Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Algoritem, svoboda in pravo – fotografija danes
pogovor
- št. 69/70
- 2016
Algoritem, svoboda in pravo – fotografija danes
pogovor
- št. 69/70
- 2016
- 02/12/2020

Povzetek
Avtor
PDF
Zapri
Pogovor je nastal na dogodku Fotografija na kavču 2016 maja 2016 v organizaciji zavoda Membrana, ki se je posvečal sodobnim pomenom fotografije in vprašanjem kamufliranja pred in za fotografijo v luči sodobnih nadzornih in kontrolnih državnih ter koorporativnih sistemov. Fotografija je danes več kot zgolj slikovna ploskev – je zbir elektronskih podatkov, vektorskih, bio-metričnih, binarnih … skratka digitalnih. Dileme skrivanja, razkrivanja in zmožnosti prikazovanja (reprezentacije) v povezavi s fotografijo tako danes zahtevajo nov pristop, novo misel in nove strategije. Strategije razmisleka kakor tudi strategije odpora – obrambe zasebnosti, svobode in nenazadnje ohranjanje družbene emancipatorne moči fotografske podobe. Kriminolog in pravnik Aleš Završnik in raziskovalec strojnega vida Peter Keše se lotevata tem moči algoritmov in strojnega vida, vseprisotnosti nadzora in vprašanj kaj ti sistemu nadzora in kontrole pomenijo za kriminologijo oz. za pravni in družbeni ustroj sodobnosti in prihodnosti.
- Ključne besede: algoritmi, družbeni nadzor, fotografski algoritmi, kriminologija, pravo in fotografija, tehnologije nadzora
Lenart J. Kučić je novinar in kolumnist Sobotne priloge časopisa Delo ter član uredništva revije Fotografija. Raziskovalno spremlja presečišča tehnologije, medijev in družbe. Novinarsko se je izpopolnjeval na britanskem Guardianu, študijsko pa na londonski univerzi Goldsmiths, kjer je magistriral. Je tudi sovoditelj fotografskega podkasta Fotkast na mreži Marsowci.
Aleš Završnik izredni professor na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. V podoktorskem raziskovanju na Max-Planck Inštitutu za tuje in mednarodno kazensko pravo v Freiburgu in na Inštitut za kriminologijo na Pravni fakulteti v Ljubljani se ukvarja z učinki informacijske tehnologije na nadzorovanje. Sodeluje v mednarodnih projektih COST »Living in Surveillance Societies« in COST projektu »Cyberbullying«.
Peter Keše je ustanovitelj in lastnik podjetja Videa in poznavalec tehnologij za obdelavo videa. Na Institutu Jožef Stefan je sodeloval s skupino Videolectures – spletnim portalom, ki ponuja znanstvene in izobraževalne vsebine – in prispeval svojo tehnološko rešitev za gostovanje videoposnetkov. Zanimata ga strojno učenje in umetna inteligenca, pa tudi družbene posledice njune uporabe.
Cena posamičnega članka v pdf formatu je 6.00 EUR. Če ste naročnik na spletno vsebino revije Fotografija lahko dokupite dostop do vseh prispevkov na strani v pdf formatu za 24.00 EUR: Fotografija PDF dostop
(Imeti morate naročnino na spletno vsebino!)
Največja težava, ki jo imamo, je, da imamo težnjo po potrditvi (»confirmation bias«) in zgeneriramo napačno hipotezo in najdemo tisoč razlogov, zakaj tako velja.
Bralni čas: 17 min.
Sorodne objave
- Glede na temo: družabna omrežja, identiteta, nadzor