Karin Becker
Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Sprva je delovala v ZDA, v zgodnjem raziskovalnem delu se je osredotočala na dokumentarno fotografijo in fotoreportažo v ZDA in na evropske vplive. Preučila je široko paleto vizualnih medijev in praks ter vodila pomembne projekte o globalnih medijskih dogodkih in umetniških instalacijah v javnem prostoru. Osrednji člen njenega metodološkega pristopa je vizualna etnografija. Od leta 2008 v raziskavah redno obravnava tudi dela tandema Performing Pictures na Švedskem in v južni Mehiki. Trenutno se ukvarja z raziskovalnim projektom Protest na zaslonu (Screening Protest) (www.screeningprotest.com), pri čemer analizira vizualno poročanje o protestih, kot jih posredujejo mednarodne novičarske televizijske mreže.
karin.becker@ims.su.se
Oddelek za medijske študije, Univerza v Stockholmu, Švedska
Fotoesej, oblika vizualnega novinarstva, ki je vzniknila med ero slikovnih revij, se je ponovno pojavil kot stalnica globalnih novičarskih kanalov, med katerimi sta tudi CNN in BBC World, predvsem pa Al Jazeera English, ki je znana po poročanju o političnih nemirih v živo. Leta 2017, ki je bilo zaznamovano s protesti po celem svetu, je AJE objavila preko 200 fotografskih serij, vključno s 37 na temo javnih protestov. Analiza, ki temelji na štiriletni raziskavi protestov na ekranih, je razkrila, da so tem fotoesejem skupne značilnosti, ki jih razlikujejo od videoprispevkov o javnih protestih. Fotoreportaža na ekranu tako kot njen klasični predhodnih uporablja številne vizualne perspektive in se osredotoča na udeležence, ki jih pogosto citira in navaja po imenu. Prizore javnih protestov dopolnjuje vizualno in tekstovno poročanje iz zasebnega/domačega okolja. Ta vizualna strategija, ki je v kontrastu z neposrednostjo videoposnetkov z ulic, podpira znanje o tematiki protesta in angažiranje z njegovimi udeleženci.
- Ključne besede: Al Jazeera English, global television news, news galleries, photo essay, photojournalism, public protest
Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Pred tem je imela različne položaje na Indiana University (doktorat leta 1976), University of Iowa, Konstfack/College of Art and Design (Stockholm) in Linköping University. V okviru programa Fulbright Senior Scholar je delovala na Ludwig-Maximilians-Universität München (1983) in Stockholms universitet (1988). V letih 2012–2014 je bila vodja omrežja Nordic Network of Digital Visuality (NNDV). Njena raziskovalna dejavnost se osredotoča na oblike in prakse vizualnih medijev vključno z dokumentarno fotografijo in fotožurnalizmom, vernakularno fotografijo ter umetniškimi in performativnimi praksami v javnem prostoru. Vodila je raziskovalne projekte o javni umetnosti (Konst genom staden, VR 2006–2008) in o globalnih medijskih dogodkih, kot so mediirani preko javnega prostora (Changing Places, VR 2010–2014). Njeno nedavno delo vključuje analiziranje protestnih podob na globalnih televizijskih novicah znotraj raziskovalnega projekta Projiciranje protesta (Screening protest: http://screeningprotest.com/).
- Becker, K. 1985. »Forming a Profession: Ethical Implications of Photojournalistic Practice on German Picture Magazines, 1926-1933.« Studies in Visual Communication 11/2: 44–60. https://doi.org/10.1111/j.2326-8492.1985.tb00023.x
- Becker, Karin. 2018. »Icons of Protest in the Visual Cultures of News.« In Screening Protest: Visual narratives of dissent across time, space and genre, ed. A. Robertson. London & New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315173894-6
- Caple, H. and John Knox. 2012. »Online News Galleries, Photojournalism and the Photo Essay.« Visual Communication, 11(2): 207–236. https://doi.org/10.1177/1470357211434032
- Robertson, A., Luiza Chiroiu and Diana Grecu. 2018. »Protest on global television: protest maps, violence and voice.« In Screening Protest: Visual narratives of dissent across time, space and genre, ed. A. Robertson. London & New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315173894-2
- Robertson, A., ed. 2018. Screening Protest: Visual narratives of dissent across time, space and genre. London & New York: Routledge https://doi.org/10.4324/9781315173894
- Solaroli, M. 2016. »The Rules of a Middle-brow art: Digital production and cultural consecration in the global field of professional photojournalism.« Poetics 59 (december): 50–66. http://dx.doi.org/10.1016/j.poetic.2016.09.001
Viri (projekti, fotoeseji)
- aljazeera.com In Pictures 2017. Vključuje ime fotografa, datum, naslov in uvodno besedilo. Dostopano 13. junija 2019, aljazeera.com, iskano s filtrom »In Pictures« ter iskanjem nazaj do leta 2017 in datuma.
- 20170116. Shafi, Showkat. 16. januar. V imenu Rama: Tatuji v indijski dalitski skupnosti. Ko so jim prepovedali dostop do templjev, so si nekateri daliti pričeli tetovirati ime hindujskega boga Rama na obraz in telo.
- 20170122a. Lunde, Kelly Lynn. 22. januar. Washington DC: Pohod žensk za enake pravice. »Prišla sem pokazat solidarnost s ženskami in vsemi ostalimi, ki se upirajo pristranskosti in … nestrpnosti.«
- 20170122b. (Kompilacija) 22. januar. Pohodi žensk po svetu privabljajo velike množice. Na sto tisoče protestnikov se pridružuje ženskam v boju proti položaju novega ameriškega predsednika glede spola, manjšin in človekovih pravic.
- 20170202. Moldovan, Ioana. 2. februar. Vznik protest ob dekriminalizaciji korupcije v Romuniji. Sto tisoči odkrito obsojajo ukrepe, ki bodo dekriminalizirali prekrške v povezavi s podkupovanjem, sodni varuh pa je oznanil, da bo izpodbijal njihovo zakonitost.
- 20170203. Lunde, Kelly Lynn. 3. februar. NYC Jemenci zapirajo trgovine v protestu proti Trumpovi prepovedi potovanja. Stavka, ki jo podpira več kot 2000 ljudi, želi poudariti vlogo imigrantskega dela v mestu.
- 20170206a. Moldovan, Ioana. 6. februar. Protesti v Romuniji: boj neke družine. Dan v življenju romunske družine, ki se vsako noč poda na ulice za prihodnost svojih otrok.
- 20170206b. Dijkstra, Andrea, & Jeroen Van Loon. 6. februar. Dekleta plemen Masajev in Samburu postajajo ženske brez pohabljanja genitalij. »Ko so starši poklicali [obrezovalko za mojo sestro], sem poklicala vodjo okrožja. Naša generacija lahko prinese spremembe.«
- 20170217. (Kompilacija). 17. februar. Imigranti v ZDA so ostali doma, da so pokazali svojo vrednost. Tisoči so sodelovali na protestih po Združenih državah.
- 20170327. Zanoun, Ezz. 27. marec. “Tisoči so se udeležili gaškega pogreba zaklanega Hamasovega uradnik. Palestinci v nedeljo drli na ulice na pogreb Mazena Faqhe.”
- 20170427. Khan, Faisal. 27. april. Kašmirske študentke vodijo protiindijske proteste. Študentke iz različnih ženskih fakultet v Kašmirju, ki je pod upravo Indije, se udeležujejo množičnih protestov proti indijskim vojakom.
- 20170602. Porter, Lizzie (piska), & Leila Molana-Allen (fotografinja). 2. junij. Po poti upora v Palestini. Nelegalne izraelske naselbine z vseh strani obkrožajo pot Masar Ibrahim.
- 20170616. Zanoun, Ezz. 16. junij. Množični protesti na meji z Gazo zaradi krize z elektriko. Palestinci na zasedenem območju Gaze protestirajo na meji z Izraelom in človekoljubne organizacije opozarjajo na naraščajočo humanitarno krizo.
- 20170701. Zanoun, Ezz. 1. julij. Življenje v temi električne krize v Gazi. Palestinci na zasedenem območju prejmejo le nekaj ur elektrike dnevno.
- 20170721. (Kompilacija). 21. julij. Al-Aqsa: Nasprotovanja v starem mestu Jeruzalema. Vsaj trije Palestinci ubiti in več kot sto protestnikov ranjenih v spopadih zaradi mošeje al-Aqsa.
- 20170815a. (Kompilacija). 15. avgust. Indija praznuje dan neodvisnosti. Indijci obeležujejo dan osamosvojitve izpod britanske kolonialne vlade leta 1947.
- 20170815b. Chao, Steve. 15. avgust. Sedemdeset let razkola med Indijo in Pakistanom v slikah. Po sedemdesetih letih razkol in nasilje, ki ga spremlja, še vedno oblikuje Indijo in Pakistan.
- 20170828. Lunde, Kelly Lynn. 28. avgust. Antirasisti v ZDA nasprotujejo Sovraštvu. Tisoči so se odzvali na desničarska zborovanja, načrtovana v San Franciscu in Berkeleyu, ter praznovali, ko so bili pohodi odpovedani.
- 20170903 Glanowski, Sara Maria. 3. september. »Znotraj afropunka: najbolj vključujoč prostor v ZDA?«
- 20171101. Baxter, Will. 1. november. Volitve v Keniji: brez dialoga »bomo vsi propadli«. Vsaj 50 mrtvih v političnem nasilju v Keniji od razveljavljenih volitev avgusta.
KUPI PDF: Karin Becker: Protest skozi fotoesej – PDF
PRENESI PDF:
Esej raziskuje t. i. pojav fotoesculture, tridimenzionalni fotografski portret, ki je bil zelo priljubljen na mehiškem podeželju v prvi polovici 20. stoletja, v zadnjem času pa doživlja preporod v interpretaciji sodobnega švedskega umetniškega dvojca Performing Pictures. Zgodnje fotoesculture so bile obogatena oblika portreta. Izdelovali so jih po naročilu družinskih članov, ki so priskrbeli fotografije, te pa so nato obrtniki iz Ciudáda de México preoblikovali v uokvirjene skulpturalne portrete, ki so jih razstavljali na družinskih oltarčkih. Te »tradicionalne« fotografske objekte bomo primerjali z »novimi« digitalnimi oblikami videoanimacij na ekranih v javnem prostoru, ki so značilne za dela tandema Performing Pictures, in raziskali, kako je fotoescultura navdihnila nove upodobitve v njuni seriji Moški, ki padajo (Men that Fall). Na presečišču materialnih vidikov »tradicionalne« ljudske umetniške forme in umetnosti »novih« medijev tako prepoznavamo fotografsko estetiko, ki od videnja in zaznavanja prehaja k fizičnemu angažmaju, in razpravljamo o tem, kako okvir in njegov parergon obogatita fotografski pogled. Esej dopolnjujejo fotografije in posnetki iz filmske poeme Sanjanje spominov na zdaj (Dreaming the Memories of Now, 2018) dvojca Performing Pictures, ki prikazuje njuno delo s fotoesculturami.
- Ključne besede: fotoesculturas, ljudska fotografija, okvir, parergon, videoumetnost
Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Sprva je delovala v ZDA, v zgodnjem raziskovalnem delu se je osredotočala na dokumentarno fotografijo in fotoreportažo v ZDA in na evropske vplive. Preučila je široko paleto vizualnih medijev in praks ter vodila pomembne projekte o globalnih medijskih dogodkih in umetniških instalacijah v javnem prostoru. Osrednji člen njenega metodološkega pristopa je vizualna etnografija. Od leta 2008 v raziskavah redno obravnava tudi dela tandema Performing Pictures na Švedskem in v južni Mehiki. Trenutno se ukvarja z raziskovalnim projektom Protest na zaslonu (Screening Protest) (www.screeningprotest.com), pri čemer analizira vizualno poročanje o protestih, kot jih posredujejo mednarodne novičarske televizijske mreže. karin.becker@ims.su.se
Oddelek za medijske študije, Univerza v Stockholmu, Švedska
Geska Helena Brečević je umetnica in neodvisna raziskovalka. Večinoma dela na Švedskem, v Mehiki in na Hrvaškem. Leta 2004 sta skupaj z Robertom Brečevićem ustanovila Performing Pictures (www.performingpictures.art). Skupaj ustvarjata filme in videoinstalacije, ki brišejo ločnico med negibnimi in gibljivimi mediji. Svoja dela, za katera sta prejela številne državne in mednarodne štipendije, sta predstavila na več kot 20 samostojnih in 50 skupinskih razstavah, ustvarila pa sta tudi več stalnih javnih umetniških instalacij po naročilu. Njene raziskave so podprli Komisija za državne umetniške štipendije (The National Arts Grants Committee), Kraljevi inštitut umetnosti (Royal Institute of Arts) in Nacionalni švedski raziskovalni komite (National Swedish Research Committee). Trenutno dela kot umetniška vodja projekta Smart Kreativ Stad (www.smartkreativstad.com) v okviru Filmske prestolnice Stockholm, ki preučuje nove vidike gibljivih slik v javnem prostoru. geska@performingpictures.se
Performing Pictures, Švedska
- Batchen, G., 2001. Vernacular Photographies. In: Each Wild Idea: Writing, Photography, History. Cambridge MA: MIT Press, pp. 57–80. https://doi.org/10.7551/mitpress/2541.003.0004
- Day, D., 1998. A Survey of Frame History, Part 1: Panel Painting. Picture Framing Magazine, (August), pp. 82–84.
- Derrida, J., 1987. The Truth in Painting. Chicago: University of Chicago Press.
- Faludi, S., 1999. Stiffed: The Betrayal of the American Man. New York: William Morrow and Company.
- Garza, M., 1998. Fotoescultura: A Mexican Photographic Tradition. Albuquerque: University of New Mexico Art Museum.
- Garza, M., 2000. No me olvides: The Fotoescultura. A Mexican Photographic Tradition. Albuquerque: University of New Mexico Art Museum.
- Garza, M., 2002. Secular Santos. Afterimage, 29(6).
- Scheinman, P., 1996. Foto-escultura. Luna Córnea, pp. 97–101.
- Scheinman, P., 2000. Vernacular Photographies. History of Photography, 24(3), pp. 262–271.
- Williams, R., 1961. The Long Revolution. London: Chatto & Windus.
KUPI PDF: K. Becker & G.S. Brecevic: Vec kot portret – PDF
PRENESI PDF: