Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Fotografija ima malo skupnega z logiko simulacije in simulakra, namesto tega vzpostavlja dimenzijo znotraj katere ljudje in predmeti, ki jih fotografiramo, vzniknejo iz nemogočega okvira. Fascinacija, ki se skriva v fotografiji, izvira iz otipljivega občutka obstoja nemogočega, ki se ga fotografiji posreči prikazati za nas. Ta rokohitrska poteza zamegljuje ključno vprašanje kako se sami videzi pojavljajo. Nizozemska fotografinja Laura Chen v projektu Finders Keepers dela s posnetki, pridobljenimi iz nerazvitih filmov, kupljenih na eBayu in na garažnih razprodajah. Ko Chen razvije filme, se resničnost nekoga drugega spremeni v umetnost. Slike, ki ostanejo nerazvite, ne obstajajo v nekem določenem prostoru in Chen s svojim projektom napolni to praznino in postavlja vprašanje, ki ni »zakaj«, temveč »kje« obstajajo te podobe? Magičnost fotografije je v iskanju pomena, ki je dojeto kot preusmerjanje pozornosti med iluzijo in videzom. Bolj koristno bi se bilo vprašati, kako se zdi, da se pojavlja fotografija?
- Ključne besede: fotografija in iluzija, Laura Chen, magija fotografije, pojavnost fotografije, resničnost in simulacija
Dr. John Hillman je pedagog, ustvarjalec podob, raziskovalec in pisec. Ukvarja se z interdisciplinarnimi področji fotografije, podobe in vizualne kulture. Trenutno je zaposlen kot vodja študijskega programa fotografije na Univerzi v Birminghamu. Zanimajo ga filozofski pristopi k sodobni kulturi in kako podobe in medijiske tehnologije oblikujejo naše doživljanje. Skupna točka njegovih zanimanj pa je preučevanje tega, kako lahko teorija obogati in ponudi nove vpoglede v ustvarjalno dejavnost in doživljanje.
- Baudrillard, Jean. 1983. Simulacrum and Simulation. Los Angeles: Semiotext(e).
- »Chalk Two Down.« 2020. Homeland. Directed by Alex Graves. New York: Showtime.
- Pfaller, Robert. 2017. Interpassivity. Edinburgh: Edinburgh University Press.
- Žižek, Slavoj. 2006. Parallax View. Cambridge: MIT Press.
Cena posamičnega članka v pdf formatu je 6.00 EUR. Če ste naročnik na spletno vsebino revije Fotografija lahko dokupite dostop do vseh prispevkov na strani v pdf formatu za 24.00 EUR: Fotografija PDF dostop
(Imeti morate naročnino na spletno vsebino!)
Fotografije so tako kompleksne zaradi tega, kako naredijo vidno tisto, česar ne bi smeli biti zmožni videti. Potemtakem nas fotografije na neki način učijo, kako videti, in vzpostavljajo koordinate našemu vizualnemu razumevanju.
- Naslovna fotografija: Laura Chen, Finders Keepers.
Bralni čas: 12 min.
Sorodne objave
Samozaložba, 2013