SHORE™
Z nastopom algoritmične dobe izračunljivih čustev je začelo vse več digitalnih umetnikov forme svojih internetnih ali kiparskih instalacij snovati na podlagi Samodejne analize izrazov na obrazu (Automated Facial Expression Analysis – AFEA) in njenega delovanja s pomočjo fotografske dokumentacije v podatkovnih zbirkah obrazov. Ti sodobni umetniki izpostavljajo digitalne miselne navade, ki človeški obraz popredmetijo v plastično grotsko ekstremnih grimas, človeški jaz pa preobrnejo od znotraj navzven v domeno univerzalnega ali utilitarnega. Kljub temu pa sistemi za Samodejno analizo izrazov na obrazu – termin, ki ga pogosto zamenjujejo s tehnologijo za prepoznavanje obrazov ali biometrijo – večinoma delujejo po principu črne škatle. Ker so to tehnologijo uvedli tehnološka industrija in specializirani strokovnjaki, takšni lastniški zaprto kodni algoritmi večino vhodnih podatkov glede funkcionalnosti programov zakrijejo pred dostopnimi izhodnimi podatki, s tem pa njihovo delovanje prikrijejo, tako da ga umetniki in občinstvo ne morejo neposredno opazovati. S preizpraševanjem projekta Obraz javnosti (Public Face, 2008–14) Juliusa von Bismarcka in njegove. neposredne genealogije tehnonostalgičnega vidika, ki reducira znanstveno kompleksnost, preverjam, do katere mere Samodejna analiza izrazov na obrazu dejansko reprezentira obraz in način, na katerega izraža čustva.
- Ključne besede: algoritmi za prepoznavanje obraza, avtomatizirana analiza obrazne mimike, biometrika, digitalna umetnost in znanost, fotografija
Devon Schiller je akademik na oddelku za znanost podob na Donavski univerzi v Avstriji. Rojen je bil v Bostonu v Massachusettsu. Diplomiral je iz umetnostne zgodovine in slikarstva na Umetniškem inštitutu v Kansas Cityju, magistriral pa iz zgodovine medijev in umetnosti na Donavski univerzi Krems. Ima tudi poseben certifikat za Sistem kodiranja obrazne mimike (Facial Actions Coding System – FACS). Izhaja iz teoretskega okvirja kognitivne semiotike, zgodovine čustev in znanosti podob, trenutno pa ima štipendijo za raziskovanje genealogije medijev in vizualne retorike fiziognomije, znanosti o izrazih obraza ter digitalne biometrike. Je tudi mednarodno priznan digitalni umetnik.
- Bismarck, J. von. 2014. Public Face. Dostopno tukaj. [20.11.2016].
- Cirio, P., Ludovico, A., 2011. How we did it. Dostopno tukaj. [20.11.2016].
- Darwin, C., 2009 [1872]. The Expression of the Emotions in Man and Animals. Cain J. in Messenger S. ur. New York: Penguin Books.
- Deleuze, G., Guattari, F., 1988. A Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia. Translated by B. Massumi. Minneapolis: University of Minnesota.
- Duchenne de Boulogne, G-B., 1876. Méchanisme de la physionomie humaine ou analyse electro-physiologique de l’expression des passions. Paris: J.B. Balliére. https://doi.org/10.5962/bhl.title.50402
- Ekman, P., Friesen, W., 1969. A tool for the analysis of motion picture film or videotape. V: American Psychologist 24, str. 240–243. https://doi.org/10.1037/h0028327
- Ekman, P., Wallace V. F., in Hager J. C., 2002. FACS Manual on CD-ROM. Salt Lake City, Utah: Network Information Research Corporation. [1978] Facial Action Coding System: A Technique for the Measurement of Facial Movement. Palo Alto, California: Consulting Psychologists Press.
- Foucault, M., 1975. Discipline and Punish: The Birth of the Prison. Prevod: A. Sheridan. New York: Vintage Books.
- Freud, S., 1962. Civilization and its Discontents. Prevod J. Strachey. New York: W.W. Norton, str. 37–39.
- Gates, K., 2004. The Past Perfect Promise of Facial Recognition Technology. In: Arms Control, Disarmament, and International Security (ACDIS) Occasional Paper, June 2004. Champaign, Illinois: University of Illinois at Urbana-Champaign.
- Gill, P., 1997. Technostalgia: Making the Future Past Perfect. Camera Obscura, No. 14, str. 161–179. https://doi.org/10.1215/02705346-14-1-2_40-41-161
- Aage, A. Hansen-Löve., 1983. Intermedialität and Intertextualität: Probleme der Korrelation von Wort-und Bildkunst–Am Beispiel der russichen Moderne. V: Schmid, W. in Stempel W-D. ur. Dialog der Texte: Hamburger Kolloquium zur Intertextualität. Vienna: Wiener Slawistischer Alamanach.
- Javier, H., Ehsan Hoque, M., Drevo, W., Picard, R., 2012. Mood Meter: Counting Smiles in the Wild. V: Proceedings of International Conference on Ubiquitous Computing (Ubicomp), str. 301–310. https://doi.org/10.1145/2370216.2370264
- Kaczor, E., 2012. Julius von Bismarck and the Smiley in Berlin. V: Art Berlin/Kunstszene Berlin. Dostopno tukaj. [20.11.2016].
- Krämer, S., 2003. Erfllen Medien eine Konstitutionsleistung? Thesen über die Rolle medientheoretischer Erwägungen beim Philosophieren. V: Münker, S., Roesler, A. in Sandbothe, M. ur. Medienphilosophie: Beiträge zur Klarung eines Begriffs. Franfurt am Main: Fischer, pp. 79–90.
- Lyons, Michael J., in Akamatsu, S., 1998. Coding Facial Expressions with Gabor Wavelets. V: Proceedings, Third IEEE International Conference on Automatic Face and Gesture Recognition, April 14 – 16 1998, Nara, Japan, IEEE Computer Society, str. 200–205. https://doi.org/10.1109/afgr.1998.670949
- McLuhan, M., in Fiore, Q., 1967. The Medium is the Massage: An Inventory of Effects. Corte Madera, CA: Ginko Press.
- Phillips, J. P., Moon, H., Rizvi, S. A., in Rauss, P. J., 2000. The FERET Evaluation Methodology for Face-Recognition Algorithms. V: IEEE Transactions On Pattern Analysis and Machine Intelligence. Vol. 222, No. 10, str. 1090–1104. https://doi.org/10.1109/34.879790
- Picard, R. W., 2006. Affective Computing. MIT Media Laboratory Perceptual Computing Section Technical Report No. 321.
- Porter, M., 2005. Windows of the Soul: Physiognomy in European Culture 1470–1780. Oxford Historical Monographs. Oxford: Clarendon Press. https://doi.org/10.1017/s0395264900001542
- Ruf, T., Ernst, A., Küblbeck, C., 2011. Face Detection with the Sophisticated High-speed Object Recognition Engine (SHORE). V: Heuberger, A., et al. ur. Microelectronic Systems: Circuits, Systems and Applications. Berlin: Springer Verlag, str. 243–252. https://doi.org/10.1007/978-3-642-23071-4_23
- Sekula, A., 1986. The Body and the Archive. V: October. 39, Winter, str. 3–64.
- Teena H., Seuss, D., Wollenberg, J., Garbas, J., Schmid, U., 2016. A Practical Approach to Fuse Shape and Appearance Information in a Gaussian Facial Action Estimation Framework. V: Kaminika, G.A., et al. ur. Proceedings 22nd European Conference on Artificial Intelligence, 29 August – 2 September 2016, The Hague, The Netherlands. Amsterdam: IOS Press, pp. 1812–1817.
- Tifentale, A. in Manovich, L., 2015. Selfiecity: Exploring Photography and Self-Fashioning in Social Media. V: Berry, D. M. in Dieter, M. ur. Postdigital Aesthetics: Art, Computation and Design. New York Palgrave Macmillan, str. 109–122. https://doi.org/10.1057/9781137437204_9
KUPI PDF: Devon Schiller: Grimasa črne škatle – PDF
PRENESI PDF: