- št. 88/89
- 2019
- 09/12/2020
Čas branja: 21 min.
Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Sprva je delovala v ZDA, v zgodnjem raziskovalnem delu se je osredotočala na dokumentarno fotografijo in fotoreportažo v ZDA in na evropske vplive. Preučila je široko paleto vizualnih medijev in praks ter vodila pomembne projekte o globalnih medijskih dogodkih in umetniških instalacijah v javnem prostoru. Osrednji člen njenega metodološkega pristopa je vizualna etnografija. Od leta 2008 v raziskavah redno obravnava tudi dela tandema Performing Pictures na Švedskem in v južni Mehiki. Trenutno se ukvarja z raziskovalnim projektom Protest na zaslonu (Screening Protest) (www.screeningprotest.com), pri čemer analizira vizualno poročanje o protestih, kot jih posredujejo mednarodne novičarske televizijske mreže.
karin.becker@ims.su.se
Oddelek za medijske študije, Univerza v Stockholmu, Švedska
Fotoesej, oblika vizualnega novinarstva, ki je vzniknila med ero slikovnih revij, se je ponovno pojavil kot stalnica globalnih novičarskih kanalov, med katerimi sta tudi CNN in BBC World, predvsem pa Al Jazeera English, ki je znana po poročanju o političnih nemirih v živo. Leta 2017, ki je bilo zaznamovano s protesti po celem svetu, je AJE objavila preko 200 fotografskih serij, vključno s 37 na temo javnih protestov. Analiza, ki temelji na štiriletni raziskavi protestov na ekranih, je razkrila, da so tem fotoesejem skupne značilnosti, ki jih razlikujejo od videoprispevkov o javnih protestih. Fotoreportaža na ekranu tako kot njen klasični predhodnih uporablja številne vizualne perspektive in se osredotoča na udeležence, ki jih pogosto citira in navaja po imenu. Prizore javnih protestov dopolnjuje vizualno in tekstovno poročanje iz zasebnega/domačega okolja. Ta vizualna strategija, ki je v kontrastu z neposrednostjo videoposnetkov z ulic, podpira znanje o tematiki protesta in angažiranje z njegovimi udeleženci.
Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Pred tem je imela različne položaje na Indiana University (doktorat leta 1976), University of Iowa, Konstfack/College of Art and Design (Stockholm) in Linköping University. V okviru programa Fulbright Senior Scholar je delovala na Ludwig-Maximilians-Universität München (1983) in Stockholms universitet (1988). V letih 2012–2014 je bila vodja omrežja Nordic Network of Digital Visuality (NNDV). Njena raziskovalna dejavnost se osredotoča na oblike in prakse vizualnih medijev vključno z dokumentarno fotografijo in fotožurnalizmom, vernakularno fotografijo ter umetniškimi in performativnimi praksami v javnem prostoru. Vodila je raziskovalne projekte o javni umetnosti (Konst genom staden, VR 2006–2008) in o globalnih medijskih dogodkih, kot so mediirani preko javnega prostora (Changing Places, VR 2010–2014). Njeno nedavno delo vključuje analiziranje protestnih podob na globalnih televizijskih novicah znotraj raziskovalnega projekta Projiciranje protesta (Screening protest: http://screeningprotest.com/).
Viri (projekti, fotoeseji)
Esej raziskuje t. i. pojav fotoesculture, tridimenzionalni fotografski portret, ki je bil zelo priljubljen na mehiškem podeželju v prvi polovici 20. stoletja, v zadnjem času pa doživlja preporod v interpretaciji sodobnega švedskega umetniškega dvojca Performing Pictures. Zgodnje fotoesculture so bile obogatena oblika portreta. Izdelovali so jih po naročilu družinskih članov, ki so priskrbeli fotografije, te pa so nato obrtniki iz Ciudáda de México preoblikovali v uokvirjene skulpturalne portrete, ki so jih razstavljali na družinskih oltarčkih. Te »tradicionalne« fotografske objekte bomo primerjali z »novimi« digitalnimi oblikami videoanimacij na ekranih v javnem prostoru, ki so značilne za dela tandema Performing Pictures, in raziskali, kako je fotoescultura navdihnila nove upodobitve v njuni seriji Moški, ki padajo (Men that Fall). Na presečišču materialnih vidikov »tradicionalne« ljudske umetniške forme in umetnosti »novih« medijev tako prepoznavamo fotografsko estetiko, ki od videnja in zaznavanja prehaja k fizičnemu angažmaju, in razpravljamo o tem, kako okvir in njegov parergon obogatita fotografski pogled. Esej dopolnjujejo fotografije in posnetki iz filmske poeme Sanjanje spominov na zdaj (Dreaming the Memories of Now, 2018) dvojca Performing Pictures, ki prikazuje njuno delo s fotoesculturami.
Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Sprva je delovala v ZDA, v zgodnjem raziskovalnem delu se je osredotočala na dokumentarno fotografijo in fotoreportažo v ZDA in na evropske vplive. Preučila je široko paleto vizualnih medijev in praks ter vodila pomembne projekte o globalnih medijskih dogodkih in umetniških instalacijah v javnem prostoru. Osrednji člen njenega metodološkega pristopa je vizualna etnografija. Od leta 2008 v raziskavah redno obravnava tudi dela tandema Performing Pictures na Švedskem in v južni Mehiki. Trenutno se ukvarja z raziskovalnim projektom Protest na zaslonu (Screening Protest) (www.screeningprotest.com), pri čemer analizira vizualno poročanje o protestih, kot jih posredujejo mednarodne novičarske televizijske mreže. karin.becker@ims.su.se
Oddelek za medijske študije, Univerza v Stockholmu, Švedska
Geska Helena Brečević je umetnica in neodvisna raziskovalka. Večinoma dela na Švedskem, v Mehiki in na Hrvaškem. Leta 2004 sta skupaj z Robertom Brečevićem ustanovila Performing Pictures (www.performingpictures.art). Skupaj ustvarjata filme in videoinstalacije, ki brišejo ločnico med negibnimi in gibljivimi mediji. Svoja dela, za katera sta prejela številne državne in mednarodne štipendije, sta predstavila na več kot 20 samostojnih in 50 skupinskih razstavah, ustvarila pa sta tudi več stalnih javnih umetniških instalacij po naročilu. Njene raziskave so podprli Komisija za državne umetniške štipendije (The National Arts Grants Committee), Kraljevi inštitut umetnosti (Royal Institute of Arts) in Nacionalni švedski raziskovalni komite (National Swedish Research Committee). Trenutno dela kot umetniška vodja projekta Smart Kreativ Stad (www.smartkreativstad.com) v okviru Filmske prestolnice Stockholm, ki preučuje nove vidike gibljivih slik v javnem prostoru. geska@performingpictures.se
Performing Pictures, Švedska
Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.
Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.
Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.