- št. 90/91
- 2020
- 18/12/2020
14 min.
John S. Seberger je trenutno postdoktorski štipendist na oddelku za informatiko na Luddyjevi šoli za informatiko, računalništvo in strojništvo Univerze v Indiani v Bloomingtonu. Leta 2019 je doktoriral iz informatike in računalništva na Univerzi v Kaliforniji v Irvinu. Poleg tega ima diplomo iz psihologije na kolidžu Kenyon, magisterij iz raziskovalnih metod v psihologiji glasbe na Univerzi v Keelu in magisterij iz bibliotekarstva in informatike na Univerzi v Pittsburghu. Za svoje delo je prejel številne nagrade in štipendije, med drugim diplomsko raziskovalno štipendijo Intelovega znanstvenega in tehnološkega središča za družabna omrežja, raziskovalno subvencijo Skupine za internet stvari pri Intelu ter štipendijo GAANN Ministrstva za izobraževanje ZDA. Pri delu se v glavnem osredotoča na filozofski vpliv interneta stvari. John je specialist za humanistične in interdisciplinarne pristope k interakciji človeka in računalnika, za odnose med porajajočimi se tehnologijami in arhivskimi teorijami ter za infrastrukturne študije.
Z namenom, da skrbi študij interakcije med človekom in računalnikom (HCI) navezali na medijske študije, v eseju postavljamo teorijo o globoko lažnih slikah v okviru fenomenoloških implikacij: do katere mere lahko vpotegnejo človeškega gledalca v ta sicer nevideni svet. Na podlagi primerjalne fenomenologije Viléma Flusserja in Louisa Beca se osredotočamo na variacijske avtokodirnike (VAK). Zagovarjamo mnenje, da so procesi, ki so podlaga konstrukciji globoko lažnih slik, tako kot globoko lažne slike dokaz paralelne, prostetične in računalniške fenomenologije: gre za raziskavo tistega, »kar se kaže« računalniku in kar se sekundarno človeškemu uporabniku pokaže kot slika. Primera VAK uporabljamo, da bi argumentirali vznik sprejete fenomenologije drugega reda pri obogatenem človeku, saj prebivamo v vse bolj računalniškem svetu.
John S. Seberger je trenutno postdoktorski štipendist na oddelku za informatiko na Luddyjevi šoli za informatiko, računalništvo in strojništvo Univerze v Indiani v Bloomingtonu. Leta 2019 je doktoriral iz informatike in računalništva na Univerzi v Kaliforniji v Irvinu. Poleg tega ima diplomo iz psihologije na kolidžu Kenyon, magisterij iz raziskovalnih metod v psihologiji glasbe na Univerzi v Keelu in magisterij iz bibliotekarstva in informatike na Univerzi v Pittsburghu. Za svoje delo je prejel številne nagrade in štipendije, med drugim diplomsko raziskovalno štipendijo Intelovega znanstvenega in tehnološkega središča za družabna omrežja, raziskovalno subvencijo Skupine za internet stvari pri Intelu ter štipendijo GAANN Ministrstva za izobraževanje ZDA. Pri delu se v glavnem osredotoča na filozofski vpliv interneta stvari. John je specialist za humanistične in interdisciplinarne pristope k interakciji človeka in računalnika, za odnose med porajajočimi se tehnologijami in arhivskimi teorijami ter za infrastrukturne študije.
Aubrey Slaughter je doktorski kandidat na Oddelku za informatiko na Šoli za informatiko in računalništvo Donalda Brena na Univerzi v Kaliforniji v Irvinu. Magisterij iz sociologije je zagovarjal na Univerzi v Chicagu, diplomo iz antropologije pa na Univerzi v Teksasu v Austinu. Je prejemnik pedagoške štipendije 2016 DTEI, prejel je tudi subvencijo Sklada narodne znanosti za raziskave istosti v znanstvenem vzorčenju. Najnovejša dognanja mu bodo objavili v publikaciji Routledge Handbook of Digital Media and Communication leta 2021. V prvi vrsti ga zanima presečišče med videnim in nevidenim v človeških/infrastrukturnih odnosih. Specializiran je za preučevanje nestandardnih uporab informacijske tehnologije, kot so avtomatizirano izsiljevanje, ad hoc hektivizem in magična infrastruktura.
“Umetnost nikakor ne more neposredno delovati proti sili. Toda sila prav tako ne more neposredno preusmeriti estetskega izraza.”
Ⓒ 2021 Membrana - Vse pravice pridržane
avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.
VODENI OGLEDI:
10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.
Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje
otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00
avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.
kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri
20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL
kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.