Simon Chang v Fleeing from the Dark Side of the Moon združuje literarno in vizualno naracijo grozote balkanske begunske migracijske poti na postajah slovenskih mejnih prehodov. Več kot 50.000 besed njegove refleksije na dogajanje je v tradicionalni kitajščini zapisanih na sivkasto svetli podlagi, medtem ko so fotografije obdane s črnimi prazninami, ki zarezujejo branje vizualne zgodbe – pogled po robu knjige razkriva razmerje fotografij in besedila. Črnina praznin in temne fotografije podpirajo temačno in elegično noto dogodkov, ki jih je dokumentiral Chang. Poglavja so ločena s fotografijami, markiranimi z različnimi jakostmi rdečih barvnih potez čopiča. Izbira rdeče barve nakazuje na agresivnost in nevarnost, hkrati pa deluje kot oznake izbranih fotografij na kontaktni kopiji. Na vsaki strani mat papirja je ena fotografija, umeščena v živi rob. Kljub obširnim 248 stranem knjiga deluje lahka, kar poleg njene velikosti dopušča bralcu, da se ob zahtevni naraciji ustavi in vrača. Changov pristop je izrazito intimen, zato izbira materializacije v knjižni obliki dopušča bralcu, da se poistoveti z osebnostjo avtorjevega pristopa. Mehka platnica, presekana z rdečo ploskvijo, na sprednji strani pokriva dve tretjini začetnega lista, s čimer delno odkriva kontaktno kopijo, ki napoveduje dokumentirano vsebino. Knjiga je bila izdana v več verzijah, pri katerih se razlikujejo fotografije na platnici.
Simon Chang
Fleeing from the Dark Side of the Moon
- št. 75/76
- 2017
- 04/12/2020

Info
Avtor
PDF
Zapri
Changov pristop je izrazito intimen, zato izbira materializacije v knjižni obliki dopušča bralcu, da se poistoveti z osebnostjo avtorjevega pristopa.
Nataša Ilec (1992) je trenutno vpisana na magistrski študij fotografije na ALUO v Ljubljani. Zanimajo jo teoretski in filozofski aspekti fotografskega medija; kot fotografinja je sodelovala tudi na nekaj skupinskih razstavah (NovaF: 2013, Spregled / Photonic Moments: 2014, Flâneur: 2015, ISO0 / Photonic Moments: 2016, 25 Images / Berlin: 2017, Stičišče / MOL: 2019, FUGA / UL ALUO+FA: 2019, Cianotipično: 2019, Svaka čast: 2019, Ustvari delo, ki ni tvoje: 2019). Ilec je leta 2017 tudi prvič kurirala razstavo, Mejniki, razstavljeno v sklopu Photonic moments: 2017. Z Membrano sodeluje, kontribuira in prevaja od leta 2017. Njena strast je knjigoveštvo.
Changov pristop je izrazito intimen, zato izbira materializacije v knjižni obliki dopušča bralcu, da se poistoveti z osebnostjo avtorjevega pristopa.

Rye Field Publications (Cité Publishing Ltd.), 2017
mehke platnice, broširana vezava.
- Cover photo: Simon Chang, Fleeing from the dark side of the moon.