Richard Whitlock
Richard Whitlock je umetnik, kipar in filmski ustvarjalec. Svoje kiparske, grafične in fotografske instalacije je razstavljal v Moskvi, Pekingu, New Yorku, Helsinkih, Marseillu, Atenah in drugod. Leta 1997 je razstavljal v Ljubljani, kjer je v celici zapora na Metelkovi narisal pogled skozi okno celice. Prav tako je avtor članka, objavljenega v Likovnih besedah. O njegovih ne-perspektivičnih fotografijah in gibljivih slikah v Afterimage in Photomediations Machine razpravlja članek »Non-human photography« (MIT Press, 2017) avtorice Joanne Zylinske. Obširno je pisal in predaval o perspektivi v fotografiji, trenutno pa za knjigo, ki jo bo izdala Central Academy of Fine Arts v Pekingu, piše na temo »anti-perspektiv« v bizantinski in kitajski umetnosti. Prebiva v Grčiji. www.richardwhitlock.gr
Čeprav nas je digitalna fotografija prikovala na računalniško tipkovnico, nam tudi omogoča, da v fotografiji vzbudimo svobodo, kot so jo vedno imeli slikarji in njihovi pripravniki, ko so rekonstruirali prostor na ravno površino. Tako je mogoče zorni kot raziskovati onkraj normalnega pogleda človeškega očesa ali aparatovega objektiva. Zadnja leta sem se osredotočil predvsem na aplikacijo ortografske projekcije na fotografske podobe, tako gibljive, kot statične. Ugotovil sem, da ima odstranitev konvencionalne perspektive učinek nedomačnosti in obogatitve tistega, kar vidimo: predmeti se tako v spominu ne ustalijo kot podobe, temveč kot realnosti.
- Ključne besede: antiperspektiva, fotografija, obogaten pogled, obogatena fotografija, premikajoče podobe
Richard Whitlock je umetnik, kipar in filmski ustvarjalec. Svoje kiparske, grafične in fotografske instalacije je razstavljal v Moskvi, Pekingu, New Yorku, Helsinkih, Marseillu, Atenah in drugod. Leta 1997 je razstavljal v Ljubljani, kjer je v celici zapora na Metelkovi narisal pogled skozi okno celice. Prav tako je avtor članka, objavljenega v Likovnih besedah. O njegovih ne-perspektivičnih fotografijah in gibljivih slikah v Afterimage in Photomediations Machine razpravlja članek »Non-human photography« (MIT Press, 2017) avtorice Joanne Zylinske. Obširno je pisal in predaval o perspektivi v fotografiji, trenutno pa za knjigo, ki jo bo izdala Central Academy of Fine Arts v Pekingu, piše na temo »anti-perspektiv« v bizantinski in kitajski umetnosti. Prebiva v Grčiji. www.richardwhitlock.gr