Martin Parr
Martin Parr (1952) je britanski dokumentarni fotograf, fotoreporter in zbiratelj fotoknjig. Od leta 1994 je član Magnum Photos. Velja za kronista našega časa, poznan je po svojih fotografskih projektih kot so npr. Cena življenja (The Cost of Living, 1987–1989), Mali svet (Small World, 1987–1994), Zdrava pamet (Common Sense, 1995–1999), Avtoportret (Autoportrait, 1995–2000 / 1995–2015), Življenje je plaža (Life’s A Beach, 2013) in Prava hrana (Real Food, 2016), ki predstavljajo intimen, satiričen in antropološki pogled na vidike sodobnega življenja, prostega časa, potrošnje in bogastva zahodnega sveta. Objavljenih je približno 100 njegovih fotoknjig, vključen je bil tudi v številne razstave po celem svetu. Fundacija Martin Parr (Martin Parr Foundation), ki je bila ustanovljena leta 2014, je svoje prostore v njegovem domačem kraju Bristol odprla leta 2017. V teh prostorih se nahaja njegovo lastno delo in arhiv, kolekcija drugih britanskih in irskih fotografov ter galerija.
Intervju z Martinom Parrom (1952), ki velja za enega najbolj ikoničnih in vplivnih fotografov svoje generacije. Preboj na svetovno fotografsko sceno (in tržišče) pa mu je uspel v 80-ih letih prejšnjega stoletja. Takrat je, navdušen nad ameriško barvno fotografijo, tudi sam začel fotografirati v barvah. Nastalo je Zadnje letovišče (The Last Resort, 1983–1985), serija fotografij britanskega delavskega razreda med preživljanjem počitnic v obmorskem letovišču New Brighton, ki do danes ostaja eno izmed njegovih najbolj prepoznavnih del. Prva predstavitev projekta v londonski galeriji Serpentine leta 1986 je sprožila burne reakcije in delitev mnenj tako strokovne kot splošne javnosti. Polarizacija mnenj je postala stalnica Parrove nadaljnje kariere. Po mnenju zagovornikov je Parr kronist našega časa, pronicljiv opazovalec in komentator sodobne družbe, satirik s suhim smislom za humor, ki je pod drobnogled vzel ekscentričnost vsakdanjega življenja. Osredotočenost na absurdnosti vsakdana in na detajle, ki zgovorno pričajo o statusu in okusu, močne nasičene barve in fotografiranje z uporabo makro leč in vgrajeno bliskavico so postali njegov »modus operandi«. Tako je ustvaril serije, kot so Cena življenja (The Cost of Living, 1987–1989), Mali svet (Small World, 1987–1994), Zdrava pamet (Common Sense, 1995–1999), Avtoportret (Autoportrait, 1995–2000 / 1995–2015), Življenje je plaža (Life’s A Beach, 2013) in Prava hrana (Real Food, 2016).
- Ključne besede: fotografska ozadja, fotografski portret, fotografski studio, fotoknjiga, Martin Parr
Jasna Jernejšek (1982) deluje kot neodvisna kuratorka, vodja projektov, avtorica in recenzentka na področju sodobnih vizualnih umetnosti. Posebej se osredotoča na sodobne avtorske prakse, teorijo in zgodovino fotografije ter vizualne komunikacije, ki jih interdisciplinarno prepleta z družboslovnimi vedami. Diplomirala je iz kulturologije na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani (2007), kjer je končala tudi znanstveni magisterij komunikologije (2013). Poleg vodenja zavoda za povezovanje, raziskovanje in promocijo medijskih umetnosti Zavod Sektor projektno sodeluje z različnimi razstavišči in nevladnimi organizacijami s področja kulture, kot so SCCA–Ljubljana, Zavod Membrana, Zavod Fokus in drugimi.
Martin Parr (1952) je britanski dokumentarni fotograf, fotoreporter in zbiratelj fotoknjig. Od leta 1994 je član Magnum Photos. Velja za kronista našega časa, poznan je po svojih fotografskih projektih kot so npr. Cena življenja (The Cost of Living, 1987–1989), Mali svet (Small World, 1987–1994), Zdrava pamet (Common Sense, 1995–1999), Avtoportret (Autoportrait, 1995–2000 / 1995–2015), Življenje je plaža (Life’s A Beach, 2013) in Prava hrana (Real Food, 2016), ki predstavljajo intimen, satiričen in antropološki pogled na vidike sodobnega življenja, prostega časa, potrošnje in bogastva zahodnega sveta. Objavljenih je približno 100 njegovih fotoknjig, vključen je bil tudi v številne razstave po celem svetu. Fundacija Martin Parr (Martin Parr Foundation), ki je bila ustanovljena leta 2014, je svoje prostore v njegovem domačem kraju Bristol odprla leta 2017. V teh prostorih se nahaja njegovo lastno delo in arhiv, kolekcija drugih britanskih in irskih fotografov ter galerija.