Noémie Goudal

Noémie Goudal: from the series Southern Light Stations, Station I, 2015. Courtesy of the artist.
Včasih so znotraj serije podtaknjenci – fotografije, ki so le fotografije in ne dokumentirajo nikakršne instalacije, le realno obstoječe.

Fotografije Noémie Goudal zaznamuje dolg proces nastanka, ki je za avtorico ključnega pomena. Njegovi označevalci gledalcem niso skriti, pravzaprav so njena končna dela natisnjena v velikih formatih ravno z razlogom, da se vanje lahko potopimo in najdemo subtilno implementirane razlage o tem, kaj pravzaprav gledamo.

Začetki njenega dialektičnega raziskovanja fotografije segajo še v študentska leta na Royal College of Art v Londonu, ko se je posvečala projektu o prebivalcih Orkneyskih otokov. Njihove portrete si je predstavljala v naravnem okolju, vendar se je znašla pred vremensko oviro – bilo je preprosto prevetrovno. Tako je morala snemanje dokončati inovativno. Fotografirala je vetrovno pokrajino ter jo uporabila kot studijsko ozadje za portrete prebivalcev. Uporaba fotografije kot ozadje jo je navdihnila do te mere, da je v raznoraznih različicah postala njen avtorski izraz. 

V seriji Observatoire je med letoma 2013 in 2014 iz fotografij detajlov betonskih stavb, ki jih je kolažirala skupaj v enotno površino, ustvarila foto-objekte imaginarne arhitekture, ki jih je nato umestila v izbrane pokrajine ter jih fotografirala kot del njih. Postali so subjekti končnih fotografij, medtem ko je narava prevzela vlogo ozadja. 

Noémie Goudal, iz serije Observatoires, Observatoire VIII, 2014. Z dovoljenjem umetnice.
Noémie Goudal, iz serije Observatoires, Observatoire VIII, 2014. Z dovoljenjem umetnice.

Skozi razvijajočo prakso Goudalove backdrop torej ni več namenjen ozadju, temveč postane sam portretiranec. Tako so z njenih fotografij tudi izginili ljudje. Nadomeščeni so s fotografskimi objekti znotraj izpraznjenih pokrajin, ki postajajo vedno večji in vedno bolj surrealni (serija Stolpi [Towers], 2014). V seriji V iskanju prvovrstne linije (In Search of the First Line, 2014) igro obrne in se posveti percepciji perspektiv arhitekture notranjih prostorov. V zapuščenih tovarniških halah z uporabo backdropov ustvari fiktivno, vendar logično, nadaljevanje prostorov.

Noémie Goudal, iz serije Stolpi, Stolp II, 2015. Z dovoljenjem umetnice.
Noémie Goudal, iz serije Stolpi, Stolp II, 2015. Z dovoljenjem umetnice.
Noémie Goudal, V iskanju prvovrstne linije III, 2014. Z dovoljenjem umetnice.
Noémie Goudal, V iskanju prvovrstne linije III, 2014. Z dovoljenjem umetnice.

Na končnih fotografijah, natisnjenih v velikih formatih, pusti detajle, kot so vrvi, vidno prepognjen karton, točke spoja. Ko gledalec najde »napake«, začne razumevati proces ter dvomiti v resničnost videnega. Včasih so znotraj serije podtaknjenci – fotografije, ki so le fotografije in ne dokumentirajo nikakršne instalacije, le realno obstoječe. S takšnimi primeri želi umetnica z inverzno logiko izostriti gledalčevo pozornost na to, kaj je realno in kaj je fikcija. Ne uporablja Photoshopa, temveč manipulira analogno. Njeni projekti postajajo vse večjih razsežnosti, kar za sabo potegne tudi skorajda filmske produkcije, glede na število ljudi ter časovno dolgo trajajoče priprave za en sam posnetek (Prostori polarnega sija [Southern Light Stations], 2015). 

Noémie Goudal, iz serije Prostori polarnega sija, Prostor I, 2015. Z dovoljenjem umetnice.
Noémie Goudal, iz serije Prostori polarnega sija, Prostor I, 2015. Z dovoljenjem umetnice.

V svoji najnovejši praksi preko medija fotografije opozarja na vedno hujše posledice podnebnih sprememb. V projektu Pritisk (Pressure) je fotografirala taleča se pobočja Ronskega ledenika v Švici. Fotografijo je nato natisnila na v vodi topen papir, jo postavila natančno pred fotografirano pokrajino in dokumentirala simbolni proces »taljenja«.

Včasih so znotraj serije podtaknjenci – fotografije, ki so le fotografije in ne dokumentirajo nikakršne instalacije, le realno obstoječe.

Sorodne objave

I.B.Tauris, 2014
288 strani
ISBN 978-1780767895

Mack, 2016
240 strani
ISBN 9781910164181

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.