Klaus Pichler

Klaus Pichler

Klaus Pichler, iz serije Zlati časi/from the series Golden Days, 2012–2016.
Nekatere beznice obstajajo od leta 1960 in približno tako dolgo vanje zahajajo tudi iste stalne stranke.

Klaus Pichler od leta 2005 deluje kot neodvisni fotograf, ki v svojem avtorskem delu razvija dolgoročne projekte, v katerih se osredotoča na skrite vidike vsakdanjega življenja. Tako v ospredje postavlja marginalizirane subkulture, kot na primer v etnografski študiji tetovaž (nekdanjih) kaznjencev Prerisano iz življenja: Zaporniške tetovaže in njihova podlaga (Fürs Leben gezeichnet. Gefängnistätowierungen und ihre Träger, 2003–2010) ali oseb, ki s preoblačenjem v kostume dajejo prostor svojemu alter egu Samo midva (Just The Two Of Us, 2011–2013), ali naslavlja absurde sodobne potrošniške družbe, na primer o tem, koliko hrane zavržemo Tretjina (One Third, 2011–2012), ali o obsesiji, da bi se znebili prahu Prah (Dust, 2009–2011). Pichlerjeva dela prežema grenko-sladki humor, ki izvira iz avtorjevega smisla za samoironijo in tragikomično ter njegove sposobnosti vživljanja v obravnavano tematiko, ne glede na to, ali gre za fotografiranje gnijoče hrane ali obiskovanje dunajskih beznic. 

To je namreč tema serije Zlati časi (Golden Days,2012–2016), najnovejšega zaključenega projekta, ki ga je Pichler izvedel skupaj s piscem Clemensom Marschallom. Duet je štiri leta sistematično iskal, dokumentiral in raziskoval dunajske gostilne, beznice ali – kot jim pravijo njihovi gostje sami – brloge, kamor večina strank prihaja z enim samim namenom – da se opije in pogosto tudi zapije do smrti. Z dovoljenjem njihovih lastnikov in gostov, ki so jima omogočili infiltracijo in avtentičen pogled od znotraj, sta dokumentirala njihov vsakdan. Pichler je fotografiral goste, njihovo dnevno rutino ter vso dramo, ki jo s seboj prinaša vsakodnevno opijanjanje, Marschall pa je z lastniki lokalov naredil intervjuje, da bi zajel še njihov pogled. Vizualni in tekstovni material sta predstavila v knjigi Zlati časi še preden se zaključijo (Golden Days Before They End), ki je letos izšla pri švicarski založbi Edition Patrick Frey.

Nekatere beznice obstajajo od leta 1960 in približno tako dolgo vanje zahajajo tudi iste stalne stranke. Ti prostori jim pomenijo poslednje zatočišče, kamor prihajajo iz različnih razlogov, vsem pa je skupno to, da prekomerno pijejo. Pitje jih druži v tesno povezano skupnost, ki ima svoje dnevne rituale in v kateri veljajo njihova pravila, morebitne kršitve pa neizbežno vodijo v nasilje. Pivski obračuni se občasno končajo tudi s smrtnim izidom, še pogosteje pa stranke podlegajo posledicam alkoholizma. 

Zaradi posledic urbanizacije, odpiranja številnih novih lokalov in barov, namenjenih bolj »kultiviranim« strankam, predvsem tistim z večjo kupno močjo, restrikcij, povezanih z dovoljenji za točenje alkohola, in v letu 2018 predvidene prepovedi kajenja v vseh lokalih tovrstni brlogi drug za drugim zapirajo svoja vrata, propadajo in izginjajo. Z njimi pa izginjajo tudi zatočišča, ki so tem družbenim obstrancem omogočala vsaj minimalno socializacijo. Pichlerjeve fotografije pred popolno (kolektivno) pozabo tako »rešujejo« izginjajoče prostore in ljudi, ki jih (morda) razen njihovih pivskih sodrugov v precizni in zgledno urejeni avstrijski prestolnici ne bo pogrešal nihče. 

Nekatere beznice obstajajo od leta 1960 in približno tako dolgo vanje zahajajo tudi iste stalne stranke.

Sorodne objave

Fotopub 2015

Novo mesto, različne lokacije
(galerija Simulaker, Galerija Lokomotiva, Mestna Knjižnica, dve ločeni razstavi v zapuščeni stavbi na Glavnem trgu, Kulturni center Janeza Trdine)

3.–8. avgust

Kuratorji: Anja Zver, Eva Pavlič Seifert, Iza Pevec, Katarina Hergouth, Živa Kleindienst

Avtorji: Alessandro Calabrese, Iza Pavlina, Paulo Wirz, The Cool Couple, Doroteja Škrabo Skrabzi, Nastja Mežek, Tim Cullmann, Klemen Zupanc, Davor Kralj, Teresa Giannico, Vera Vladimirsky, Craig Wye, Alex F. Webb, Maria Elinardottir, Aljaž Celarc, Hristina Tasheva, Sanne Feenstra, Wim de Leeuw, Douglas Mandry, Aladin Borioli, Reinis Lismanis

Direktorja: Jure Kastelic in Dušan Josip Smodej

Člani ekipe: Aljaž Celarc, Bojan Mijatović, Dare Sintič, Eva Pavlič Seifert, Gregor Kocijančič, Klemen Ilovar, Miha Erjavec, Reinis Lismanis, Tadej Vindiš

Dienacht publishing, 2014
158 strani
ISBN 9783981511970

Samozaložba, 2016

Samozaložba, 2015
220 strani
500 izvodov

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.