Devon Schiller
Devon Schiller je medijski retorik in vizualni semiotik na Oddelku za znanost podob na Donavski univerzi v Avstriji. Akademsko kariero posveča študiju obraza, ki se odvija na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. Ima certifikat za Kodirni sistem za obrazno dejavnost (Facial Action Coding System), pa tudi za Nevropsihološki kodirni sistem za geste (Neuropsychological Gesture Coding System – NEUROGES). Prejel je tudi štipendijo za preučevanje prepoznavanja avtomatiziranih obraznih izrazov na Fraunhoferjevem inštitutu za integrirana vezja (Fraunhofer Institute for Integrated Circuits).
Obogateno fotografijo lahko v digitalni umetnosti uporabljamo, da resnično okolje prekodiramo s pomočjo računalniško generiranih podatkov, zato da prevedemo dražljaje med različnimi čutnimi modalitetami in tako razširimo ali povečamo naše sposobnosti zaznavanja prostorskih in časovnih razmerij. Zaradi te medijsko specifične dostopnosti je lahko bogatenje fotografskega medija posebno koristno za »fiziognomičen pogled«, način ustvarjanja »interpretacij oblik« ali »naravne vednosti« temelječ na fizičnih obnašanjih in psihološkem fenomenu človeškega obraza, glave in telesa. Inovativnost takšnih tehnoloških protez se manifestira na nove načine, ki so ustvarjeni za dojemanje in poznavanje tistih izkušenj, ki so bili pred tem nevidni ali kako drugače nezaznavni. V prispevku se pogovarjam s Cedricom Kieferjem (soustanoviteljem in kreativnim vodjem) iz studia onformative za digitalno umetnost in oblikovanje v Nemčiji, In sicer o njihovem delu Vijugajoča reka (Meandering River, 2017), Pathfinder (2014) in Googlovi obrazi (Google Faces, 2013). Raziskala sva, kako onformative uporablja obogateno fotografijo v svojih digitalnih umetniških delih, da razširi fiziognomičen pogled ter s tem prinaša informacije, ki niso vidne s prostim očesom, v sfero čutov in ponudi občinstvu drugačen pogled na prostor in čas.
- Ključne besede: augmented photography, computer-generated data, digital art and science, onformative, physiognomic gaze
Devon Schiller je medijski retorik in vizualni semiotik na Oddelku za znanost podob na Donavski univerzi v Avstriji. Akademsko kariero posveča študiju obraza, ki se odvija na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. Ima certifikat za Kodirni sistem za obrazno dejavnost (Facial Action Coding System), pa tudi za Nevropsihološki kodirni sistem za geste (Neuropsychological Gesture Coding System – NEUROGES). Prejel je tudi štipendijo za preučevanje prepoznavanja avtomatiziranih obraznih izrazov na Fraunhoferjevem inštitutu za integrirana vezja (Fraunhofer Institute for Integrated Circuits).
Cedric Kiefer je soustanovitelj in kreativni direktor pri onformative Studio for Digital Art and Design (Studio za digitalno umetnost in oblikovanje onformative) v Nemčiji. Studio je ustanovil leta 2010 v obnovljeni tovarni skupaj s soustanoviteljico in generalno direktorico Julio Laub. onformative sestavlja ekipa ustvarjalnih programerjev in generativnih oblikovalcev. Svoja dela razstavljajo v Avstraliji, Evropi, Severni Ameriki in na Kitajskem, delajo pa tudi za stranke, kot sta Nike in Porsche. Leta 2013 je Klub umetniških direktorjev (Arts Directors Club) Cedrica počastil z nazivom »Young Gun« (»mladi revolveraš«) za avantgardno kreativnost.
- Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., and MacIntyre, B., 2001. Recent Advances in Augmented Reality. IEEE Computer Graphics and Applications, 21(6), str. 34–47. https://doi.org/10.1109/38.963459
- Baum, L.F., 1901. The Master Key, An Electrical Fairy Tale: Founded Upon the Mysteries of Electricity and the Optimism of its Devotees. It was Written for Boys, but Others May Read It. Indianapolis, IN: Bowen-Merill. [e-book] Project Gutenberg, #45347. Dostopno na: Gutenberg.org Dostopno tukaj. [Dostopano 14. jun. 2018].
- Chalup, S.K., Hong, K., and Ostwald, M.J., 2010. Simulating Pareidolia of Faces for Architectural Image Analysis. International Journal of Computer Information Systems and Industrial Management Applications (IJCISIM), 2, str. 262-278.
- Da Vinci, L., 1952. Leonardo da Vinci Notebooks. With an introduction by Thereza Wells and Preface by Martin Kemp, 2008. Oxford: Oxford University Press.
- Deleuze, G. and Guattari, F., 1988. A Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia. Translated from the French by B. Massumi. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
- Forsythe, W., 1999. Improvisation Technologies: A Tool for the Analytical Dance Eye. [multimedia CD] Berlin: Hatje Cantz Verlag and ZKM.
- Fraunhofer Institute for Integrated Circuits, 2014. A visionary premier: Fraunhofer IIS presents world’s first emotion detection app on Google Glass. [press release] Dostopno na: Fraunhofer IIS Dostopno tukaj. [Dostopano 14. jun. 2018].
- Freud, S., 1930. Civilization and Its Discontents. Translated from the German by J. Strachey, 1962. New York: W.W. Norton.
- Gombrich, E.H., 1960. On Physiognomic Perception. Daedalus, 89(1), str. 228–224.
- Gombrich, E.H., 1967. The Mask and the Face: The Perception of Physiognomic Likeness in Life and in Art. In: E.H. Gombrich, J. Hochberg, and M. Black. 1972. Art, Perception, and Reality. Baltimore, Maryland: Johns Hopkins University Press. str. 1–46.
- Gombrich, E.H., 1951. Meditations on a Hobby Horse or the Roots of Artistic Form. In: E.H. Gombrich. 1985. Meditations on a Hobby Horse and Other Essays on the Theory of Art. London and New York: Phaidon Press, str. 1–11.
- Gorelick, N., Hancher M., Dixon M., Ilyushchenko S., Thau, D., and Moore, R., 2017. Google Earth Engine: Planetary-scale geospatial analysis for everyone. Remote Sensing of Environment, 202, str. 18–27. http://dx.doi.org/10.1016/j.rse.2017.06.03.1.
- Gould, A.S., 2014. Invisible Visualities: Augmented Reality Art and the Contemporary Media Ecology. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 20(1), str. 25–32. https://doi.org/10.1177/1354856513514332
- Groß, B., Bohnacker, H., Laub J., and Lazzeroni, C., 2012. Generative Design: Visualize, Program, and Create with Javascript in p5.js. (Revised 2018). New York: Princeton Architectural Press.
- Gwilt, I., 2009. Augmented Reality and Mobile Art. In: B. Fruht, ur. Handbook of Multimedia for Digital Entertainment and Arts. New York: Springer, str. 593–599.
- Hadjikhani, N., Kveraga K., Paulami P., and Ahlfors, S.P., 2009. Early (M170) activation of face-specific cortex by face-like objects. NeuroReport, [e-journal] 20(4), str. 403–407. doi: 10.1097/WNR.0b013e328325a8e1
- Hugues, O., Fuchs, P., and Nannipieri, O., 2011. New Augmented Reality Taxonomy: Technologies and Features of Augmented Environment. In: B. Furht, ur. Handbook of Augmented Reality, str. 47–64. New York: Springer Science+Business Media. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-0064-6_2
- Lifton, J. and Paradiso, J.A., 2009. Dual Reality: Merging the Real and Virtual. In: F. Lehmann-Grube and J. Sablatnig, ur. FaVE 2009: Facets of Virtual Environments. Berlin: Springer, str. 12–28. https://doi.org/10.1007/978-3-642-11743-5_2
- Magli, P., 2011. How Things Look: The ‘Physiognomic Illusion’. Journal of Art Historiography (5), str. 1–15.
- Manovich, L., 2003. The Poetics of Augmented Space. In: J.T. Caldwell and A. Everett, ur. New Media: Theories and Practices of Digitextuality, New York: Routledge, str. 75–92.
- McLuhan, M., 1964. Understanding Media: The Extensions of Man. (Reprint 1994). Cambridge, MA: MIT Press.
- Milgran, P. and Kishino, F., 1994. A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. IEICE Trans. Inf. and Syst., E77-D(12), str. 1321–1329.
- Phillips, T., 2001. Unmasking the Face on Mars. [na spletu] Dostopno na: NASA Dostopno tukaj. [Dostopano 14. sept. 2018].
- Rhodes, G.A., 2014. Augmented Reality in Art: Aesthetics and Material for Expression. In: B. Geroimenko, ur. Augmented Reality Art: From an Emerging Technology to a Novel Creative Medium. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, str. 127–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-06203-7_6
- Ross, C., 2009. Augmented Reality Art: A Matter of (non)Destination. In: Digital Arts and Culture 2009, [na spletu] Dostopno na: https://escholarship.org/uc/item/6q71j0zh [Dostopano 1. jun. 2018].
- Sargent, R., Bartley, C., Dille, P., Keller, J., Nourbakhsh, I., and LeGrand, R., 2010. Timelapse GigaPan: Capturing, Sharing, and Exploring Timelapse Gigapixel Imagery. In: Proceedings of the Fine International Conference on Gigapixel Imaging for Science, [na spletu], Paper 22. https://doi.org/10.1184/R1/6709445.v1.
- Schiller, D., 2017. The Face is (Not) Like a Mirror: The Advertising Rhetoric of the Catoptric Metaphor from the Art of Physiognomy to the Science of Facial Expression. International Journal of Semiotics and Visual Rhetoric (IJSVR), 1(2), str. 29–54. https://doi.org/10.4018/ijsvr.2017070103
- Takahashi, K. and Watanabe, K., 2013. Gaze Cueing by Pareidolia Faces. I-Perception, [na spletu], 4(8), str. 490–492. doi: http://doi.org/10.1068/i0617sas.
- Turk, M. and Pentland, A., 1991. Eigenfaces for Recognition. Journal of Cognitive Neuroscience, 3(1), str. 71–86. http://doi.org/10.1068/i0617sas
- Wagner, P., 2012. Face Recognition with OpenCV2. [na spletu] Dostopno na: OpenCV Dostopno tukaj. [Dostopano 14. avg. 2018].
Z nastopom algoritmične dobe izračunljivih čustev je začelo vse več digitalnih umetnikov forme svojih internetnih ali kiparskih instalacij snovati na podlagi Samodejne analize izrazov na obrazu (Automated Facial Expression Analysis – AFEA) in njenega delovanja s pomočjo fotografske dokumentacije v podatkovnih zbirkah obrazov. Ti sodobni umetniki izpostavljajo digitalne miselne navade, ki človeški obraz popredmetijo v plastično grotsko ekstremnih grimas, človeški jaz pa preobrnejo od znotraj navzven v domeno univerzalnega ali utilitarnega. Kljub temu pa sistemi za Samodejno analizo izrazov na obrazu – termin, ki ga pogosto zamenjujejo s tehnologijo za prepoznavanje obrazov ali biometrijo – večinoma delujejo po principu črne škatle. Ker so to tehnologijo uvedli tehnološka industrija in specializirani strokovnjaki, takšni lastniški zaprto kodni algoritmi večino vhodnih podatkov glede funkcionalnosti programov zakrijejo pred dostopnimi izhodnimi podatki, s tem pa njihovo delovanje prikrijejo, tako da ga umetniki in občinstvo ne morejo neposredno opazovati. S preizpraševanjem projekta Obraz javnosti (Public Face, 2008–14) Juliusa von Bismarcka in njegove. neposredne genealogije tehnonostalgičnega vidika, ki reducira znanstveno kompleksnost, preverjam, do katere mere Samodejna analiza izrazov na obrazu dejansko reprezentira obraz in način, na katerega izraža čustva.
- Ključne besede: algoritmi za prepoznavanje obraza, avtomatizirana analiza obrazne mimike, biometrika, digitalna umetnost in znanost, fotografija
Devon Schiller je akademik na oddelku za znanost podob na Donavski univerzi v Avstriji. Rojen je bil v Bostonu v Massachusettsu. Diplomiral je iz umetnostne zgodovine in slikarstva na Umetniškem inštitutu v Kansas Cityju, magistriral pa iz zgodovine medijev in umetnosti na Donavski univerzi Krems. Ima tudi poseben certifikat za Sistem kodiranja obrazne mimike (Facial Actions Coding System – FACS). Izhaja iz teoretskega okvirja kognitivne semiotike, zgodovine čustev in znanosti podob, trenutno pa ima štipendijo za raziskovanje genealogije medijev in vizualne retorike fiziognomije, znanosti o izrazih obraza ter digitalne biometrike. Je tudi mednarodno priznan digitalni umetnik.
- Bismarck, J. von. 2014. Public Face. Dostopno tukaj. [20.11.2016].
- Cirio, P., Ludovico, A., 2011. How we did it. Dostopno tukaj. [20.11.2016].
- Darwin, C., 2009 [1872]. The Expression of the Emotions in Man and Animals. Cain J. in Messenger S. ur. New York: Penguin Books.
- Deleuze, G., Guattari, F., 1988. A Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia. Translated by B. Massumi. Minneapolis: University of Minnesota.
- Duchenne de Boulogne, G-B., 1876. Méchanisme de la physionomie humaine ou analyse electro-physiologique de l’expression des passions. Paris: J.B. Balliére. https://doi.org/10.5962/bhl.title.50402
- Ekman, P., Friesen, W., 1969. A tool for the analysis of motion picture film or videotape. V: American Psychologist 24, str. 240–243. https://doi.org/10.1037/h0028327
- Ekman, P., Wallace V. F., in Hager J. C., 2002. FACS Manual on CD-ROM. Salt Lake City, Utah: Network Information Research Corporation. [1978] Facial Action Coding System: A Technique for the Measurement of Facial Movement. Palo Alto, California: Consulting Psychologists Press.
- Foucault, M., 1975. Discipline and Punish: The Birth of the Prison. Prevod: A. Sheridan. New York: Vintage Books.
- Freud, S., 1962. Civilization and its Discontents. Prevod J. Strachey. New York: W.W. Norton, str. 37–39.
- Gates, K., 2004. The Past Perfect Promise of Facial Recognition Technology. In: Arms Control, Disarmament, and International Security (ACDIS) Occasional Paper, June 2004. Champaign, Illinois: University of Illinois at Urbana-Champaign.
- Gill, P., 1997. Technostalgia: Making the Future Past Perfect. Camera Obscura, No. 14, str. 161–179. https://doi.org/10.1215/02705346-14-1-2_40-41-161
- Aage, A. Hansen-Löve., 1983. Intermedialität and Intertextualität: Probleme der Korrelation von Wort-und Bildkunst–Am Beispiel der russichen Moderne. V: Schmid, W. in Stempel W-D. ur. Dialog der Texte: Hamburger Kolloquium zur Intertextualität. Vienna: Wiener Slawistischer Alamanach.
- Javier, H., Ehsan Hoque, M., Drevo, W., Picard, R., 2012. Mood Meter: Counting Smiles in the Wild. V: Proceedings of International Conference on Ubiquitous Computing (Ubicomp), str. 301–310. https://doi.org/10.1145/2370216.2370264
- Kaczor, E., 2012. Julius von Bismarck and the Smiley in Berlin. V: Art Berlin/Kunstszene Berlin. Dostopno tukaj. [20.11.2016].
- Krämer, S., 2003. Erfllen Medien eine Konstitutionsleistung? Thesen über die Rolle medientheoretischer Erwägungen beim Philosophieren. V: Münker, S., Roesler, A. in Sandbothe, M. ur. Medienphilosophie: Beiträge zur Klarung eines Begriffs. Franfurt am Main: Fischer, pp. 79–90.
- Lyons, Michael J., in Akamatsu, S., 1998. Coding Facial Expressions with Gabor Wavelets. V: Proceedings, Third IEEE International Conference on Automatic Face and Gesture Recognition, April 14 – 16 1998, Nara, Japan, IEEE Computer Society, str. 200–205. https://doi.org/10.1109/afgr.1998.670949
- McLuhan, M., in Fiore, Q., 1967. The Medium is the Massage: An Inventory of Effects. Corte Madera, CA: Ginko Press.
- Phillips, J. P., Moon, H., Rizvi, S. A., in Rauss, P. J., 2000. The FERET Evaluation Methodology for Face-Recognition Algorithms. V: IEEE Transactions On Pattern Analysis and Machine Intelligence. Vol. 222, No. 10, str. 1090–1104. https://doi.org/10.1109/34.879790
- Picard, R. W., 2006. Affective Computing. MIT Media Laboratory Perceptual Computing Section Technical Report No. 321.
- Porter, M., 2005. Windows of the Soul: Physiognomy in European Culture 1470–1780. Oxford Historical Monographs. Oxford: Clarendon Press. https://doi.org/10.1017/s0395264900001542
- Ruf, T., Ernst, A., Küblbeck, C., 2011. Face Detection with the Sophisticated High-speed Object Recognition Engine (SHORE). V: Heuberger, A., et al. ur. Microelectronic Systems: Circuits, Systems and Applications. Berlin: Springer Verlag, str. 243–252. https://doi.org/10.1007/978-3-642-23071-4_23
- Sekula, A., 1986. The Body and the Archive. V: October. 39, Winter, str. 3–64.
- Teena H., Seuss, D., Wollenberg, J., Garbas, J., Schmid, U., 2016. A Practical Approach to Fuse Shape and Appearance Information in a Gaussian Facial Action Estimation Framework. V: Kaminika, G.A., et al. ur. Proceedings 22nd European Conference on Artificial Intelligence, 29 August – 2 September 2016, The Hague, The Netherlands. Amsterdam: IOS Press, pp. 1812–1817.
- Tifentale, A. in Manovich, L., 2015. Selfiecity: Exploring Photography and Self-Fashioning in Social Media. V: Berry, D. M. in Dieter, M. ur. Postdigital Aesthetics: Art, Computation and Design. New York Palgrave Macmillan, str. 109–122. https://doi.org/10.1057/9781137437204_9
KUPI PDF: Devon Schiller: Grimasa črne škatle – PDF
PRENESI PDF: