Peter Burleigh

Peter Burleigh je predavatelj kulturnih študij in teorije. Poučuje angleško kulturo in jezik na Univerzi v Baslu ter estetsko teorijo na Inštitutu za estetsko prakso in teorijo Univerze za oblikovanje in umetnost v Baslu. Pri raziskovalnem delu ga zanimajo vizualni režimi, fotografija in spremembe v razumevanju fotografije kot teorije geneze podobe. V zadnjem delu svoje razmišljanje in pisanje usmerja v potrebo po ukvarjanju z estetiko, ki ima politični in družbeni učinek. Želi si vzpostaviti pojem vizualnosti, s katerim lahko začnemo vlagati v kritičnost podobe, ki presega dihotomijo med resničnim in zmanipuliranim. Na to temo objavlja od leta 2002.

13 min.
Fotografije so več kot le usedlina podobe, ki leži na svetu in se nanaša na svet, kot neke vrste skodla, ki prekriva svet. Fotografije so (kot resnični svežnji virtualnega in dejanskega) teritoriji množice občutij, geneza, dejanska stvarnost shematične strukture sveta v registrih časa in prostora.

Kaj je fotografija? Kako nesmiseln, nepotreben začetek! Konec koncev je jasno, da je fotografija podoba, tehnična podoba nečesa. Kaj je fotografija – kako neumno vprašanje! Pa vendar se to ravnodušno razglašanje fotografije za oznako opira na vnaprejšnjo resnico, ki usmerja naše razmišljanje, naše identitete, naše institucije. Kajti »vsakdo ve in za vsakega se domneva, da ve, kaj pomeni misliti, prav v smislu te samoumevne podobe misli«. Z združevanjem intuicije Deleuza in Bergsona ugotovimo, da je podoba sama po sebi neksus moči. Ali kot pravi Anne Sauvagnargues, za podobe je ključnega pomena, kako zarežejo v svet. Fotografije so kot resnični prepleti virtualnega in dejanskega prostori množice občutij – geneza, dejanska stvarnost diagramske strukture sveta v registrih časa in prostora. Fotografija Rogerja Fentona Kraljičina tarča (angl. The Queen’s Target), narejena ob ustanovitvi prvega strelskega društva, ki ga je kraljica Viktorija odprla leta 1860, je vstopna točka v razmislek o globljem signaliziranju v fotografijah. Na drugi strani pa tridimenzionalne podobe Andreasa Angelidakisa nakazujejo fotogenska območja intenzivnosti, časovno premeščanje ter dogodek fotogeneze, udejanjen v fizični obliki.

Avtorji

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke

Pozdravljeni! Pred kratkim smo posodobili spletno stran. Če se vsebina ne prikazuje pravilno, vas prosimo da izbrišete predpomnilnik brskalnika! (INFO?)

novice

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 09. april 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 24. junij 2019. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.si. Rok za predloge prispevkov (izvlečki dolžine 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 18.1. 2019. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 20.3.2019. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.org. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 30. september 2018. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 07. maj 2018. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 30. avgust 2018. Osnutke pošljite neposredno na editors@membrana.org.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 10. junij 2017. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 15. september 2017. Osnutke pošljite neposredno na editors@membrana.org.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.