- št. 90/91
- 2020
- 18/12/2020
19 min.
Ferdinando Gizzi je podoktorski raziskovalec na Univerzi LIRA (Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3), kjer poučuje tudi zgodovino nemega filma. Je avtor monografije Le Passioni di Cristo nel cinema delle origini. Questioni iconografiche, iconologiche e culturali (Pisa: Pacini, 2019), ki je nastala na podlagi njegovega doktorskega raziskovanja na Univerzi v Firencah.
V zadnjem času se njegovo preučevanje zgodnje kinematografije, religije in vizualne pobožnosti s projektom o razmerjih med mističnovizionarskimi izkušnjami ter kinematografskimi in predkinematografskimi gledalskimi oblikami Francije ob koncu 19. stoletja (naslov: Expériences visionnaires et formes spectatorielles au tournant du siècle. Pour une phénoménologie du spectateur cinématographique des origines) usmerja na arheofenomenološko raven.
Članek obravnava fotografsko poročanje o domnevnih čudežnih prikazovanjih, ki so se v letih 1896 in 1897 dogajala v majhni francoski vasici Tilly sur Seulles. Fotografije, ki so se pojavljale na razglednicah in v priljubljenih revijah tistega obdobja, kot na primer L’Illustration in Le Monde illustré, so bile predstavljene – z avtoriteto fotografskega kot indeksične sledi – kot »pristna« pričevanja o nadnaravnih dogodkih, čeprav slednjih Katoliška cerkev ni nikoli priznala ali potrdila. Fotografije so nastale s takrat že znanim postopkom dvojne osvetlitve, uporabljanim pri tako imenovanih fotografijah duhov, s čimer se te eksotične vizualije uvrščajo v tradicijo verskih »pristnih ponaredkov«. Še pomembneje pa je, da so te podobe izražale »vizionarsko gorečnost« Francije poznega 19. stoletja, torej naraščajočo željo sodobnih množic, da bi videle nevidno na vse bolj spektakularne in prepričljive načine. To novo željo po gledanju – ki jo je opaziti tudi pri zelo uspešnem žanru fotografij resničnih teles mistikov, svetnikov in jasnovidcev – so izpolnjevale celotne serije sodobnih oblik in zanimivosti, v končni fazi pa tudi kinematografski posebni učinki.
Ferdinando Gizzi je podoktorski raziskovalec na Univerzi LIRA (Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3), kjer poučuje tudi zgodovino nemega filma. Je avtor monografije Le Passioni di Cristo nel cinema delle origini. Questioni iconografiche, iconologiche e culturali (Pisa: Pacini, 2019), ki je nastala na podlagi njegovega doktorskega raziskovanja na Univerzi v Firencah. V zadnjem času se njegovo preučevanje zgodnje kinematografije, religije in vizualne pobožnosti s projektom o razmerjih med mističnovizionarskimi izkušnjami ter kinematografskimi in predkinematografskimi gledalskimi oblikami Francije ob koncu 19. stoletja (naslov: Expériences visionnaires et formes spectatorielles au tournant du siècle. Pour une phénoménologie du spectateur cinématographique des origines) usmerja na arheofenomenološko raven.
“Uporaba ustvarjalnih zmožnosti fotografije za to, da reproduciramo svet zgolj kot objekt estetske kontemplacije in nič drugega, ni nič bolj »manipulativna« kot vse druge rabe fotografije.”
Ⓒ 2021 Membrana - Vse pravice pridržane
avtor: Andreas Müller-Pohle
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
kuratorstvo in postavitev: Jan Babnik in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katja Ogrin
22. marec–14. maj 2023, Mala galerija Cankarjevega doma
Otvoritev: 22. marec ob 20. uri.
VODENI OGLEDI:
10. maj 2023 ob 13. uri, Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
14. maj 2023, ob 11. uri (zaključek razstave), Mala galerija Cankarjevega dom (vodi Jan Babnik)
razstavljoči avtorji: Anne Noble, Ewa Doroszenko, Goran Bertok, Gorkem Ergun, Karina-Sirkku Kurz, Špela Šivic
produkcija: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center, Ljubljana in zavod Membrana
zasnova: zavod Membrana (Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj)
kuratorstvo in postavitev: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kustosinja razstavnega programa Cankarjevega doma: Katarina Hergouth
19. januar–1. marec 2022, Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: 19. januarja ob 19. uri.
Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje
otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00
avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.
Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.
kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri
20. januar–1. marec 2020 / Prvo preddverje Cankarjevega doma
Otvoritev: Predstavitev na strani CD
ČE, 30. jan 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, in Špelo Škulj, vizualno umetnico
ČE, 6. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Janom Babnikom, sokuratorjem razstave, in Miho Godcem, vizualnim umetnikom
ČE, 20. feb 2020, ob 18.00 // Vodstvo po razstavi z Jasno Jernejšek, sokuratorko razstave, Miho Godcem in Valerie Wolf Gang, vizualnima umetnikoma
ČE, 27. feb 2020, ob 18.00 // Pogovor z Marion Balac, vizualno umetnico, in Jožetom Guno, docentom na Fakulteti za elektrotehniko UL
kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik
Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.