Karin Becker

Karin Becker je zaslužna profesorica medijskih študij na Univerzi v Stockholmu. Sprva je delovala v ZDA, v zgodnjem raziskovalnem delu se je osredotočala na dokumentarno fotografijo in fotoreportažo v ZDA in na evropske vplive. Preučila je široko paleto vizualnih medijev in praks ter vodila pomembne projekte o globalnih medijskih dogodkih in umetniških instalacijah v javnem prostoru. Osrednji člen njenega metodološkega pristopa je vizualna etnografija. Od leta 2008 v raziskavah redno obravnava tudi dela tandema Performing Pictures na Švedskem in v južni Mehiki. Trenutno se ukvarja z raziskovalnim projektom Protest na zaslonu (Screening Protest) (www.screeningprotest.com), pri čemer analizira vizualno poročanje o protestih, kot jih posredujejo mednarodne novičarske televizijske mreže.
karin.becker@ims.su.se
Oddelek za medijske študije, Univerza v Stockholmu, Švedska

Slike protestnikov v fotoeseju, povezane z njihovimi lastnimi besedami, podkrepijo legitimnost njihovih zahtev in statusa državljanov na način, ki ga televizijska poročila o tovrstnih dogodkih le redko dosežejo.

Fotoesej, oblika vizualnega novinarstva, ki je vzniknila med ero slikovnih revij, se je ponovno pojavil kot stalnica globalnih novičarskih kanalov, med katerimi sta tudi CNN in BBC World, predvsem pa Al Jazeera English, ki je znana po poročanju o političnih nemirih v živo. Leta 2017, ki je bilo zaznamovano s protesti po celem svetu, je AJE objavila preko 200 fotografskih serij, vključno s 37 na temo javnih protestov. Analiza, ki temelji na štiriletni raziskavi protestov na ekranih, je razkrila, da so tem fotoesejem skupne značilnosti, ki jih razlikujejo od videoprispevkov o javnih protestih. Fotoreportaža na ekranu tako kot njen klasični predhodnih uporablja številne vizualne perspektive in se osredotoča na udeležence, ki jih pogosto citira in navaja po imenu. Prizore javnih protestov dopolnjuje vizualno in tekstovno poročanje iz zasebnega/domačega okolja. Ta vizualna strategija, ki je v kontrastu z neposrednostjo videoposnetkov z ulic, podpira znanje o tematiki protesta in angažiranje z njegovimi udeleženci.

Zato bo to še toliko bolj postal spomin na čas, ko sta z mamo stali na podeželski cesti sredi polja agav, z gorovjem Oaxaca v ozadju na enem od naših neštetih popotovanj ...

Esej raziskuje t. i. pojav fotoesculture, tridimenzionalni fotografski portret, ki je bil zelo priljubljen na mehiškem podeželju v prvi polovici 20. stoletja, v zadnjem času pa doživlja preporod v interpretaciji sodobnega švedskega umetniškega dvojca Performing Pictures. Zgodnje fotoesculture so bile obogatena oblika portreta. Izdelovali so jih po naročilu družinskih članov, ki so priskrbeli fotografije, te pa so nato obrtniki iz Ciudáda de México preoblikovali v uokvirjene skulpturalne portrete, ki so jih razstavljali na družinskih oltarčkih. Te »tradicionalne« fotografske objekte bomo primerjali z »novimi« digitalnimi oblikami videoanimacij na ekranih v javnem prostoru, ki so značilne za dela tandema Performing Pictures, in raziskali, kako je fotoescultura navdihnila nove upodobitve v njuni seriji Moški, ki padajo (Men that Fall). Na presečišču materialnih vidikov »tradicionalne« ljudske umetniške forme in umetnosti »novih« medijev tako prepoznavamo fotografsko estetiko, ki od videnja in zaznavanja prehaja k fizičnemu angažmaju, in razpravljamo o tem, kako okvir in njegov parergon obogatita fotografski pogled. Esej dopolnjujejo fotografije in posnetki iz filmske poeme Sanjanje spominov na zdaj (Dreaming the Memories of Now, 2018) dvojca Performing Pictures, ki prikazuje njuno delo s fotoesculturami.

Avtorji

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.

VODENI OGLEDI:

10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)

razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.

Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje

otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00

avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD 
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.