Fotografiranje čudežnega prikazovanja v Franciji konec 19. stoletja

Fotografiranje čudežnega prikazovanja v Franciji konec 19. stoletja

Prikazovanje (gravura iz fotografije Julesa Leprunierja). Iz Gaston Méry, La voyante de la rue de Paradis et les apparitions de Tilly-sur-Seulles - quatrième fascicule (Pariz, 1896), 225.

Članek obravnava fotografsko poročanje o domnevnih čudežnih prikazovanjih, ki so se v letih 1896 in 1897 dogajala v majhni francoski vasici Tilly sur Seulles. Fotografije, ki so se pojavljale na razglednicah in v priljubljenih revijah tistega obdobja, kot na primer L’Illustration in Le Monde illustré, so bile predstavljene – z avtoriteto fotografskega kot indeksične sledi – kot »pristna« pričevanja o nadnaravnih dogodkih, čeprav slednjih Katoliška cerkev ni nikoli priznala ali potrdila. Fotografije so nastale s takrat že znanim postopkom dvojne osvetlitve, uporabljanim pri tako imenovanih fotografijah duhov, s čimer se te eksotične vizualije uvrščajo v tradicijo verskih »pristnih ponaredkov«. Še pomembneje pa je, da so te podobe izražale »vizionarsko gorečnost« Francije poznega 19. stoletja, torej naraščajočo željo sodobnih množic, da bi videle nevidno na vse bolj spektakularne in prepričljive načine. To novo željo po gledanju – ki jo je opaziti tudi pri zelo uspešnem žanru fotografij resničnih teles mistikov, svetnikov in jasnovidcev – so izpolnjevale celotne serije sodobnih oblik in zanimivosti, v končni fazi pa tudi kinematografski posebni učinki.

Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.

Konec 19. stoletja, na pragu rojstva družbe množičnega potrošništva, je fotografija prevladala ne le pri dokumentarnem poročanju o dogodkih, temveč – kljub bolj ali manj resnim namenom – tudi pri vizualizaciji nadnaravnega, pri čemer ga je v vse večji meri obdajala v gosto in živahno spektakularno krajino obdobja finde siècle.
Bralni čas: 19 min.

Sorodne objave

Fabrica, 2016
70 strani
ISBN 978-88-98764-83-9

Kaunas Photography Gallery, 2015
zgibanka, mehke platnice, žična vezava, elastika.

The Angry Bat, 2017
trde platnice, šivana vezava z odprtim hrbtom.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.