Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Nepopolnost gledanja
- št. 80/81
- 2018
- 06/12/2020

Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Obogatena resničnost se v temelju razlikuje od virtualne resničnosti, saj zemljevida okolja resničnega sveta ne preslikuje v digitalnega kot virtualno izkušnjo, temveč tako resničnost kot virtualnost umešča v isti doživljajski okvir. Skozi ta okvir so naše interakcije z resničnostjo posredovane prek fantazije obogatenega doživetja. Na ta način obogatena resničnost dopolnjuje tisto, kar vidimo, z namenom ohranjanja naše pozornosti. Pri obogateni resničnosti je najbolj osupljivo prav to, kako resničnost sama postane del digitalne informacije, tako da je ni več mogoče razločiti od nje. V tem smislu postavlja temeljni izziv samemu pojmovanju videnja, saj nam v primeru, ko obogatene tehnologije ne uporabimo, ostane samo očitna nepopolnost enostavnega gledanja. Toda kakšne posledice prinaša to soočenje z nepopolnostjo? V prispevku raziskujem, kako obogatena resničnost preprosto podaja strukturo, ki je že od nekdaj vzdrževala vidno polje.
- Ključne besede: gledanje, Lacan, obogatena resničnost, pogled
John Hillman je pedagog, izdelovalec podob, raziskovalec in pisec. Ukvarja se z interdisciplinarnimi področji fotografije, podobe in vizualne kulture. Trenutno je zaposlen kot vodja študijskega programa fotografije na Univerzi v Birminghamu. Zanimajo ga filozofski pristopi k sodobni kulturi in kako podobe in medijiske tehnologije oblikujejo naše doživljanje. Skupna točka njegovih zanimanj pa je preučevanje tega, kako lahko teorija obogati in ponudi nove vpoglede v ustvarjalno dejavnost in doživljanje.
- Burgin, V., 2018. The Camera, Essence and Apparatus. London: Mack Books.
- Copjec, J., 1994. Read My Desire. London: MIT Press.
- Lacan, J., 2004 [1973]. The Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. London: Karnac.
- McGowan, T. & Kunkle, S. eds., 2004. Lacan and Contemporary Film. New York: Other Press.
- Richter, G., 2009. Gerhard Richter: Text, Writings, Interviews and Letters, 1961–2007. London: Thames & Hudson.
- Uricchio, W., 2011. The Algorithmic Turn: Photosynth, Augmented Reality and the Changing Implications of the Image. Visual Studies, 26(1), pp. 25–35. https://doi.org/10.1080/1472586x.2011.548486
- Žižek, S., 2017. Incontinence of the Void. London: MIT Press.
Cena posamičnega članka v pdf formatu je 6.00 EUR. Če ste naročnik na spletno vsebino revije Fotografija lahko dokupite dostop do vseh prispevkov na strani v pdf formatu za 24.00 EUR: Fotografija PDF dostop
(Imeti morate naročnino na spletno vsebino!)
KUPI PDF: John Hillman: Nepopolnost gledanja – PDF
PRENESI PDF:
V obogateni resničnosti se naša »resnična« resničnost zdi še bolj nejasna, zmedena in skrita, saj se stvari v njej obnašajo na nepričakovane načine.
- Naslovna fotografija: Gerhard Richter: 48 Portraits, seen through an iPhone camera with facial recognition overlay. Photograph: J. Hillman.
Bralni čas: 11 min.
Sorodne objave
- Glede na temo: obogatena resničnost