Marjan Kodelja Marjan Smrke Marko Stojanović Martha Rosler Martin Bayer Martin Parr Matej Peljhan Matej Sitar Michelle Proksell Miha Colner Mihai Șovăială and Horațiu Șovăială Mladen Dolar Monika Schwarzler Montse Morcate Murat Durusoy Murat Germen Naomi Kritzer Nastja Ščurk Nataša Ilec Kralj nel yang Nezaket Tekin Nicholas Mirzoeff Nino Bektashashvili Olena Chervonik Onur Ciddi Panos Kompatsiaris Paolo Silvio Harald Favéro Patricia Prieto-Blanco Paula Horta Paula Roush Peter Burleigh Peter Keše Peter Koštrun Peter Rauch Renáta Liszi Richard Whitlock Robbie Cooper Robert Hariman Robi Kroflič Romana Zajec Ronnie Close Rosalind E. Krauss Samsul Alam Helal Sara Erjavec Tekavec Sarah Kofman Sergej Tretjakov Sibi – Bogdan Teodorescu Simon Menner Simon Podgoršek Stephen Snyder Steve Edwards Teja Miholič Urška Savič Victor Burgin Victoria Halford Vilem Flusser Witold Kanicki Yannick Cormier Živa Brglez

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte