
Kamera in aparat
- Fotografija št. 87
- 2019
Mehka vezava; 108 strani; slovenski jezik; leto izida: 2019
ISBN: 9789619406267
o knjigi
Kronološko branje prevedenih besedil (spisi so v pričujoči številki predstavljeni kronološko z izjemo prvega prispevka »Uvod«) izboru in neizbežnim izpustitvam navkljub bolj kot radikalne miselne obrate razkriva Burginovo radikalno miselno kontinuiteto – vztrajanje pri zahtevi po nujnosti »gledanja fotografije« onstran fotografije kot objekta. In to tudi v času, ko se opeke fotografske teorije vse bolj uporabljajo za zidanje znanstvenih karier kot za obmetavanje institucionalnega reda, ki vzdržuje asimetrijo družbenih odnosov moči. Povedano drugače, Burginove eseje ne glede na letnico objave preveva ideja, da naj predmet fotografske teorije ne bi bila fotografija sama po sebi temveč prakse označevanja, ki fotografiji podeljujejo smisel. Pomen fotografije je namreč za Burgina vselej onstran, zunaj podobe. Fotografija je zanj tudi v dobi vseprisotne mobilne podobe »rdeči slanik«, ki prikriva pravi pomen. Ta se nahaja v kontekstih njene rabe, v institucionalnih diskurzih, v jeziku, ki jo obdaja in ki strukturira mišljenje ljudi, ki fotografije gledajo/berejo.
avtor
Victor Burgin (1941) se je rodil v Sheffieldu v Angliji in trenutno živi in ustvarja v Parizu v Franciji. Doštudiral je na Kraljevi akademiji za umetnost v Londonu 1965, pozneje pa je leta 1967 magistriral na univerzi Yale. V poznih šestdesetih letih je postal vse bolj priznan kot konceptualni umetnik in poznan kot politični fotograf levice. Leta 1986 je bil nominiran za Turnerjevo nagrado. Njegovo zanimanje tako za konceptualno kot materialno plat projektov ga je privedlo do edinstvenega in inovativnega pristopa k fotografiji, s kombiniranjem besedila in podobe, digitalnim videom in tudi 3D-modeliranjem. Vse te različne forme so v njegovih delih sredstvo za raziskovanje materialnosti samega medija. Kot »politični fotograf« se je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja začel osredotočati na medsebojno delovanje podob in besedila, v devetdesetih letih pa se je usmeril k digitalnim sredstvom, da bi nadaljeval svoje raziskave politike, filozofije in psihoanalize. Leta 1982 je uredil Thinking Photography, prelomno knjigo za razumevanje fotografije, v kateri so poleg njegovih člankov med drugimi objavljeni tudi spisi Allana Sekule in Johna Tagga. Je avtor številnih člankov o umetnosti (filmu, fotografiji in arhitekturi), napisanih skozi prizmo semiotike in psihoanalitske teorije (velika večina jih je objavljena v leta 2018 izdani knjigi The Camera: Essence and Apparatus). Dejaven je na teoretskem in umetnostnem področju – svoja dela je predstavil na številnih razstavah. Nekatere izmed njegovih nedavnih samostojnih razstav so: Some Cities, Galerie Thomas Zander, Köln (2017); Voyage to Italy, Kaiser Wilhelm Museum, Krefeld (2017–18) in Prairie, Neubauer Collegium for Culture and Society, Chicago. Sodeloval je tudi na številnih skupinskih razstavah: Conceptual Art in Britain 1964–1979, Tate Britain, London (2016); Trapping Lions in the Scottish Highlights, Aspen Art Museum, Aspen (2013); Spirits of Internationalism: 6 European Collections, 1956–1986, Van Abbemuseum, Eindhoven (2012). Njegovo delo je vključeno v zbirke Muzeja sodobne umetnosti v New Yorku, britanske galerije Tate, Walkerjevega centra za umetnost in v Umetniško zbirko British Council.
impressum
FOTOGRAFIJA 87 / 2019 • ISSN: 1408-3566 • Victor Burgin: Kamera in aparat – Izbrani spisi Victorja Burgina • izdajatelj revije Fotografija: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana • tel.: +386 (0) 31 777 959 • e-pošta: info@membrana.org • spletna stran: www.membrana.si • uredniški odbor: Mark Curran (Dublin Institute of Technology, Irska; Freie Universität Berlin, Nemčija), Ana Peraica (neodvisna raziskovalka, poučevalka, Hrvaška), Witold Kanicki (UAP Poznań, Poljska), Miha Colner (Mednarodni grafični likovni center, MGLC, Ljubljana, Slovenija), Lenart Kučić (neodvisni novinar, Pod črto, Slovenija), Emina Djukić (Univerza v Ljubljani, Slovenija), Jasna Jernejšek (neodvisna raziskovalka, kuratorka, Slovenija), Asko Lehmuskallio (Univerza Tampere, Finska), Devon Schiller (neodvisni raziskovalec, ZDA), Robert Hariman (Univerza Northwestern, ZDA) • posvetovalni odbor: Alisha Sett, Andreia Alves de Oliveira, Iza Pevec, Matej Sitar • avtor prispevkov: Victor Burgin • avtor spremne besede: Ilija T. Tomanić • prevod: Jaka Andrej Vojevec • jezikovni pregled: Nina Žitko Pucer • oblikovanje: Primož Pislak • uredil: Jan Babnik • priprava za tisk in tisk: Cicero • naklada: 400 izvodov • izid revije je finančno podprla Javna agencija za knjigo Republike Slovenije • Vse fotografije in besedila © Membrana, razen tam, kjer je navedeno drugače • fotografija na naslovnici: Harris & Ewing, 9-delni objektiv kamere za zračno kartografijo, narejene pri Fairchild Aerial Camera Corp. za Oddelek za obalo in geodetsko kartiranje ZDA, 1936. Library of Congress Prints and Photographs Division Washington. (izsek) • fotografija na zadnji platnici: Reklama za šampanjec, iz Victor Burgin, »Umetnost, zdrav razum in fotografija«, (1975) 2019. • fotografija na notranji strani platnic: Fallis, S. W, spiritualistična fotografija, ki naj bi bila posneta med seanso John K. Hallowella, dejansko pa je to dvojna ekspozicija in sestavljanka, Chicago, 1901. Library of Congress Prints and Photographs Division Washington. (izsek)
Izvorna besedila:
Burgin, Victor. 2018. »Introduction.« V The Camera: Essence and Apparatus, 9–18. London: Mack.
——— . 2018. »Art, Common Sense and Photography.« V The Camera: Essence and Apparatus, 19–28. London:
Mack. Prvič objavljeno v Camerawork, London, 1975.
——— . 2018. »Rereading Camera lucida.« V The Camera: Essence and Apparatus, 73–88. London: Mack. Prvič
objavljeno v Creative Camera, št. 215 (november), 1982.
——— . 2018. »Perverse Space.« V The Camera: Essence and Apparatus, 103–116. London: Mack. Prvič
objavljeno v Interpreting Contemporary Art, uredila William Allen in Stephen Bann, London: Reaktion, 1991.
——— . 2018. »Face à l’histoire: Document and Interpretation.« V The Camera: Essence and Apparatus,
185–195. London: Mack. Prvič objavljeno v Parallel Texts: Interviews and Interventions about Art, London:
Reaktion, 2011.
——— . 2018. »Now and Then: Commodity and Apparatus.« V The Camera: Essence and Apparatus, 245–254.
London: Mack. Prvič objavljeno v Afterall, št. 44, 2017.
Objavljeno z dovoljenjem Victorja Burgina. © Victor Burgin
Zahvale Victorju Burginu za prijaznost, podporo in sodelovanje pri izboru objavljenih prispevkov.
CIP – Kataložni zapis o publikaciji
Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana
7.038.5(420):929Burgin V.
BURGIN, Victor
Kamera in aparat : izbrani spisi Victorja Burgina / Victor Burgin ; [avtor spremne besede Ilija T. Tomanić ;
prevod Jaka Andrej Vojevec]. – Ljubljana : Membrana, 2019. – (Fotografija, ISSN: 1408-3566 ; 2019, 87)
ISBN 978-961-94062-6-7
COBISS.SI-ID 302776320