Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Fotografiranje čudežnega prikazovanja v Franciji konec 19. stoletja
- št. 90/91
- 2020
Fotografiranje čudežnega prikazovanja v Franciji konec 19. stoletja
- št. 90/91
- 2020
- 18/12/2020

Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Članek obravnava fotografsko poročanje o domnevnih čudežnih prikazovanjih, ki so se v letih 1896 in 1897 dogajala v majhni francoski vasici Tilly sur Seulles. Fotografije, ki so se pojavljale na razglednicah in v priljubljenih revijah tistega obdobja, kot na primer L’Illustration in Le Monde illustré, so bile predstavljene – z avtoriteto fotografskega kot indeksične sledi – kot »pristna« pričevanja o nadnaravnih dogodkih, čeprav slednjih Katoliška cerkev ni nikoli priznala ali potrdila. Fotografije so nastale s takrat že znanim postopkom dvojne osvetlitve, uporabljanim pri tako imenovanih fotografijah duhov, s čimer se te eksotične vizualije uvrščajo v tradicijo verskih »pristnih ponaredkov«. Še pomembneje pa je, da so te podobe izražale »vizionarsko gorečnost« Francije poznega 19. stoletja, torej naraščajočo željo sodobnih množic, da bi videle nevidno na vse bolj spektakularne in prepričljive načine. To novo željo po gledanju – ki jo je opaziti tudi pri zelo uspešnem žanru fotografij resničnih teles mistikov, svetnikov in jasnovidcev – so izpolnjevale celotne serije sodobnih oblik in zanimivosti, v končni fazi pa tudi kinematografski posebni učinki.
- Ključne besede: 19. stoletje, fotografija, jasnovidci, prikazovanje Marije, slikovno prekrivanje
Ferdinando Gizzi je podoktorski raziskovalec na Univerzi LIRA (Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3), kjer poučuje tudi zgodovino nemega filma. Je avtor monografije Le Passioni di Cristo nel cinema delle origini. Questioni iconografiche, iconologiche e culturali (Pisa: Pacini, 2019), ki je nastala na podlagi njegovega doktorskega raziskovanja na Univerzi v Firencah. V zadnjem času se njegovo preučevanje zgodnje kinematografije, religije in vizualne pobožnosti s projektom o razmerjih med mističnovizionarskimi izkušnjami ter kinematografskimi in predkinematografskimi gledalskimi oblikami Francije ob koncu 19. stoletja (naslov: Expériences visionnaires et formes spectatorielles au tournant du siècle. Pour une phénoménologie du spectateur cinématographique des origines) usmerja na arheofenomenološko raven.
- A. B. 1896. »Les Apparitions de Tilly-Sur-Seulles.« Le Monde Illustré, 16. maj, 1896.
- Alvarado, Carlos S. in Renaud Evrard. 2012. »The Psychic Sciences in France: Historial Notes on the Annales Des Sciences Psychiques.« Journal of Scientific Exploration 26 (1): 117–40.
- Bertin, Georges, ur. 2010. Présence de l’invisible: Apparitions Dans l’Ouest Aux XIXe et XXe Siècles : Pontmain, La Fraudais, Pellevoisin, Tilly-Sur-Seulles, Loublande, L’Ile-Bouchard … Longué-Jumelles: Arsis.
- Bouflet, Joachim in Philippe Boutry. 1997. Un Signe Dans Le Ciel: Les Apparitions de La Vierge. Pariz: B. Grasset.
- Brettes, Ferdinand. 1897. Les Apparitions de Tilly: Consultation Théologique. Pariz: F. Téqui.
- Cervia, Eugène de. 1896. Les Apparitions de Tilly-sur-Seulles. Montpellier: Impr. de Hamelin frères.
- Chéroux, Clément, Andreas Fischer, Pierre Apraxine, Denis Canguilhem in Sophie Schmit. 2005. The Perfect Medium: Photography and the Occult. New Haven: Yale University Press.
- Chidester, David. 2005. Authentic Fakes: Religion and American Popular Culture. 1 vol. Berkeley: University of California press.
- Chiron, Yves. 1995. Enquête sur les apparitions de la Vierge. Pariz: Perrin Mame.
- Daston, Lorraine in Peter Galison. 1992. »The Image of Objectivity.« Representations, št. 40: 81–128. https://doi.org/10.2307/2928741.
- Didi-Huberman, Georges. 1984. »The Index of the Absent Wound (Monograph on a Stain).« October 29: 63–81.
- ———. 2012. Invention de l’hystérie: Charcot et l’iconographie Photographique de La Salpêtrière. 5. izd. Pariz: Macula.
- Docteur YYY (psevd.). 1896. Réponse Du Docteur YYY. Au Docteur XXX. à Son Dernier Article Sur Les Voyantes de Tilly. Tilly-sur-Seulles.
- Edelman, Nicole. 2003. Les Métamorphoses de l’hystérique : Du Début Du XIXe Siècle à La Grande Guerre. Pariz: Éd. la Découverte.
- Gaillard, Louis. 1897. »Réouverture de Tilly-Sur-Diable.« Gil Blas, 8. junij 1897.
- Geimer, Peter. 1999. »L’autorité de la photographie. Révélations d’un suaire.« Études photographiques, št. 6 (maj): 67–92.
- Gizzi, Ferdinando. 2018. »Il ‘Christ Marchant Sur Les Flots’ (1899) Di Georges Méliès. La Rappresentazione Del Miracolo Evangelico Come Allucinazione Cinematografica.« Immagine. Note Di Storia Del Cinema, št. 18 (december): 55–89.
- Gombault, Ferdinand. 1896. Les apparitions de Tilly-sur-Seulles : étude scientifique et théologique réponse à M. Gaston Méry. 1 izdaja. Blois: R. Contant. Dostopno tukaj.
- Jost, François. 1998. »Métaphysique de l’apparition Dans Le Cinéma Des Premiers Temps.« V Le Temps d’un Regard. Du Spectateur Aux Images, uredil François Jost, 60–71. Pariz: Klincksieck.
- Kaufman, Suzanne K. 2004. Consuming Vision : Mass Culture and the Lourdes Shrine. Ithaca: Cornell university press.
- La Croix Supplément. 1887. »Apparitions de Tilly-s.-Seulles.« 7. januar 1887.
- Langlois, Claude. 1991. »Féminisation Du Catholicisme.« V Histoire de La France Religieuse, by Philippe Joutard 3, uredila Jacques Le Goff in Réné Rémond, 292–307. Pariz: éditions du Seuil.
- ———. 1998. »Photographier Des Saintes: De Bernadette Soubirous à Thérèse de Lisieux.« V Histoire, Images, Imaginaires (Fin XVe Siècle-Début XXe Siècle), uredila Michèle Ménard in Annie Duprat, 261–72. Le Mans: Université du Maine.
- L’Espinasse-Langeac, Marquis de. 1901. Historique Des Apparitions de Tilly-Sur-Seules: Récits d’un Témoin. Pariz: E. Dentu.
- L’Illustration. 1896. »Le Miracle de Tilly-Sur-Seulles.« 9. maj 1896.
- Longuemare, Paul de. 1907. Étude Sur Le Canton de Tilly-Sur-Seulles. Caen: L. Jouan.
- Marcas, Z. 1896. »Une Voyante Ou Les Difficultés Du Reportage.« L’Illustration, 11. april 1896.
- Méry, Gaston. 1896. La voyante de la rue de Paradis et les apparitions de Tilly-sur-Seulles, quatrième fascicule. Pariz: E. Dentu.
- Natale, Simone. 2012. »A Short History of Superimposition: From Spirit Photography to Early Cinema.« Early Popular Visual Culture 10 (2): 125–145.
- Stolow, Jeremy. 2016. »Mediumnic Lights, Xx Rays, and the Spirit Who Photographed Herself.« Critical Inquiry 42 (4): 923–951. https://doi.org/10.1086/686962.
Cena posamičnega članka v pdf formatu je 6.00 EUR. Če ste naročnik na spletno vsebino revije Fotografija lahko dokupite dostop do vseh prispevkov na strani v pdf formatu za 24.00 EUR: Fotografija PDF dostop
(Imeti morate naročnino na spletno vsebino!)
Konec 19. stoletja, na pragu rojstva družbe množičnega potrošništva, je fotografija prevladala ne le pri dokumentarnem poročanju o dogodkih, temveč – kljub bolj ali manj resnim namenom – tudi pri vizualizaciji nadnaravnega, pri čemer ga je v vse večji meri obdajala v gosto in živahno spektakularno krajino obdobja finde siècle.
- Naslovna fotografija: Prikazovanje (gravura iz fotografije Julesa Leprunierja). Iz Gaston Méry, La voyante de la rue de Paradis et les apparitions de Tilly-sur-Seulles - quatrième fascicule (Pariz, 1896), 225.
Bralni čas: 19 min.
Sorodne objave
Fabrica, 2016
70 strani
ISBN 978-88-98764-83-9
- št. 93/94
- 2020
- 20/12/2020
Kaunas Photography Gallery, 2015
zgibanka, mehke platnice, žična vezava, elastika.
The Angry Bat, 2017
trde platnice, šivana vezava z odprtim hrbtom.