Luka Savić

Luka Savić (1990) je umetnik in filozof, rojen v Ljubljani. Pred študijem filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani je študiral vizualno umetnost na Akademiji za vizualne umetnosti (AVA) v istem mestu. Njegova dela so bila razstavljena po vsej Evropi, nazadnje v: Vienna Contemporary, Dunaj, Avstrija; Galeriji ŠKUC, Ljubljana, Slovenija; Skopje Light Art District, Skopje, Makedonija; Vilnius Light Festival, Vilna, Litva; Mahler & LeWitt Studios, Spoleto, Italija; Arte Fiera Polis, Bologna, Italija; 31. Grafični bienale, Ljubljana, Slovenija in Galerija DLUL, Ljubljana, Slovenija. Od leta 2011 do 2017 je bil asistent Mirana Moharja, člana skupine IRWIN. Od leta 2017 je sodelavec Studijskega arhiva Davida Gotharda, delujoč med Ljubljano, Londonom in Gorico. Nedavno je v akademskih zbornikih objavil dva članka, ki raziskujeta pedagoške principe na umetniških akademijah Bauhaus in Black Mountain College. Trenutno zaključuje magistrski študij na dunajski Univerzi za uporabne umetnosti na oddelku za transdisciplinarne umetnosti.

Slika je vedno obstajala predvsem za oči, da bi jo bilo mogoče interpretirati s pogledom. Toda podoba ima tudi fizično obliko in prisotnost, ki ponuja čudovite možnosti za raziskovanje z več čutili.

Umetniška praksa Toma Lovelacea je mešanica različnih zvrsti umetnosti s sidriščem v fotografiji. Performans, zvok, fotogrami in telesnost fotografije se pri njem združujejo v holističen umetniški eksperiment. Intervju k tej raznovrstnosti pristopa z različnih zornih kotov in odpira nove možnosti razumevanja njegovega dela.

Pri delu s fotografijo ne mislim le na slike na steni ali v telefonu, temveč da je spekter fotografije kot medija pustil zelo pomemben pečat v kulturni krajini, ki zavestno ali nezavedno vpliva na dojemanje resničnosti.

V intervjuju sem se pogovarjal z latvijskim fotografom in umetnikom Alnisom Staklejem. Ta se v umetniški praksi trudi presegati klasični format fotografije in v njeno polje vpeljuje refleksijo medija v sodobni kulturi. Ukvarja se z iskanjem možnosti fotografskega medija v sodobni internetni družbi. Metodološko in formalno želi razširiti uporabo fotografskega gradiva. V projektu Mellow Apocalypse, ki je osrednja tema najinega pogovora, kritično obravnava novo vizualno krajino nepreglednega slikovnega materiala na internetu.  

Fotografija se je iz stabilnega, otipljivega, edinstvenega predmeta preoblikovala v instantni, efemerni in virtualni objekt.

Intervju je miselni sprehod skozi mišljenje ene prodornejših umetnic, vezane na transdisciplinarno polje sodobne umetnosti, a hkrati vseskozi zveste fotografiji. Umetniška praksa Aleksandre Vajd je na prvi pogled morda videti estetska in tako lahko nekateri ne vidijo njene konceptualne globine. Intervju bo poskušal osvetliti prav to konceptualno plat, ki preseva skozi površino njenih umetniških del.

Rekla bi, da obstaja močna povezava med podobami, ki jih gledamo, podobami, ki jih ustvarjamo, in podobami, ki si jih zamišljamo.

Intervju predstavlja delo Sharon Sliwinski, ki na Western University v Kanadi predava o politični teoriji in vizualni kulturi. Njen akademski angažma je osredotočen na reprezentacijo podob in njihov vpliv na človesko zavest, zadnje čase pa so v jedru njenega raziskovanja predvsem sanje. V intervjuju je obravnavan prehod od njene prve knjige Human Rights In Camera k zdajšnjim projektom, pogovor pa je oplazil tudi misel Sigmunda Freuda in Walterja Benjamina, ključna misleca odnosa med človekom in fotografskim v najzgodnejši fazi razvoja fotografskega medija.

Nikomur mi ni treba dokazovati, da imam dober okus in sem dober zbiratelj.

Laurent Fiévet (r. 1969, Boulogne-Billancourt) v svetu umetnosti zavzema nenavaden položaj: če danes ni več redko, da bi ustvarjalec deloval na različnih umetniških poljih – Fiévet je aktiven zlasti na področju »lens-based media«, iz filmskih študij je tudi doktoriral, ustvarja pa še z zvokom in besedo, deluje v gledališču in razstavlja instalacije –, le stežka najdemo koga, ki bi prečil delitev na umetnike in zasebne zbiratelje. Na eni strani je Fiévet, torej tisti, ki svoja dela prodaja, na drugi pa kupuje dela drugih umetnikov. Njegov pogled, hkratni pogled od zunaj in znotraj, z ene in druge strani, mu torej omogoča privilegiran pregled umetniškega sistema.

Umetnost je orožje, vzemite ga v roke.

Razstava v Mestnem muzeju z naslovom Ko ste v dvomu, pojdite v muzej obravnava pet različnih umetniških zbirk. A čeprav ima vsaka svoj značaj, imajo vse skupen namen – javno dobro. Kurator Tevž Logar je z razstavo poleg linearnega pregleda umetnosti od začetka 20. stoletja do danes opozoril tudi na pomembnost zbirateljstva v lokalnem in mednarodnem prostoru. Razstava ima vsaj tri poudarke, ključne pri umetniški produkciji. Prvi – umetniški je viden v logiki posameznih del, drugi – kuratorski se kaže tako v posameznih prostorih kot tudi v celotni razstavi, tretji pa govori o zbirateljskem pogledu. Refleksija osvetli kontekste posameznih zbirk, jih razširi s poudarkom na širšem delovanju zbirk/fundacij in se podrobneje dotakne posameznih reprezentativnih umetniških del na razstavi.

Avtorji

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.

VODENI OGLEDI:

10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)

razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.

Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje

otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00

avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD 
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.