International edition

Devon Schiller

Devon Schiller je medijski retorik in vizualni semiotik na Oddelku za znanost podob na Donavski univerzi v Avstriji. Akademsko kariero posveča študiju obraza, ki se odvija na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. Ima certifikat za Kodirni sistem za obrazno dejavnost (Facial Action Coding System), pa tudi za Nevropsihološki kodirni sistem za geste (Neuropsychological Gesture Coding System – NEUROGES). Prejel je tudi štipendijo za preučevanje prepoznavanja avtomatiziranih obraznih izrazov na Fraunhoferjevem inštitutu za integrirana vezja (Fraunhofer Institute for Integrated Circuits).

Opazovati reko, kako vijuga po meandrih, malo spominja na opazovanje, kako raste trava. Veš, da dejanje poteka, vendar tega ne moreš videti.

eng

Obogateno fotografijo lahko v digitalni umetnosti uporabljamo, da resnično okolje prekodiramo s pomočjo računalniško generiranih podatkov, zato da prevedemo dražljaje med različnimi čutnimi modalitetami in tako razširimo ali povečamo naše sposobnosti zaznavanja prostorskih in časovnih razmerij. Zaradi te medijsko specifične dostopnosti je lahko bogatenje fotografskega medija posebno koristno za »fiziognomičen pogled«, način ustvarjanja »interpretacij oblik« ali »naravne vednosti« temelječ na fizičnih obnašanjih in psihološkem fenomenu človeškega obraza, glave in telesa. Inovativnost takšnih tehnoloških protez se manifestira na nove načine, ki so ustvarjeni za dojemanje in poznavanje tistih izkušenj, ki so bili pred tem nevidni ali kako drugače nezaznavni. V prispevku se pogovarjam s Cedricom Kieferjem (soustanoviteljem in kreativnim vodjem) iz studia onformative za digitalno umetnost in oblikovanje v Nemčiji, In sicer o njihovem delu Vijugajoča reka (Meandering River, 2017), Pathfinder (2014) in Googlovi obrazi (Google Faces, 2013). Raziskala sva, kako onformative uporablja obogateno fotografijo v svojih digitalnih umetniških delih, da razširi fiziognomičen pogled ter s tem prinaša informacije, ki niso vidne s prostim očesom, v sfero čutov in ponudi občinstvu drugačen pogled na prostor in čas.

eng

Čas branja: 23 min.
Če se naj fiziognomična umetnost in znanost še naprej zbližujeta in ne le da prikazujeta, temveč tudi izboljšujeta znanje o obrazu, se morajo današnji umetniki in občinstvo zazreti nazaj v črno škatlo in z Diogenovo lučjo osvetliti, kako mediji vplivajo na to, kako razmišljamo o tem, kar čutimo.

eng

Z nastopom algoritmične dobe izračunljivih čustev je začelo vse več digitalnih umetnikov forme svojih internetnih ali kiparskih instalacij snovati na podlagi Samodejne analize izrazov na obrazu (Automated Facial Expression Analysis – AFEA) in njenega delovanja s pomočjo fotografske dokumentacije v podatkovnih zbirkah obrazov. Ti sodobni umetniki izpostavljajo digitalne miselne navade, ki človeški obraz popredmetijo v plastično grotsko ekstremnih grimas, človeški jaz pa preobrnejo od znotraj navzven v domeno univerzalnega ali utilitarnega. Kljub temu pa sistemi za Samodejno analizo izrazov na obrazu – termin, ki ga pogosto zamenjujejo s tehnologijo za prepoznavanje obrazov ali biometrijo – večinoma delujejo po principu črne škatle. Ker so to tehnologijo uvedli tehnološka industrija in specializirani strokovnjaki, takšni lastniški zaprto kodni algoritmi večino vhodnih podatkov glede funkcionalnosti programov zakrijejo pred dostopnimi izhodnimi podatki, s tem pa njihovo delovanje prikrijejo, tako da ga umetniki in občinstvo ne morejo neposredno opazovati. S preizpraševanjem projekta Obraz javnosti (Public Face, 2008–14) Juliusa von Bismarcka in njegove. neposredne genealogije tehnonostalgičnega vidika, ki reducira znanstveno kompleksnost, preverjam, do katere mere Samodejna analiza izrazov na obrazu dejansko reprezentira obraz in način, na katerega izraža čustva.

Avtorji
Alberto Frigo Alexander W. Schindler Alex Beldea Aleš Završnik Alisha Sett Allan Sekula Amandine Freyd Ana Janeiro Ana Peraica Andrea Mubi Brighenti Andrea Palašti Andreia Alves de Oliveira Anisha Baid Anne Noble Artur Kucharczak Asko Lehmuskallio Aubrey Slaughter Ayse Lucie Batur Barbara Čeferin BIND Collective Bruno Caracol Carole Baker Caroline Molloy Cedric Kiefer Chinar Shah Christopher Pinney Clio Flego Dagmar Kolatschny David Bate Dejan Habicht Devon Schiller Dr. Dirk Schlottmann Dr. Marianna Michałowska Dr. Petja Grafenauer Emina Djukić Ferdinando Gizzi Gabriele de Seta Gabriel Uchida Geoffrey Batchen Gerry Badger Geska Helena & Robert Brečević Geska Helena Brečević Hana Čeferin Helena Vogelsang Novak Hendrik Zeitler Hrair Sarkissian Ileana L. Selejan Ilija T. Tomanić Ioan Daniel Mihalcea Ivan Petrović Iza Pevec Jaka Gerčar Janaki Somaiya Jan Babnik Jani Pirnat Jasna Jernejšek Jason Fulford Jernej Amon Prodnik Jernej Čuček Gerbec Joan Fontcuberta Joanna Zylinska John Berger John Hillman John S. Seberger John Tagg Juanita Rodríguez Karen Smith Karin Becker Ketaki Sheth Krupa Desai Ksenija Berk Laia Abril Lara Plavčak Laura Chen Lenart J. Kučić Lene Hald Lewis Bush Lia Villevieille Lisa Andergassen Louise M. Hisayasu Luka Savić Lukas Birk Maja Smrekar Manca Jevšček Marija Skočir Marjan Kodelja Marjan Smrke Marko Stojanović Martha Rosler Martin Bayer Martin Parr Matej Peljhan Matej Sitar Michelle Proksell Miha Colner Mihai Șovăială and Horațiu Șovăială Mladen Dolar Monika Schwarzler Montse Morcate Murat Durusoy Murat Germen Naomi Kritzer Nastja Ščurk Nataša Ilec Kralj nel yang Nezaket Tekin Nicholas Mirzoeff Nino Bektashashvili Olena Chervonik Onur Ciddi Panos Kompatsiaris Paolo Silvio Harald Favéro Patricia Prieto-Blanco Paula Horta Paula Roush Peter Burleigh Peter Keše Peter Koštrun Peter Rauch Renáta Liszi Richard Whitlock Robbie Cooper Robert Hariman Robi Kroflič Romana Zajec Ronnie Close Rosalind E. Krauss Samsul Alam Helal Sara Erjavec Tekavec Sarah Kofman Sergej Tretjakov Sibi – Bogdan Teodorescu Simon Menner Simon Podgoršek Stephen Snyder Steve Edwards Teja Miholič Urška Savič Victor Burgin Victoria Halford Vilem Flusser Witold Kanicki Yannick Cormier Živa Brglez

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte