
Izbrani spisi
- Fotografija št. 86
- 2019
Broširana vezava; 108 strani; leto izida: 2019
ISBN: 978-961-94062-7-4
o knjigi
V izboru esejev objavljenih v tej izdaji se odpirajo vprašanja razširjanja fotografskih podob, vpetosti fotografije v širše družbene sisteme in njene soudeleženosti pri pisanju njej lastne zgodovine. Batchen posebno pozornost posveča načinu umetnostne institucionalizacije »na novo« odkritih žanrov in kako ti poskusi historiziranja poenotijo in poenostavijo sicer raznovrsten repertoar posnetkov (njihove motive, barve, odtenke) na prepoznaven zbir elementov, ki tvorijo fotografijo v polju umetnosti. Batchen ugotavlja, da ne preseneča, če so tisti snepšoti, ki so danes vredni pozornosti (konec prejšnjega stoletja se je izrazito vzbudilo zanimanje muzejev, galerij in založb za »vsakodnevne« fotografske prakse), videti, kot da bi jih posnel kakšen izmed kanoniziranih fotografov. Tovrstna redukcija je večinoma v domeni širšega umetnostnega sistema in se širi z razstavami, katalogi, zgodovinskimi pregledi in kritiškimi zapisi. Batchen se sprašuje, ali je tovrstna zgodovina fotografije res primerna za obravnavo fotografije in njene preteklosti. Sam zagovarja načelo, da potrebujemo novo zgodovino, nov način preučevanja, ki bi bil bolj motiviran z lastnim predmetom preučevanja, in ne (tako kot do sedaj) z lastno metodo. Batchen išče nov pristop, ki bi po vzoru študij vizualne kulture »naslavljal določen predmet proučevanja in ga ne bi obravnaval« (Batchen 2019, 43).
avtor
Geoffrey Batchen (1956) je po poučevanju v Avstraliji, ZDA in Novi Zelandiji pred kratkim zasedel mesto profesorja zgodovine umetnosti na Univerzi v Oxfordu. Je avtor knjig Goreč od želje: Zasnovanje fotografije (Studia humanitatis, 2010); Each Wild Idea: Writing, Photography, History (MIT Press, 2001); Forget Me Not: Photography and Remembrance (Princeton Architectural Press, 2004); William Henry Fox Talbot (Phaidon, 2008); What of Shoes: Van Gogh and Art History (Seemann Henschel, 2009); Suspending Time: Life, Photography, Death (Izu Photo Museum, 2010); Emanations: The Art of the Cameraless Photograph (Prestel, 2016); in Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii (NAMU, 2016). Nova zbirka njegovih esejev 更多的疯狂念头 (Več divjih idej: zgodovina, fotografija, pisanje) je bila objavljena v kitajščini leta 2017. Uredil je tudi knjigo Photography Degree Zero: Reflections on the Camera Rolanda Barthesa Lucida (MIT Press, 2009) in souredil knjigo Picturing Atrocity: Photography in Crisis (Reaction, 2012). Njegova zadnja publikacija je Apparitions: Photography and Dissemination (Power Publications, 2018). Batchen je kuriral tudi številne razstave, ki so bile predstavljene v Braziliji, Avstraliji, ZDA, na Nizozemskem, Islandiji, Veliki Britaniji, Nemčiji, na Japonskem in Novi Zelandiji.
impressum
FOTOGRAFIJA 86 / 2019 • ISSN: 1408-3566 • Geoffrey Batchen: Izbrani spisi • izdajatelj revije Fotografija: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana • tel.: +386 (0) 31 777 959 • spletna stran: www.membrana.si • urednika: Jan Babnik (gl. in odg. urednik), Ilija T. Tomanić • uredniški odbor: Mark Curran (Dublin Institute of Technology, Irska; Freie Universität Berlin, Nemčija), Ana Peraica (neodvisna raziskovalka, poučevalka, Hrvaška), Witold Kanicki (UAP Poznań, Poljska), Miha Colner (Mednarodni grafični likovni center, MGLC, Ljubljana, Slovenija), Lenart Kučić (neodvisni novinar, Pod črto, Slovenija), Emina Djukić (Univerza v Ljubljani, Slovenija), Jasna Jernejšek (neodvisna raziskovalka, kuratorka, Slovenija), Asko Lehmuskallio (Univerza Tampere, Finska), Devon Schiller (neodvisni raziskovalec, ZDA), Robert Hariman (Univerza Northwestern, ZDA) • posvetovalni odbor: Alisha Sett, Andreia Alves de Oliveira, Iza Pevec, Matej Sitar • avtor prispevkov: Geoffrey Batchen • avtor spremne besede: Jan Babnik • prevod: Tadej Turnšek • jezikovni pregled: Nina Žitko Pucer • oblikovanje: Primož Pislak • uredil: Jan Babnik • priprava za tisk in tisk: Cicero • naklada: 400 izvodov • izid revije je finančno podprla Javna agencija za knjigo Republike Slovenije • Vse fotografije in besedila © Membrana, razen tam, kjer je navedeno drugače • fotografiji na naslovnici: Neznani umetnik (mehiški), hombre/moški, ok. 1950. Ročno poslikana fotografija na lesu, mavec, leseni okvir, steklo. Zasebna zbirka • fotografija na zadnji platnici: Prebivalci otoka Walpole v Kraljevem panoptikumu – iz fotografije Claudeta. Lesorez po dagerotipu studia Antoina Claudeta, London, Illustrated London News, 12. julij 1856. Ryerson Image Center, Toronto • fotografija na notranji strani platnic: London leta 1842, fotografirano z vrha stolpa Duke of York, 1843 (pogled na sever). Lesorez. Getty Research Institute, Los Angeles, 84-S968. Digitalna kopija pridobljena od Getty Open Content Program.
Izvorna besedila:
Batchen, Geoffrey, 2016. »Double Displacement: Photography and Dissemination.« V: The »Public« Life of Photographs, uredil Thierry Gervais, 50–85. Toronto: Ryerson Image Centre; Cambridge: MIT Press.
Batchen, Geoffrey, 2008. »Snapshots.« Photographies 1 (2): 121–142.
Batchen, Geoffrey, 2001. »Vernacular Photographies.« V: Each Wild Idea, 56–80. © 2001 Massachusetts Institute of Technology, z dovoljenjem The MIT Press.
Objavljeno z dovoljenjem Geoffrey Batchena, MIT Press, Thierry Gervaisa in revije Photographies (zahvala Davidu Bateu). Zahvale Geoffreyu Batchenu za prijaznost in podporo.
CIP – Kataložni zapis o publikaciji
Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana
77.04(081)
BATCHEN, Geoffrey
Izbrani spisi / Geoffrey Batchen ; [avtor spremne besede Jan Babnik ; prevod Tadej Turnšek]. – Ljubljana : Membrana, 2019. – (Fotografija, ISSN: 1408-3566 ; 2019, 86)
ISBN 978-961-94062-7-4
COBISS.SI-ID 302776576