Lee naslavlja arhiviranje zgodovine v muzejih kot prakso, ki se vzpostavlja kot pomembnejša od dejanskega ohranjanja določenih območij, ljudi ter načinov življenja v sedanjosti.

Južnokorejski fotograf Daesung Lee, ki sedaj živi in dela v Franciji, je fotografijo prvotno povezoval s potovanji ter ohranjanjem spominov. Obiski raznovrstnih lokacij, spoznavanje ljudi ter njihovega življenja so ga pripeljali do zavedanja o potencialu fotografije pri naslavljanju širših socialnih problematik. Njegovo delo se od takrat z njimi nepovratno prepleta, saj je zapustil službo v komercialnem okolju ter se posvetil samostojnim fotografskim serijam. 

V projektih zadnjega desetletja ustvarjanja je naslovil teme, kot so nabiralci žvepla v Indoneziji (Nabiralci žvepla [Sulfur Collectors], 2009) ter premoga v Indiji (Jharia: Dežela premogovniškega ognja [Jharia: The Land of Coal Fire], 2010), surovin, ki služijo zahodnemu svetu v njegovi vedno hitrejši in luksuzni razvitosti ter potiskajo lokacije izvora surovin v bedo in samouničenje. S tem ko je Lee podrezal v le delček velike gmote družbenih nepravičnosti, se je zgodila verižna reakcija, v kateri vsaka zgodba vodi v naslednjo. Težke industrije tako med drugim povzročajo globalno onesnaževanje, ta pa je posredni krivec za dvig ravni oceanov (Izginjajoči otok [Vanishing Island], 2011). Paradoksalno se istočasno zelene pokrajine znotraj celin izsušujejo (Futuristična arheologija [Futuristic Archeology], 2014), oba pojava pa potiskata ljudi v življenje zunaj njihovih izvornih geografskih lokacij.

Daesung Lee, iz serije Futuristična arheologija, 2014. Z dovoljenjem umetnika.
Daesung Lee, iz serije Futuristična arheologija, 2014. Z dovoljenjem umetnika.
Daesung Lee, iz serije Jharia: Dežela premogovniškega ognja, 2010. Z dovoljenjem umetnika.
Daesung Lee, iz serije Jharia: Dežela premogovniškega ognja, 2010. Z dovoljenjem umetnika.
Daesung Lee, iz serije Na obali izginjajočega otoka, 2011. Z dovoljenjem umetnika.
Daesung Lee, iz serije Na obali izginjajočega otoka, 2011. Z dovoljenjem umetnika.
Daesung Lee, iz serije Nabiralci žvepla, 2009. Z dovoljenjem umetnika.
Daesung Lee, iz serije Nabiralci žvepla, 2009. Z dovoljenjem umetnika.

V vseh štirih omenjenih serijah Lee kadrira subjekte v njihovem naravnem okolju. Včasih fotografira ljudi med opravljanjem dela in spet drugič k njim pristopa, kot da bi bil lokalni fotograf, ki je prišel naredit profesionalni portret prebivalcev, in tako njihova okolica postane studijsko ozadje za motrečimi pogledi, usmerjenimi naravnost v kamero. Če je bilo v prvih dveh serijah delovno okolje ljudi tisto, ki je ustvarjalo atmosfero fotografij in njihovih zgodb, se je pri Izginjajočem otoku in Futuristični arheologiji posvetil življenjskemu okolju. Podobe prebivalcev otoka v Zahodnia Bengaliji, ki stojijo na poslednjih koščkih svoje zemlje, so dovolj zgovorne brez fotografove razlage – pokrajina sama nam sporoča, da izginja, vidimo plasti, ki jih erozija počasi izpira. Ko je avtor raziskoval problematiko izsuševanja tal v Mongoliji, je prišel do zaključka, da obstaja določena nostalgija po tradicionalnem nomadskem življenju, ki se ohranja kot turistični spominek in se tako počasi pripravlja na svoj vstop v muzejsko dioramo, resnične probleme pa le redkokdo zares rešuje. Lee naslavlja arhiviranje zgodovine v muzejih kot prakso, ki se vzpostavlja kot pomembnejša od dejanskega ohranjanja določenih območij, ljudi ter načinov življenja v sedanjosti. In da ne bi slučajno kdo podvomil o njegovem namenu, je pred fotografije idilične mongolske pokrajine znotraj resnične mongolske krajine postavljena tudi rdeča muzejska vrv, ki preprečuje obiskovalcu, da bi se zgodovini preveč približal. 

Čeprav backdrop pri Leejevih projektih ni bil nikdar v ospredju kot koncept, je končal kot njegova poslednja strategija, preden se je umaknil od reportažnih esejev v studijsko dokumentacijo (Unwanted Souvenir, 2016) in sanjski svet (The Red Forest, 2018).

Lee naslavlja arhiviranje zgodovine v muzejih kot prakso, ki se vzpostavlja kot pomembnejša od dejanskega ohranjanja določenih območij, ljudi ter načinov življenja v sedanjosti.

Sorodne objave

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

Koža, 19. januar – 1. marec 2022
Mednarodna fotografska razstava
Cankarjev dom, prvo preddverje

otvoritev: 19.1.2022 ob 19:00

avtorji: Goran Bertok, Ewa Doroszenko, Görkem Ergün, Karina-Sirkku Kurz, Anne Noble, Špela Šivic
zasnova razstave: zavod Membrana – Jan Babnik, Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
kuratorstvo: Kristina Ferk in Nataša Ilec Kralj
produkcija: Cankarjev dom in zavod Membrana

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Prijave sprejemamo do vključno ponedeljka 26. 10. 2020 na:
elektronski naslov: info@membrana.org
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.