Instinkt

Poziv za prispevke in projekte 2019

Skozi celotno zgodovino medija so bile fotografije živali vedno močno prisotne, kar priča o določeni fascinaciji in pripisovanju pomena ali želji po dekodiranju ne-človeškega.

Naslednja številka revije Fotografija bo obravnavala kako in zakaj se razumevanje tega, kar pomeni biti človek, vrti okoli predstave o tem, kaj pomeni biti žival ali zver – in kako je to razmerje predstavljeno in skonstruirano skozi fotografijo. Ne zanima nas zgolj reprezentacija živali temveč tudi kako je odnos človek-žival ideološko poudarjen ali prikrit s podobami ter kako pojem instinkta definira tako fotografski proces kot tudi fotografsko reprezentacijo.

Skozi celotno zgodovino medija so bile fotografije živali vedno močno prisotne, kar priča o določeni fascinaciji in pripisovanju pomena ali želji po dekodiranju ne-človeškega. Sama številčnost in raznolikost fotografskih reprezentacij živali (in ne-fotografske piktorialne tradicije upodabljanja domišljijskih bitij) priča o instinktivni soodvisnosti odnosa – medtem ko očarajo naš pogled, nas živali celo pogledajo nazaj, kot bi nas spraševale po samem pomenu naše človeškosti. Kot da bi instinktivno razumeli, da lahko iščemo človečnost in človeškost v razmerju do domačih živali, divjih in ukročenih živali in nenazadnje zveri.

Ne glede na to, ali jih uporabljamo kot blago za izmenjavo, marketinška orodja za komercializacijo, kot orodja znanstvenih raziskav ali znamenja domačnosti, kot neme trofeje iz eksotičnih krajev ali živalskih vrtov, slike živali govorijo o določenem postopku udomačevanja tako znaka kot referenta. Opaziti je mogoče nekakšen premik od stare foto-humanistične pripadnosti Družine človeštva k vedno večjemu razočaranju antropocena, ko se pojavi določena zahteva po novi vrsti odgovornosti, po novi vrsti pripadnosti. Medkulturni in medvrstni.
Iščemo tako besedilne kot vizualne prispevke, ki raziskujejo fotografske reprezentacije živali z naslednjih vidikov (ne pa izključno iz teh):

  • sodobne in zgodovinske reprezentacije živali
  • fotografije živali in družbena omrežja
  • fotografija in pojem instinkta (npr. fotograf kot predator)
  • znanstvene dokumentacije živali (foto-pasti, sledilne kamere, ipd.)
  • umetniške živalske fotografije
  • naravni dokumentarci, fotografije s safarija, lovske fotografije
  • fotografiranje mrtvih živali
  • taksidermija kot proto-fotografska praksa
  • živali, ki snemajo same sebe (živalski selfiji)
  • živali, ki jim pripisujejo človeške značilnosti in obratno
  • živali kot sodobni totemi in statusni simboli
  • živali in vprašanja človeške identitete (totemistične živali, tudi v okviru subkultur – npr. fenomen furries)
  • hibridi, fantastična bitja in njihove ideološke aplikacije
Format prispevkov

  • Eseji, teoretični članki, pregledni prispevki, intervjuji (cca. 14.000 znakov s presledki), zaželeno slikovno gradivo.
  • Kratki eseji, kolumne (cca. 6000 znakov s presledki), zaželeno slikovno gradivo.
  • Fotografski in umetniški projekti: predlogi izvirnih del ali primerki del.

Prispevki bodo objavljeni tako v angleški reviji Membrana (ISSN 2463-8501) kot v slovenski Fotografija (ISSN 1408-3566).

Predlogi in roki

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.si. Rok za predloge prispevkov (izvlečki dolžine 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 18.1. 2019. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 20.3.2019. Predloge pošljite na editors@membrana.si.

O revijah Fotografija in Membrana

Membrana in Fotografija sta sodobni fotografski reviji posvečeni poglobljenemu in teoretično utemeljenemu razumevanju fotografije. Njuna naloga je spodbujati nova, drzna in drugačna pojmovanja fotografije, pa tudi nove in drzne pristope k fotografiji na sploh. Umeščata se v vmesni prostor med akademske revije in poljudne publikacije, tako da ponujata odprt prostor za kritično refleksijo medija. V revijah so tako analitična besedila kot kvalitetno slikovno gradivo. Reviji izhajata dvakrat letno, poleti in pozimi, v Angleščini (Membrana) in Slovenščini (Fotografija). Izdajatelj obeh je slovenski neprofitni zavod Membrana.

Similar

Za uspešno kamufliranje se je v mislih treba prestaviti na točko gledišča nekega novega subjekta, novega opazovalca, ki ima s človeškim dvoočesnim vidom vse manj skupnega.
Z ravno pravo mero lahkotnosti in brezbrižnosti Iiu Susiraja uspe na gledalca prenesti občutek, da je njena uporaba predmetov, ne glede na to, kako absurdna se zdi na prvi pogled, prav tako smiselna, naravna in običajna kot katerakoli druga.
Modrotisk sem naredila z rentgensko sliko svojih bolnih pljuč in rastlin, ki sem jih našla mrtve v izkoriščenem gozdu.
Različne verzije duhologije, kakor poljska duchologia ali ostalgija, opisujejo stanje duha, v katerem pogled na preteklost in njen materialni objekt trčijo s sedanjostjo. Ti fantomi živijo v vsakdanjem življenju in niso nič neobičajnega.
Težava je v tem, da je fotografija zelo glamurozna in ljudje mislijo, da je bližnjica k izdelavi avtorskega dela.
Za sodobne rabe novinarske fotografije na spletu je torej značilna paradoksalnost – na eni strani zahteva, da imamo fotografije, po drugi strani pa nam te fotografije povedo vse manj o konkretnih dogodkih.
Če se naj fiziognomična umetnost in znanost še naprej zbližujeta in ne le da prikazujeta, temveč tudi izboljšujeta znanje o obrazu, se morajo današnji umetniki in občinstvo zazreti nazaj v črno škatlo in z Diogenovo lučjo osvetliti, kako mediji vplivajo na to, kako razmišljamo o tem, kar čutimo.
Fotografije živalskih ljubljenčkov na družabnih omrežjih kažejo, da fotografija v digitalni ekonomiji nikoli ni samo digitalizirana različica nekdanje analogne fotografske podobe.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte