International edition

John Tagg

John Tagg (rojen 1949) je eden najvplivnejših avtorjev s področja kritične teorije fotografije in umetnostne zgodovine. Svojo izobraževalno, akademsko in aktivistično pot je začel leta 1976 v Veliki Britaniji, od leta 1984 pa živi in dela v ZDA. Je avtor več esejev in vplivnih knjig o odnosih med fotografijo, institucijami in močjo, kot so: The Burden of Representatio: Essays on Photographies and Histories (1988), Grounds of Dispute: Art History, Cultural Politics and the Discursive Field (1992) in The Disciplinary Frame: Photographic Truths and the Capture of Meaning (2009). Trenutno je zaslužni profesor umetnostne zgodovine na Univerzi Binghamton, državne univerze v New Yorku.

Čas branja: < 1 minuta
Številni so dokazovali, da je vpetost »naravnega in univerzalnega« v fotografijo še posebej močna zaradi privilegiranega statusa fotografije kot zveste pričevalke resničnosti dogodkov, ki jih reprezentira. Fotografija naj bi izjavljala: »To se je res zgodilo. Fotoaparat je bil tam. Prepričajte se sami.«

John Tagg že več kot tri desetletja velja za eno ključnih imen sodobne fotografske teorije, za avtorja, brez katerega je težko kritično premišljati tako fotografsko teorijo kot fotografsko zgodovino. A verjetnost, da bi zvedavi um začel »misliti fotografijo « – če si lahko že uvodoma sposodim naslov Burginovega (1982) zdaj kanoničnega zbornika nastavkov fotografske teorije, v katerem najdemo tudi Taggov esej »Vrednost fotografije: Newdealovski reformizem in dokumentarna retorika« – prav s prebiranjem Taggovih esejev, je majhna. Precej bolj verjetno je, da se bo to pričelo z melanholičnimi »zapiski o fotografiji« Rolanda Barthesa (1980/1992), kolumnističnimi meditacijami Susan Sontag (1977/2001) ali kritičnim »načinom gledanja« Johna Bergerja (1972/2008), kot pa s Taggovo zgodovinsko pretanjeno in gostobesedno analizo odnosov med fotografijo in močjo, med medijem in institucijami, ki ta medij uporabljajo. Slednje sicer nikakor ni krivda bralca ali bralke niti Taggovega zahtevnega sloga pisanja, temveč načina institucionalizacije fotografske teorije v devetdesetih letih 20. stoletja.

eng

Čas branja: 18 min.
S takšnim veseljem nosimo s seboj nadzorne naprave, da je pravzaprav enako, kot če bi imeli okoli gležnja pričvrščeno sledilno napravo.

John Tagg je eden najvidnejših avtorjev kritične teorije in zgodovine fotografije. V intervjuju govori o odnosu med fotografsko podobo in oblastnimi razmerji ter možnostmi upiranja proti vseprisotnemu družbenemu nadzorovanju. V sodobnosti je podoba zgolj vozlišče raznih načinov nadzorovanja in institucijam oblasti, pa tudi posameznikom, pogosto ni tako pomembna zaradi vsebine podobe kot zaradi drugih informacij (metapodatki, podatki o odnosih med posamezniki), ki so vanje vpisane. Zgolj vizualne oblike upora, kot je kamuflaža, tako danes niso dovolj, hkrati pa Tagg opozarja, da kamuflaže ne moremo razumeti kot nasprotje nadzora skozi vidnost, saj je vselej že njegov sestavni del. Izpostavlja tudi spremenjeno vlogo podobe, ki vse bolj postaja ne le instrument vidnosti, temveč aparat izvajanja nadzora, prožilec vse bolj avtomatiziranih aparatov izvajanja moči v njeni skrajni obliki – moči ubijanja.

eng

Avtorji
Alberto Frigo Alexander W. Schindler Alex Beldea Aleš Završnik Alisha Sett Allan Sekula Amandine Freyd Ana Janeiro Ana Peraica Andrea Mubi Brighenti Andrea Palašti Andreia Alves de Oliveira Anisha Baid Anne Noble Artur Kucharczak Asko Lehmuskallio Aubrey Slaughter Ayse Lucie Batur Barbara Čeferin BIND Collective Bruno Caracol Carole Baker Caroline Molloy Cedric Kiefer Chinar Shah Christopher Pinney Clio Flego Dagmar Kolatschny David Bate Dejan Habicht Devon Schiller Dr. Dirk Schlottmann Dr. Marianna Michałowska Dr. Petja Grafenauer Emina Djukić Ferdinando Gizzi Gabriele de Seta Gabriel Uchida Geoffrey Batchen Gerry Badger Geska Helena & Robert Brečević Geska Helena Brečević Hana Čeferin Helena Vogelsang Novak Hendrik Zeitler Hrair Sarkissian Ileana L. Selejan Ilija T. Tomanić Ioan Daniel Mihalcea Ivan Petrović Iza Pevec Jaka Gerčar Janaki Somaiya Jan Babnik Jani Pirnat Jasna Jernejšek Jason Fulford Jernej Amon Prodnik Jernej Čuček Gerbec Joan Fontcuberta Joanna Zylinska John Berger John Hillman John S. Seberger John Tagg Juanita Rodríguez Karen Smith Karin Becker Ketaki Sheth Krupa Desai Ksenija Berk Laia Abril Lara Plavčak Laura Chen Lenart J. Kučić Lene Hald Lewis Bush Lia Villevieille Lisa Andergassen Louise M. Hisayasu Luka Savić Lukas Birk Maja Smrekar Manca Jevšček Marija Skočir Marjan Kodelja Marjan Smrke Marko Stojanović Martha Rosler Martin Bayer Martin Parr Matej Peljhan Matej Sitar Michelle Proksell Miha Colner Mihai Șovăială and Horațiu Șovăială Mladen Dolar Monika Schwarzler Montse Morcate Murat Durusoy Murat Germen Naomi Kritzer Nastja Ščurk Nataša Ilec Kralj nel yang Nezaket Tekin Nicholas Mirzoeff Nino Bektashashvili Olena Chervonik Onur Ciddi Panos Kompatsiaris Paolo Silvio Harald Favéro Patricia Prieto-Blanco Paula Horta Paula Roush Peter Burleigh Peter Keše Peter Koštrun Peter Rauch Renáta Liszi Richard Whitlock Robbie Cooper Robert Hariman Robi Kroflič Romana Zajec Ronnie Close Rosalind E. Krauss Samsul Alam Helal Sara Erjavec Tekavec Sarah Kofman Sergej Tretjakov Sibi – Bogdan Teodorescu Simon Menner Simon Podgoršek Stephen Snyder Steve Edwards Teja Miholič Urška Savič Victor Burgin Victoria Halford Vilem Flusser Witold Kanicki Yannick Cormier Živa Brglez

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte