Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Arhiv je prisoten
Uprizarjanje zgodbe o diktaturi z družinskim albumom
- št. 93/94
- 2020
Arhiv je prisoten
Uprizarjanje zgodbe o diktaturi z družinskim albumom
- št. 93/94
- 2020
- 20/12/2020

Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Esej opisuje raziskavo družinskega fotografskega arhiva, ki je pripadal mojim starim staršem in predstavlja obdobje portugalske preteklosti (1940–1975), ki ga je zaznamovala ena najdaljših diktatur v zgodovini. Raziskava izvede »ikonografsko« analizo fotografij v družinskih albumih ter preišče, kako je nanje vplivala konsistentna in skrajno vizualna propaganda režima Nove države (1933–1974). Tako prikaže, kako se je ikonografija te vizualne propagande vtisnila v družinski album, posebno v primeru njene propagandne strategije ter njene ideologije in politike, ki zadevajo ženske. Pozneje so bila ta dognanja raziskana z uprizoritveno fotografijo, s čimer je nastal fotografski korpus. Ta se osredotoča pretežno na lik moje babice ter raziskuje držo in kretnjo, ki sta bili nato na novo uprizorjeni za fotoaparat. Informacija, ki jo vsebujejo arhivske podobe, se na novo napiše znotraj uprizoritvenih podob.
- Ključne besede: arhiv, diktatura, fotografija, performans, vizualna propaganda, vloga žensk
Ana Janeiro je doktorirala na Westminstrski univerzi (2019) in magistrirala iz fotografije na KIAD (trenutno UCA) v Rochestru v Združenem kraljestvu. Študirala je likovno umetnost na Lizbonski univerzi v Lizboni. Že petnajst let redno razstavlja. Posebej omembe vredni sta naslednji solo razstavi: The Archive is Present, London Gallery West, London, Združeno kraljestvo (2019); ALBUM, Índia Portuguesa 1951-1961, Laboratório das Artes, Guimarães, Portugalska (2010). Nedavno je sodelovala pri naslednjih skupinskih razstavah: GoaPhoto, Revisiting the Album, Aldona, Goa, Indija (2019); hyphen- an exposition between art and research, AmbikaP3, London, Združeno kraljestvo (2019); Beyond the mirror, Muzej Calouste Gulbenkian, Lizbona, Portugalska (2017/18). Je gostujoča izredna profesorica na Šoli za komunikacijske in medijske vede na Politehničnem inštitutu v Lizboni. Predstavljena je v več umetniških zbirkah.
- Bate, David. 2010. »The Memory of Photography.« Photographies 3 (2): 243–57.
- Carvalheiro, José, in Maria Silveirinha. 2015. »Acting on the Body of the Audience: Dictatorship, Hegemony, and Gender Censorship in Portugal.« Feminist Media Studies, 1–16.
- Cova, Anne, in António Costa Pinto. 2002. »Women under Salazar’s Dictatorship.« Portuguese Journal of Social Science 1 (2): 129–46.
- Janeiro Fernandes, Ana. 2019. »Gazing at the Family: Archives, Performance and Portuguese Photography (1940–1975).« University of Westminster.
- Sontag, Susan. 1980. »Fascinating Fascism.« V Under the Sign of Saturn. New York: Farrar, Straus & Giroux, 73–105.
Cena posamičnega eseja v pdf formatu je 3.00 EUR. Če ste naročnik na spletno vsebino revije Fotografija lahko dokupite dostop do vseh prispevkov na strani v pdf formatu za 24.00 EUR: Fotografija PDF dostop
(Imeti morate naročnino na spletno vsebino!)
KUPI PDF: Ana Janeiro: Arhiv je prisoten – PDF
PRENESI PDF:
Fotografija je bila ključna za režimsko propagando: bila je eno najpogosteje rabljenih orodij za širjenje idealov portugalske Nove države in 'politike duha'.
- Naslovna fotografija: Iz arhiva Fernandes. © 2019, Ana Janeiro
Bralni čas: 7 min.
Sorodne objave